Gå til innhold

Nok en politiker som stjeler fra fellesskapet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nrk.no/norge/stortingspolitiker-hege-haukeland-liadal-_ap_-leverte-fiktive-reiseregninger-1.14510425

Nestleder i Rogaland Ap, Hege Haukeland Liadal, har krevd over 60.000 kroner fra Stortinget for en rekke reiser som aldri har funnet sted, skriver Aftenposten.

Nestlederen i Rogaland Ap skal ha fått penger for å ha vært hjemme, på private reiser eller på hytta, skriver avisen.

Bortforklaringene hennes er bare ynkelige.

Dette bør straffes på lik linje med trygdesvindel.

Ikke rart man mister respekt for politikere.

Anonymkode: a2608...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Hver politisk fløy vil ta tak i "sine" tror jeg vil skje.Problemene  få nok et økt fokus.  Tingene blir aldri de samme igjen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er så mange bare forferdelige kjedeligheter i våre dager synes jeg. Mer enn vanlig av livets tildragligheter. Har med kommendevalgdag å gjøre kanskje. Mye å gjøre. for politikere flest sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må bero på et hendig uhell tror jeg.

Anonymkode: 2c165...644

Dette var ikke noe uhell, nei.

Anonymkode: a2608...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Men partikolleger av dem det gjelder ville visst ivareta  og støtte og hjelpe sine. Alle har sitt i dag tror jeg. Fattig som rik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

1 time siden, Maggie55 skrev:

Ting koster i dag for oss alle.

Har det ikke alltid kostet?

Anonymkode: a2608...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det renner over med problemer overalt i dag synes. Det er bare svakt. Godt mange kan senke skuldrene å slappe av nå tenker jeg. Vel unnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Har det ikke alltid kostet?

Anonymkode: a2608...203

Det er tydelig at enkelte kun er bare svindlere og bedragere i de yrkene og spesielt kritikkverdig da det ikke er en renholdsjobb men et høystatusyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Vi har politikere som ikke ofrer egen befolkning en tanke virker det som . dobbeltsukk 

Enkelte mennesker er mere utsatte og veldig rart alle skal streve slik alene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎04‎.‎2019 den 20.14, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/norge/stortingspolitiker-hege-haukeland-liadal-_ap_-leverte-fiktive-reiseregninger-1.14510425

Nestleder i Rogaland Ap, Hege Haukeland Liadal, har krevd over 60.000 kroner fra Stortinget for en rekke reiser som aldri har funnet sted, skriver Aftenposten.

Nestlederen i Rogaland Ap skal ha fått penger for å ha vært hjemme, på private reiser eller på hytta, skriver avisen.

Bortforklaringene hennes er bare ynkelige.

Dette bør straffes på lik linje med trygdesvindel.

Ikke rart man mister respekt for politikere.

Anonymkode: a2608...203

Jeg mener også at dette bør straffes like strengt som feilbruk og misbruk av trygdeytelser. Det er ikke mye rom for mottakere av trygdeytelser til å si "jeg mente det ikke", når de har gjort noe som har forårsaket høyere utbetalinger enn de har krav på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Enkelte mennesker må jo tydeligvis ta veldig lettvint på alt. Spesielt kritikkverdig når det gjelder samfunnets utvalgte tror jeg mange synes. Alle tenker vi vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2019 den 20.14, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/norge/stortingspolitiker-hege-haukeland-liadal-_ap_-leverte-fiktive-reiseregninger-1.14510425

Nestleder i Rogaland Ap, Hege Haukeland Liadal, har krevd over 60.000 kroner fra Stortinget for en rekke reiser som aldri har funnet sted, skriver Aftenposten.

Nestlederen i Rogaland Ap skal ha fått penger for å ha vært hjemme, på private reiser eller på hytta, skriver avisen.

Bortforklaringene hennes er bare ynkelige.

Dette bør straffes på lik linje med trygdesvindel.

Ikke rart man mister respekt for politikere.

Anonymkode: a2608...203

Hun er nå anmeldt, og det skal avklares om det foreligger straffbare forhold.

 

Uansett straffbarhet er jeg helt enig at dette bør få følger, og da minst på linje med trygdesvindlere. Stortingspolitikerne er våre øverste tillitsvalgte, de har derfor ingen overordnede som skal attestere regningene sine, og de har et stort ansvar, som de må være seg bevisst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎04‎.‎2019 den 20.29, frosken skrev:

Jeg mener også at dette bør straffes like strengt som feilbruk og misbruk av trygdeytelser. Det er ikke mye rom for mottakere av trygdeytelser til å si "jeg mente det ikke", når de har gjort noe som har forårsaket høyere utbetalinger enn de har krav på. 

 

3 timer siden, Xtra skrev:

Hun er nå anmeldt, og det skal avklares om det foreligger straffbare forhold.

 

Uansett straffbarhet er jeg helt enig at dette bør få følger, og da minst på linje med trygdesvindlere. Stortingspolitikerne er våre øverste tillitsvalgte, de har derfor ingen overordnede som skal attestere regningene sine, og de har et stort ansvar, som de må være seg bevisst. 

Enig med dere begge.

Det er for meg et mye større tillitsbrudd at en stortingsrepresentant gjør dette enn en "middels trygdemottaker", om jeg kan kalle det det. Men om det gjør at det kan straffes hardere, vet jeg ikke. Det er meg komplett uforståelig at en som sitter i et slik verv jukser på reiseregningene slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, morsan skrev:

 

Enig med dere begge.

Det er for meg et mye større tillitsbrudd at en stortingsrepresentant gjør dette enn en "middels trygdemottaker", om jeg kan kalle det det. Men om det gjør at det kan straffes hardere, vet jeg ikke. Det er meg komplett uforståelig at en som sitter i et slik verv jukser på reiseregningene slik.

Kanskje er det ikke bevisst juks, bare sløvhet og unøyaktighet. Men også det er skremmende og mildt sagt lite tillitvekkende, og bidrar til å undergrave tilliten til politikere og demokratiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, Xtra skrev:

Kanskje er det ikke bevisst juks, bare sløvhet og unøyaktighet. Men også det er skremmende og mildt sagt lite tillitvekkende, og bidrar til å undergrave tilliten til politikere og demokratiet. 

Jeg har også tenkt tanken at det *kan* være sløvhet. Hvis man reiser mye og er ekstremt treg med å skrive regninger blir det litt detektivarbeid hvor man kanskje ser på kalenderen for å huske når man reiste hvor. Sikkert vanskelig å tro for skikkelige folk, men ikke helt ukjent situasjon for meg. 

Uansett er det alt for sløvt, rett og slett. Man må jo skrive en hel regning uten en eneste kurant kvittering. Da må man bare droppe regningen og ta et tap selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...