Gå til innhold

Hjelp til å forstå min mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ikke tråstarter men vil komme med en liten kommentar. Det finnes populære psykologer som mener at det å ha sex er som å trene. Og at kvinner bør « skjerpe» seg og bare slutte være så late og stille opp for sin mann. Kanskje dette i mange tilfeller stemmer. Men for noen er sex mer komplisert enn som så. Det er involvert så mange føleser og det er en kjent sak at kvinner opplever dette på en annen måte enn menn. Jeg ble presset til sex av min partner. Han behandlet meg dårlig hele dagen og presset meg til sex om kvelden. Han klandret meg ustanselig for ikke å ha nok lyst eller ha sex ofte nok. Samtidig var han lite opptatt av å møte mine følelsesmessige behov. Han gav meg ingen oppmerksomhet hele dagen men ble plutselig veldig oppmerksom i sengen. Jeg tillot det fordi jeg hadde lest hva en psykolog mente om kvinner som ikke tilfredstiller sin mann. For en kort periode kan jo dette være greit men ikke over tid. Pass bare på at du ikke selv blir psyk av det. Vær ærlig med hva dette gjør med deg, det er absolutt ikke til din partners fordel at du også blir dårliger psykisk. For min del ble det ødeleggende spesiellt fordi jeg hadde opplevd overgrep tidligere. For meg var det å bli presset til sex som å oppleve overgrepene om igjen. 

Anonymkode: 0d600...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@AB...52a: Må kommentere på innlegget ditt. Ja, jeg tror også at det går an å trene på sex, til å øke lysten og øke gleden ved sexuelt samliv. Men det må skje med kjærlighet og omtanke. Det er ikke det du beskriver. Du beskriver en mann som presset deg, behandlet deg dårlig, kritiserte deg og overså deg hele dagen. Da er det ikke mulig å trene seg til et godt sexliv på kvelden. Kjærligheten og omtanken må synes og kjennes 24/7. Da er det også mulig for personer med negative sexopplevelser å finne stor glede av det seksuelle samlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, kupton skrev:

@AB...52a: Må kommentere på innlegget ditt. Ja, jeg tror også at det går an å trene på sex, til å øke lysten og øke gleden ved sexuelt samliv. Men det må skje med kjærlighet og omtanke. Det er ikke det du beskriver. Du beskriver en mann som presset deg, behandlet deg dårlig, kritiserte deg og overså deg hele dagen. Da er det ikke mulig å trene seg til et godt sexliv på kvelden. Kjærligheten og omtanken må synes og kjennes 24/7. Da er det også mulig for personer med negative sexopplevelser å finne stor glede av det seksuelle samlivet.

Setter veldig pris på denne kommentaren Kupton. Takk. 

Anonymkode: 0d600...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar. 

Jeg må innrømme at dette er fryktelig vanskelig. Jeg kjenner han ikke særlig igjen. Kun i korte glimt. At han kritiserer alt og alle, som idag så kritiserer han fremmede (til meg) på måten personen gikk på. Han kan kritisere hvordan noen kjører bil på. Han tåler ikke å ta feil og hvis jeg likevel vet jeg har rett, og han feil, må jeg bare la det passere for han blir bare «stille irritert». Når vi er i besøk reiser han seg plutselig og sier «nei skal vi kjøre» selv om det ikke føles naturlig å avslutte besøket på det tidspunktet men om jeg ikke hadde fulgt han, hadde ting blitt enda verre. 

Jeg har presset meg langt i alle år for å gi han sex. Når han nå oppfører seg som han gjør blir det enda vanskeligere. 

Jeg vet at det nok handler om sykdom hos han, men irritasjon for meg er en stor trigger. 

Hvis jeg prøver å si noe helt nøytralt noe får jeg ofte ikke noen reaksjon. Ingen interesse. Kun om tema som han kan mest om. (Hvis jeg i det hele tatt får noe reaksjon). 

Det er den stille irritasjonen som er hardest å takle. 

Anonymkode: 0c4d8...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Dere er inne i en ganske stor krise. Han sier rett ut at han vil vurdere å gå om ting ikke endrer seg innen to år. Da har han kommet ganske langt i prosessen allerede.

Det positive er at han erkjenner at dere har et problem. Da bør han være villig til å gjøre noe for å løse det også.

Det at han fortsatt vil ha sex kommer av at han er mann. Det er ikke noe mystisk.

Når det gjelder sex så vet jeg ikke hva som er "lurt" å gjøre for å redde forholdet. Jeg foreslår at du er helt ærlig. Jeg oppfatter det som at du ønsker å ha et sexliv med ham, men at det er vanskelig når forholdet er som det er. 

Lykkes til! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...