Gå til innhold

Hvordan plage en nabo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har prøvd med reker oppunder terassebordene, men det lukter ikke. Noen andre som har noen lure ideer om hvordan irritere og plage en ondskapsfull nabo? 

Anonymkode: 0052f...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har prøvd med reker oppunder terassebordene, men det lukter ikke. Noen andre som har noen lure ideer om hvordan irritere og plage en ondskapsfull nabo? 

Anonymkode: 0052f...6f7

Du høres ganske ondskapsfull ut selv.

Anonymkode: 239ff...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du høres ganske ondskapsfull ut selv.

Anonymkode: 239ff...ea6

Jepp karma heter det vist....... 

Anonymkode: 0052f...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd med reker oppunder terassebordene, men det lukter ikke. Noen andre som har noen lure ideer om hvordan irritere og plage en ondskapsfull nabo? 

Anonymkode: 0052f...6f7

Så fint at dere har hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42

Foreslår at dere heller tar en prat og forsøker å skvære opp muntlig om det som tydeligvis har gått galt i naboforholdet. Det er mye bedre enn sånn passiv-aggressiv tilnærming. Og for ikke å snakke om mer modent og voksent. 

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bør være et nærmest ufravikelig prinsipp å ikke blande seg i naboens anliggende etter mitt skjønn. Naboen har sine høyst forståelige beveggrunner oftest. De fleste naboer er ovetordenlig snille og omsorgsfulle mennesker. Kanskje det er derfor du ønsker å plage noen. Du syntes de er for snille kanskje.

Skulle jeg tenke på noe så måtte det være å gå inn for å male huset man bør selv  rosa eller grell mørkegrønn eller liknende. Noe som bryter nabostrøkets stil så totalt. Men selv det ville ikke virke slik mennesker er. Dere ville bli " det koselige rosa huset oppi hellinga med han mannen som bryter på målet" . Garantert.😊

Anonymkode: e84d6...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bør være et nærmest ufravikelig prinsipp å ikke blande seg i naboens anliggende etter mitt skjønn. Naboen har sine høyst forståelige beveggrunner oftest. De fleste naboer er ovetordenlig snille og omsorgsfulle mennesker. Kanskje det er derfor du ønsker å plage noen. Du syntes de er for snille kanskje.

Skulle jeg tenke på noe så måtte det være å gå inn for å male huset man bør selv  rosa eller grell mørkegrønn eller liknende. Noe som bryter nabostrøkets stil så totalt. Men selv det ville ikke virke slik mennesker er. Dere ville bli " det koselige rosa huset oppi hellinga med han mannen som bryter på målet" . Garantert.😊

Anonymkode: e84d6...731

De er diskriminerende for mitt handicap, ekskluderer meg fra alt. Har prøvd å kommunisere med de i 2 år uten hell. Så ja har prøvd alt. Nå ligger alt hos advokater desverre. Det er bare ondskapshet fra dem. Dritt lei alle sammen nå. 

Anonymkode: 0052f...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd med reker oppunder terassebordene, men det lukter ikke. Noen andre som har noen lure ideer om hvordan irritere og plage en ondskapsfull nabo? 

Anonymkode: 0052f...6f7

Er det Donald og Jensen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det Donald og Jensen?

 

Ja, trenger noe som lukter sterkere enn reker her..... 

Anonymkode: 0052f...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, trenger noe som lukter sterkere enn reker her..... 

Anonymkode: 0052f...6f7

Vil du sitte i den vonde lukten selv bare for å plage naboen?

Krabbe lukter fælt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet også at det ikke er bare men selv har jeg opplevd stor forskjell fra sted til sted. Naboskap er som alt annet. Ingen har noen garantier i livet mot sykdom, elendighet og nød. Sånt kan kjøre en langt ned i sjelen. Håper advokaten er til å stole på. Alt godt videre.

