Gå til innhold

Fikk penger inn på konto uten å vite hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk over 3000 kroner i dag inn på kontoen min uten å vite hvorfor. 

Jeg mottar bostønad, men den kommer ikke før den 20 Jeg søkte tidligere sosialstønad, men fikk et lite beløp som en engangsstøtte, men fikk ikke mer. Måtte søke på nytt om jeg mente at jeg hadde rett på det. 

Jeg var hos tannlegen for litt siden, og jeg tømte meg helt på kontoene pga det. Jeg sa ingenting til tannlegen om at jeg sliter økonomisk. Jeg brukte av lån av feriepengene til å dekke utgiften. Trodde jeg skulle klare å betale tilbake med lønnen men det gikk ikke. Derfor lurer jeg litt på om foketrygden eller staten kan ha dokumentert at jeg har dårlig inntekt og at derfor fikk jeg igjen penger for tannlege? Eller kan noen rett og slett ha satt pengene feil over til meg? 

 

Anonymkode: 9f740...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk over 3000 kroner i dag inn på kontoen min uten å vite hvorfor. 

Jeg mottar bostønad, men den kommer ikke før den 20 Jeg søkte tidligere sosialstønad, men fikk et lite beløp som en engangsstøtte, men fikk ikke mer. Måtte søke på nytt om jeg mente at jeg hadde rett på det. 

Jeg var hos tannlegen for litt siden, og jeg tømte meg helt på kontoene pga det. Jeg sa ingenting til tannlegen om at jeg sliter økonomisk. Jeg brukte av lån av feriepengene til å dekke utgiften. Trodde jeg skulle klare å betale tilbake med lønnen men det gikk ikke. Derfor lurer jeg litt på om foketrygden eller staten kan ha dokumentert at jeg har dårlig inntekt og at derfor fikk jeg igjen penger for tannlege? Eller kan noen rett og slett ha satt pengene feil over til meg? 

 

Anonymkode: 9f740...e86

Det er svært lite sannsynlig at NAV eller andre har snust opp at du har vært hos tannlegen og at du har problemer med  regningen, om du ikke har søkt om støtte til dette. Kontakt banken og spør hvor pengene kommer fra, om det ikke fremgår i nettbanken. De fleste nettbanker har vel en chattetjeneste der man kan spørre om diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Xtra skrev:

Det er svært lite sannsynlig at NAV eller andre har snust opp at du har vært hos tannlegen og at du har problemer med  regningen, om du ikke har søkt om støtte til dette. Kontakt banken og spør hvor pengene kommer fra, om det ikke fremgår i nettbanken. De fleste nettbanker har vel en chattetjeneste der man kan spørre om diverse.

Vil også tro at det er svært liten sjanse for at Nav har snust opp i tannlegeregningen min eller den økonomiske situasjonen etter dette besøket. Jeg kontakter banken og spør hvor pengene kommer fra. Er kjipt hvis en person har sendt over pengene med en feil. Jeg skal sjekke opp i dette. 

Anonymkode: 9f740...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om man elektronisk bruker kommer ikke evt til gode på skatt tidligst 20 juni. Kan det være lottogevinst eller feil i utbetaling i lønn eller annen ytelse. Eller oppgjør etter sykemelding kanskje en  for en  god stund siden. Det siste har jeg opplevet.

Anonymkode: 177f4...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen vil ganske sikkerg avsender fremgå i nettbanken - smør deg med tålmodighet - egentlig ingen grunn til å kontakt banken i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får garantert ikke penger fra det offentlige hvis du ikke har søkt om det.

Hvis du venter til i morgen, er det trolig litt mer info som er synlig i nettbanken, slik at du kanskje ser avsender selv. Hvis ikke, kontakter du banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
22 minutter siden, laban skrev:

Du får garantert ikke penger fra det offentlige hvis du ikke har søkt om det.

Hvis du venter til i morgen, er det trolig litt mer info som er synlig i nettbanken, slik at du kanskje ser avsender selv. Hvis ikke, kontakter du banken.

Jeg venter og ser hvem det er fra til i morgen. 

Over 3000 kr... og pengene hadde vært gode for meg nå. Men jeg tenker på om det er en stakkars som har satt over med feil og tenk om den personen har dårlig økonomi.... Jeg venter til jeg ser hvem de er fra. Har lagt pengene til side slik at jeg kan overføre de tilbake når jeg vet mer. Jeg håper dette er fra det offentlige til meg...Men det tror jeg ikke. Jeg begynte på søknad om dekket tannlegeregning men ga det opp før søknaden var helt ferdig utfylt . Jeg får bostønad. Men ellers ser jeg ikke hvorfor det offentlige skal betale meg... 

Og igjen på skatten er for tidlig regner jeg med.... 

Anonymkode: 9f740...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man elektronisk bruker kommer ikke evt til gode på skatt tidligst 20 juni. Kan det være lottogevinst eller feil i utbetaling i lønn eller annen ytelse. Eller oppgjør etter sykemelding kanskje en  for en  god stund siden. Det siste har jeg opplevet.

