Gå til innhold

For mange røde dager i påsken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I sverige så er det ikke rød dag skjærtorsdag, Jeg er ikke sikker om det er det på Mandag. Er påsken for full av røde dager?

 

Jag synes dete. Men kanskje fordi jeg ikke jobber, skjønner jo att det r deilig med helligdager for de som jobber.

 

Men kanskje man kunne droppe 2dre påskedag i hvert fall? 

 

Det er vel ikke så mange veldig religiøse kristne igjen uansett?

 

Feirer vi påske fordi Jesus døde og stod opp, eller feirer vi for da har vi fri?

 

Anonymkode: 6030e...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er deilig med en slik vårferie etter den lange, mørke vinteren! Nei, religiøs er jeg definitivt ikke, men håper virkelig ikke vi avskaffer påsken av den grunn. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle formålet være med å droppe? Vi har ikke flere fridager enn andre land, vi henger dem bare på en religiøs knagg, av eneller annen grunn. Selv synes jeg det er deilig med flere dager i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg synes det er deilig med en slik vårferie etter den lange, mørke vinteren! 

Og likevel drar folk til fjells for å oppsøke snøen og vinteren i påsken. Det forstår jeg lite av. 

Anonymkode: ae6bb...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og likevel drar folk til fjells for å oppsøke snøen og vinteren i påsken. Det forstår jeg lite av. 

Anonymkode: ae6bb...35a

Ba, det er et paradoks, og jeg gjør det selv 🐣😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jag synes dete. Men kanskje fordi jeg ikke jobber, skjønner jo att det r deilig med helligdager for de som jobber.

Dette er nok årsaken ja. Vi som jobber syns det er fint med sammenhengende fridager. Syns røddagene i mai skaper mer støy i arbeidsrytmen enn påsken, men liker maidagene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Nei og de som jobber har mer enn fortjent eventuelle tillegg synes jeg. Man har jo store påslag på slike " bevegelige helligdager".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På ‎21‎.‎04‎.‎2019 den 5.29, AnonymBruker skrev:

Og likevel drar folk til fjells for å oppsøke snøen og vinteren i påsken. Det forstår jeg lite av. 

Anonymkode: ae6bb...35a

Det er fordi det er fint å dra på skitur når det er sol og mild luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ja, det er jo enkelt å ønske seg dette når en selv ikke jobber.

For oss som jobber er 3 fridager sårt tiltrengt. Jeg kjenner i hvert fall at de 3 dagene gjorde meg godt og at jeg har fått fornyet energi etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...