Anonymkode: e84d6...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster for mye energi. Gå den rettens veg og etterpå. Gi faen på naboene. Du kan flytte eller bygge på et nettverk et annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv tenker jeg nå på å plante et slikt lerketre som blåser så skjønt med vinden. Bare en stubbe står igjen etter den forrige. Så snart helsa tillater det vil jeg reise av sted å skaffe et sånt tre. Kanskje også en blodbøk. De siste vokser jo svært sent men blir jo bare eventyrlig erverdige og flotte. Og binder jordnært mot tørke og bare bra for jorda.

Anonymkode: e84d6...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv tenker jeg nå på å plante et slikt lerketre som blåser så skjønt med vinden. Bare en stubbe står igjen etter den forrige. Så snart helsa tillater det vil jeg reise av sted å skaffe et sånt tre. Kanskje også en blodbøk. De siste vokser jo svært sent men blir jo bare eventyrlig erverdige og flotte. Og binder jordnært mot tørke og bare bra for jorda.

Anonymkode: e84d6...731

Har naboen kappet ned treet ditt eller misforstår jeg? 

Anonymkode: 0052f...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Betti 11 skrev:

Det koster for mye energi. Gå den rettens veg og etterpå. Gi faen på naboene. Du kan flytte eller bygge på et nettverk et annet sted. 

Har begynt å innse det. De bryter lover etter lover og advokaten ser ganske alvorlig på alt og vi har funnet ut at forsikringene dekker rettshjelp her. Å gå rettens vei gjør ikke akkurat nabolaget noe bedre, men jeg og min helse får det bedre. De ved siden av meg har det ikke sånn og er enige om alt. Er bare jeg som må krangle med de forbanna kjærringene rundt meg..... 

Anonymkode: 0052f...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd med reker oppunder terassebordene, men det lukter ikke. Noen andre som har noen lure ideer om hvordan irritere og plage en ondskapsfull nabo? 

Anonymkode: 0052f...6f7

Rart at ikke reker virker. Kanskje du ikke er tålmodig nok? Eller jeg håper du ikke skrella rekene først.

Jeg mener at er det noe problemer mellom naboer, så bør man jo snakke sammen, oppklare, avklare, de fleste liker best den metoden.

Har man med "psykopater" å gjøre, og det gjelder vel også naboer i blant, at de kan være dyssosiale..av ulik grad, eller at de bare har så store egne problemer at de er vanskelige å få en dialog med. Ja så kan man i blant sikkert med god effekt bruke avskrekkende metoder, men jeg tror da ville begynt med noe bedre enn reker-)

Her er en liste:

1) Google vedkommende, noter alt du kommer over, av info. Ta vare på all info, bilder, lagre, info kan plutselig bli borte fra nettet, så best lagre info selv.

2) Når du har kartlagt naboen din skikkelig ( eller  vedkommende du vil ramme) så er du langt på vei.

3)  hent inn info om alle din nabo står i nær rellasjon med, dette kan være nytiige redskap i blant, ikke minst med tanke på lang sikt, ta vare på alle bilder du kan tenke kan brukes i fremtiden, barn og ungdom legger ut mye tull, som kan ødelegge mye av deres liv, eller deres start på karriere, så ta vare på så mye som mulig, dette kan brukes i fremtiden.

4) Din nabo kan være slu og smart, men de han er glad i...de er ikke alltid like slue og smarte-), så de kan godt legge ut tonnevis av bilder på sosiale medier om seg selv, og da har man ett kort å bruke.

5) Gjør også andre ting, som kreditttsjekke din nabo, og sjekk alle som står naboen i nær rellasjon om, de, "har noe på seg", det kan vise seg, "gull verdt" å tenke strategisk.

6) Kanskje er naboen i trøbbel, med "nær familie" eller "venner", så bli da venn, bruk sosiale medier, det er alltid en del som bare "liker " så er du venn...Da kan du "følge din nabo" på en annen arena. 

