Gå til innhold

Strengere regler for innleggelse?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest mye om fagfeltet som har med transseksualisme å gjøre de siste 5 årene. Slik jeg ser det finnes det tre kategorier: 1) De som føler sterk grad av kjønnsinkongruens, 2) De som har personlighetsproblematikk/psykose, og så kommer den tredje kategorien som Kupton snakker om nemlig dem som lar seg påvirke av strømninger i ungdomsmiljøer. 

Det er trist at enkelte psykiatere/psykologer trekker alle over en kam og ikke klarer å nyansere, men tror alt dreier seg om en motebølge. Det er trist for dem det gjelder, og det er vondt for deres pårørende.

Det finnes mye tilgjengelig stoff som gir et nyansert innblikk i hvordan det er å oppleve kjønnsinkongruens.

Jeg håper du og datteren din får hjelp fra Riksen selv om det innebærer en altfor lang prosess. Lang utredning, mye venting. Jeg vil råde dere (hvis dere ikke allerede er i kontakt med dem) å kontakte HBRS (Harry Benjamin Ressurssenter). Der finnes det en mengde stoff og støtte å hente.

Lykke til!

Anonymkode: 6649a...1ae

Tusen takk ❤️ 

Og takk for at du forstår :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest mye om fagfeltet som har med transseksualisme å gjøre de siste 5 årene. Slik jeg ser det finnes det tre kategorier: 1) De som føler sterk grad av kjønnsinkongruens, 2) De som har personlighetsproblematikk/psykose, og så kommer den tredje kategorien som Kupton snakker om nemlig dem som lar seg påvirke av strømninger i ungdomsmiljøer. 

Det er trist at enkelte psykiatere/psykologer trekker alle over en kam og ikke klarer å nyansere, men tror alt dreier seg om en motebølge. Det er trist for dem det gjelder, og det er vondt for deres pårørende.

Det finnes mye tilgjengelig stoff som gir et nyansert innblikk i hvordan det er å oppleve kjønnsinkongruens.

Jeg håper du og datteren din får hjelp fra Riksen selv om det innebærer en altfor lang prosess. Lang utredning, mye venting. Jeg vil råde dere (hvis dere ikke allerede er i kontakt med dem) å kontakte HBRS (Harry Benjamin Ressurssenter). Der finnes det en mengde stoff og støtte å hente.

Lykke til!

Anonymkode: 6649a...1ae

Etter det jeg leste på siden til HBRS kan ikke fastlegen henvise, man må til dps eller privatpraktiserende psykolog med kompetanse om dette før de henviser videre. Har sendt dem en e.post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, kupton skrev:

Nei, dessverre. Jeg sluttet i psykiatrien før denne motebølgen kom (heldigvis).

Her synes jeg du er dømmende. 

Anonymkode: 591e5...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg du er dømmende. 

Anonymkode: 591e5...748

Transepersoner hadde sikkert ikke kommet gjennom nåløyet hos han 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, kupton skrev:

Nei, dessverre. Jeg sluttet i psykiatrien før denne motebølgen kom (heldigvis).

Om det er en motebølge vet jeg ikke, men jeg har også lurt på hvordan disse menneskene overlevde før en fikk anledning til å bytte kjønn. 

For meg høres dette mer ut som forvirrede følelser enn det faktum at du er «en kvinne født i en manns kropp ved en feiltakelse». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Om det er en motebølge vet jeg ikke, men jeg har også lurt på hvordan disse menneskene overlevde før en fikk anledning til å bytte kjønn. 

For meg høres dette mer ut som forvirrede følelser enn det faktum at du er «en kvinne født i en manns kropp ved en feiltakelse». 

De fantes før "i gamle dager" også,men ofte visste de ikke hva det var og det var mer skambelagt enn nå. Kanskje flere kommer ut av skapet nå fordi det er tiden for det? Det er mindre fordommer nå til dags. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...