Gå til innhold

Ungdommer - alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ser bort fra at DE ville føle seg utrygge, ville DU kjenne deg utrygg og redd for at negative ting kunne skje mens du var borte? Blir kanskje litt hypotetisk.

Anonymkode: a636d...24b

Ja, det ville jeg nok, over så lang tid så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig.

Hvordan hadde du reagert dersom du fikk vite at en rolig og fornuftig ungdom på 14, 15 eller 16 år var hjemme alene i noen dager? Hadde du kontaktet foreldre eller noen andre?

TS

Anonymkode: a636d...24b

Nei, ikke med mindre ungdommen fortalte meg at hun/han ikke likte å være hjemme alene over flere dager og følte det hele litt utrygt. Jeg hadde nok stolt på at foreldrene kjenner sine barn best. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig.

Hvordan hadde du reagert dersom du fikk vite at en rolig og fornuftig ungdom på 14, 15 eller 16 år var hjemme alene i noen dager? Hadde du kontaktet foreldre eller noen andre?

TS

Anonymkode: a636d...24b

Jeg ikke skjønne hvorfor en 15-16 åring ikke kan klare å være hjemme alene noen dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg vokste opp var jeg gjerne alene en helg eller litt mer sammen med søsken da eldste var ca 14. Det gikk helt fint, og vi stortrivdes alene. Mine ville også i utgangspunktet ha klart seg helt fint. Jeg tenker imidlertid at situasjonen er en helt annen i dag, når informasjon om at noen er alene spres som ild i tørt gress over nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, slabbedask skrev:

Jeg ikke skjønne hvorfor en 15-16 åring ikke kan klare å være hjemme alene noen dager...

Det var ikke snakk om hvor vidt de klarer å være alene noen dager, men om foreldrene burde være hjemme i tilfelle noe skulle skje.

Anonymkode: a636d...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke snakk om hvor vidt de klarer å være alene noen dager, men om foreldrene burde være hjemme i tilfelle noe skulle skje.

Anonymkode: a636d...24b

Det kan alltid skje "noe". Jeg tenker at en 16 åring klarer å håndtere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 timer siden, Xtra skrev:

Da jeg vokste opp var jeg gjerne alene en helg eller litt mer sammen med søsken da eldste var ca 14. Det gikk helt fint, og vi stortrivdes alene. Mine ville også i utgangspunktet ha klart seg helt fint. Jeg tenker imidlertid at situasjonen er en helt annen i dag, når informasjon om at noen er alene spres som ild i tørt gress over nett. 

Det er egentlig ikke relevant hva du eller jeg gjorde for 30 eller 40 år siden.

Hadde du, som nabo eller slektning, reagert dersom en 14, 15 eller 16 åring var alene hjemme? Hadde du stolt på at foreldrene mente at dette var ok, eller hadde du tenkt at foreldrene var altfor naive i dagens samfunn, og sagt i fra? Evt til hvem?

TS

Anonymkode: a636d...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, slabbedask skrev:

Det kan alltid skje "noe". Jeg tenker at en 16 åring klarer å håndtere dette.

Det mener noen.

Er det forsvarlig å mene dette, i dagens samfunn. Eller bør politi eller barnevern gripe inn dersom de får kjennskap til en slik situasjon?

TS

Anonymkode: a636d...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Hadde du, som nabo eller slektning, reagert dersom en 14, 15 eller 16 åring var alene hjemme? Hadde du stolt på at foreldrene mente at dette var ok, eller hadde du tenkt at foreldrene var altfor naive i dagens samfunn, og sagt i fra? Evt til hvem?

TS

Anonymkode: a636d...24b

Det finnes det ikke noe generelt svar på, det kommer an på så mange ting. Vi reiste en helg fra våre ungdommer nylig, med både søster en halvtime unna og en nabo som backup.  Naboer som deg ville jo ikke visst om bacup’en og hadde kanskje tenkt det var en sak for barnevernet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Xtra skrev:

Det finnes det ikke noe generelt svar på, det kommer an på så mange ting. Vi reiste en helg fra våre ungdommer nylig, med både søster en halvtime unna og en nabo som backup.  Naboer som deg ville jo ikke visst om bacup’en og hadde kanskje tenkt det var en sak for barnevernet. 

Jeg har vel ikke sagt noe om jeg er en bekymret nabo eller en i utgangspunktet ubekymret forelder 😉

Anonymkode: a636d...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel ikke sagt noe om jeg er en bekymret nabo eller en i utgangspunktet ubekymret forelder 😉

Anonymkode: a636d...24b

Det synes jeg skinte ganske klart gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Xtra skrev:

Det synes jeg skinte ganske klart gjennom.

Vel...

Ikke alltid det funker å legge frem noe nøytralt. En kan overdrive i begge retninger.

 

Anonymkode: a636d...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...