Anonymkode: 177f4...1ef

Jeg spiller ikke lotto... kundeutbytte fra forsikringen er neppe så stor heller.... Har ikke hatt sykemelding.... Men søkte om sosialhjelp i november. Fikk engangsstønad på ca 1600 kr men forsto det slik at jeg ikke fikk mer fordi jeg tjente 2800 kr for mye . Men hvis jeg tjente under 15 900 kr så ville jeg mulig ha rett på sto det. Nå tjente jeg under det de to siste månedene men jeg forsto det slik at jeg måtte søke på nytt for å få.... Det sa de ihvertfall.  

 

Anonymkode: 9f740...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte på søknad om dekket tannlegeregning men ga det opp før søknaden var helt ferdig utfylt . Jeg får bostønad. Men ellers ser jeg ikke hvorfor det offentlige skal betale meg... 

Anonymkode: 9f740...e86

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk engangsstønad på ca 1600 kr men forsto det slik at jeg ikke fikk mer fordi jeg tjente 2800 kr for mye . Men hvis jeg tjente under 15 900 kr så ville jeg mulig ha rett på sto det. Nå tjente jeg under det de to siste månedene men jeg forsto det slik at jeg måtte søke på nytt for å få.... Det sa de ihvertfall.  

Anonymkode: 9f740...e86

Hvorfor søker du ikke pånytt når du kvalifiserer til det? Du er til og med bedt om det jo. 

Om du ikke greier å fylke ut kan du be om hjelp fra nav eller en venn. 

Anonymkode: 0b087...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kundeutbytte fra forsikringen er neppe så stor heller

Den må du bekrefte (kontonr etc.) for å få utbetalt, den kommer ikke bare dumpende inn uten varsel.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper dette er fra det offentlige til meg...Men det tror jeg ikke.

I så fall må det være en økning eller ekstrautbetaling innenfor en ordning du allerede har, slik slabbedask foreslår (jeg har ikke lest linken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
43 minutter siden, slabbedask skrev:

Jeg tenker på at bostøtte-utbetalingen skal være den 20, men kontoret er ikke åpent den 20 så mulig de utbetaler på forskudd og at den er økt ? Men da ville jeg nok fått melding om dette. Får alltid melding om slike ting.... Men hvem vet? 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok det, den kommer nemlig 9.april (ihvertfall her hvor jeg bor)

Anonymkode: de048...620

Mulig jeg har fått den tidligere... Men da er den økt til det dobbelte.....

Anonymkode: 9f740...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok det, den kommer nemlig 9.april (ihvertfall her hvor jeg bor)

Anonymkode: de048...620

Da vet jeg at det kan ha med bostøttekontor å gjøre. Og at den kan komme fra de. Jeg skal logge inn i Husbanken på bostøttesiden min å se . Takk for tips :)

Anonymkode: 9f740...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her står det: 

Ekstra støtte til høye strømutgifter

Stortinget har vedtatt at de som mottok bostøtte for februar 2019, får en ekstra utbetaling på 2 950 kroner. Er det flere i husstanden, øker utbetalingen med 120 kroner for hver person som bor i husstanden. Ekstrastøtten blir utbetalt tirsdag 9. april 2019

Anonymkode: 9f740...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, laban skrev:

I så fall må det være en økning eller ekstrautbetaling innenfor en ordning du allerede har, slik slabbedask foreslår (jeg har ikke lest linken).

Stortinget har endelig kommet med en overraskelse :D 

 

Ekstra støtte til høye strømutgifter

Stortinget har vedtatt at de som mottok bostøtte for februar 2019, får en ekstra utbetaling på 2 950 kroner. Er det flere i husstanden, øker utbetalingen med 120 kroner for hver person som bor i husstanden. Ekstrastøtten blir utbetalt tirsdag 9. april 2019

Anonymkode: 9f740...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stortinget har endelig kommet med en overraskelse :D 

 

Ekstra støtte til høye strømutgifter

Stortinget har vedtatt at de som mottok bostøtte for februar 2019, får en ekstra utbetaling på 2 950 kroner. Er det flere i husstanden, øker utbetalingen med 120 kroner for hver person som bor i husstanden. Ekstrastøtten blir utbetalt tirsdag 9. april 2019

Anonymkode: 9f740...e86

Da er trolig mysteriet løst - beløpet stemmer så vidt jeg kan forstå: To personer i husstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Da er trolig mysteriet løst - beløpet stemmer så vidt jeg kan forstå: To personer i husstanden.

To personer i husstanden :D . Woooow jeg ble glad for dette redder økonomien min på banen igjen etter dyrt tannlegebesøk :D 

Anonymkode: 9f740...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær

Jeg vet at Husbanken har insturert Nav om utbetaling av kr. 3000,- ekstra nå, pga. høye strømpriser. Alle som får bostotte skal få dette, med mindre de har fått ekstra utbetalt stønad til strømregninger tidligere i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...