7) Dette kan bli en enkel inngangs port for å følge din nabos bevegelser, eller den som skaper trøbbel for deg, 

8 ) Er du mer tålmodig, starter du langt ut i vennerekken for FB og lignende medier...så snirkler du deg innover, og til slutt er du nær venn med alle, og DA, blir naboen din til slutt venn. ( de fleste gir etter, har et svakt øyeblikk:-)

 

Anonymkode: 2418e...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart at ikke reker virker. Kanskje du ikke er tålmodig nok? Eller jeg håper du ikke skrella rekene først.

Jeg mener at er det noe problemer mellom naboer, så bør man jo snakke sammen, oppklare, avklare, de fleste liker best den metoden.

Har man med "psykopater" å gjøre, og det gjelder vel også naboer i blant, at de kan være dyssosiale..av ulik grad, eller at de bare har så store egne problemer at de er vanskelige å få en dialog med. Ja så kan man i blant sikkert med god effekt bruke avskrekkende metoder, men jeg tror da ville begynt med noe bedre enn reker-)

Her er en liste:

1) Google vedkommende, noter alt du kommer over, av info. Ta vare på all info, bilder, lagre, info kan plutselig bli borte fra nettet, så best lagre info selv.

2) Når du har kartlagt naboen din skikkelig ( eller  vedkommende du vil ramme) så er du langt på vei.

3)  hent inn info om alle din nabo står i nær rellasjon med, dette kan være nytiige redskap i blant, ikke minst med tanke på lang sikt, ta vare på alle bilder du kan tenke kan brukes i fremtiden, barn og ungdom legger ut mye tull, som kan ødelegge mye av deres liv, eller deres start på karriere, så ta vare på så mye som mulig, dette kan brukes i fremtiden.

4) Din nabo kan være slu og smart, men de han er glad i...de er ikke alltid like slue og smarte-), så de kan godt legge ut tonnevis av bilder på sosiale medier om seg selv, og da har man ett kort å bruke.

5) Gjør også andre ting, som kreditttsjekke din nabo, og sjekk alle som står naboen i nær rellasjon om, de, "har noe på seg", det kan vise seg, "gull verdt" å tenke strategisk.

6) Kanskje er naboen i trøbbel, med "nær familie" eller "venner", så bli da venn, bruk sosiale medier, det er alltid en del som bare "liker " så er du venn...Da kan du "følge din nabo" på en annen arena. 

7) Dette kan bli en enkel inngangs port for å følge din nabos bevegelser, eller den som skaper trøbbel for deg, 

8 ) Er du mer tålmodig, starter du langt ut i vennerekken for FB og lignende medier...så snirkler du deg innover, og til slutt er du nær venn med alle, og DA, blir naboen din til slutt venn. ( de fleste gir etter, har et svakt øyeblikk:-)

 

Anonymkode: 2418e...554

Du høres ikke helt god ut.

Anonymkode: 239ff...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ikke helt god ut.

Anonymkode: 239ff...ea6

Muligens:-) Men jeg er god på å være tålmodig og strategisk, Så i hvertfall bommer jeg ikke!

Anonymkode: 2418e...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2019 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Selv tenker jeg nå på å plante et slikt lerketre som blåser så skjønt med vinden. Bare en stubbe står igjen etter den forrige. Så snart helsa tillater det vil jeg reise av sted å skaffe et sånt tre. Kanskje også en blodbøk. De siste vokser jo svært sent men blir jo bare eventyrlig erverdige og flotte. Og binder jordnært mot tørke og bare bra for jorda.

Anonymkode: e84d6...731

Hvis du tenker å plante disse så nært naboen at de tar all sol, eller noe sånt, så vil du sannsynligvis bli bedt om å sage dem ned igjen når de blir store nok. Det er noe som heter naboloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 18.4.2019 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Har prøvd med reker oppunder terassebordene, men det lukter ikke. Noen andre som har noen lure ideer om hvordan irritere og plage en ondskapsfull nabo? 

Anonymkode: 0052f...6f7

Å plage noen gjør bare vondt verre for deg selv. Beste er å ignorere vanskelige mennesker, og unngå dem slik det ikke blir konflikter. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...