Gå til innhold

Synes du IS krigerne/hustruene bør få komme "hjem"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Syns dette er vanskelig. Tenker man først og fremst må tenke landets sikkerhet. Vet ikke hvordan ekspertene vurderer disse barna ? Kan de bety en trussel ? Eller kanskje det er en fordel å hente ut flest mulig barn så tidlig som mulig fra disse leirene og begrense den negative påvirkningen til neste generasjon. 

Anonymkode: e51d8...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
12 timer siden, Xtra skrev:

Det er ikke selvsagt hvor forbrytelsen er begått. Om forbrytelsen er å sverge troskap til kalifatet, kan det godt ha skjedd før de reiste nedover. 

Hvis de ikke har gjort noe ulovlig i Irak eller Syria så er jo saken grei. Da må de eventuelt dømmes i Norge.

Når det gjelder samarbeid med IS er det veldig mye som er ulovlig i Irak. Jeg tipper det blir minst 15 års fengsel å i det hele tatt oppholde seg i Irak som IS-medlem. Det er minstestraffen for IS-samarbeid der. Folk har fått 15 år bare for å sørge for vannforsyning under IS, og rettssakene kan vare i under 5 minutter. (Sånn sett har jeg snille øyeblikk hvor jeg tenker at man burde fått til en internasjonal domstol og et minimum av rettssikkerhet.) Uansett: Jeg lurer på hvordan det går med norske klovner som har posert med våpen på Youtube. Det tar seg nok ikke bra ut i rettssalen i Mosul.

Ideelt sett skulle jeg ønske man kunne gjøre en sortering basert på om folk utgjør en trussel mot Norge. Jeg synes litt synd på de som var ekstremt unge, ble presset av eldre kjæreste og angrer seg. Noen mener IS-folk ville late som de var snille for å komme hjem, men på meg virker det som om de rett og slett ikke klarer å stenge det inni seg. Hatet bare bobler ut av dem så de ikke klarer å gjennomføre et kort TV-intervju uten å komme med trusler. Noen driver IS-justis i fangeleirene og trakasserer kvinner som ikke er "anstendig kledd". De er ikke akkurat taktiske.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt trenger man ikke av ting og tang og de og barna har jo mye familie her hjemme som er mer enn villig til å hjelpe og støtte og alle henter vel kanskje sine i hva jeg forstår som flyktningeleire " der nede". Det hele er veldig vanskelig å forestille seg synes jeg etter hva man har " fått inn" gjennom media og også de grusomme historiene med foreldre her hjemme som ikke har klart å få hjelp til sine. Husker et foreldrepar som henvendte seg til regjeringen om en ung person som man ikke klarte å få hjem. Et år siden tror jeg. Bare her i distriktet har jeg lest i lokalavisene så mye tragisk som flyktningene har fortalt så langt. Alle krigsofre fortjener vår støtte som verdensamfunn uansett sider. Men hvor farlig det er vet jeg lite om.  Jeg føler meg ikke sikker på om krigen der virkelig er over og hva vil skje videre med landet deres. Men det virker fornuftig å lytte til familiene.

Anonymkode: 4f425...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte mennesker må mangle noe alvorlig som står bak sånne forferdelige ting er alt jeg klarer å tenke. Må bare være syke.

Anonymkode: 4f425...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er en veldig vanskelig debatt føler jeg. Man kan egentlig ikke debattere sånne grunnleggende behov såsom trygghet og tilhørighet og helse og ernæring.

Samtidig føler jeg at hensyntagen også til alle ikke- muslimer også kommer helt i bakleksa.

Blir helt feil liksom.

Anonymkode: 4f425...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Man bør tre tilbake når man ikke har den rette kompetanse føler bare jeg. Det kan det være andre land som har.

Anonymkode: 4f425...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barna skal komme i første rekke og de skal hentes til Norge umiddelbart.  Ja jeg synes foreldrene skal komme også, men de skal bli stilt for norske domstoler.

Nazistene ble lokket inn i de ugjerningene som ble begått i krigen.  Mange IShustruer var purunge og hadde ingen forutsetninger til å vurdere hva de gikk til.  Alt dette skal bli vurdert av norske myndigheter.

BARNA HJEM

Anonymkode: 8683e...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna skal komme i første rekke og de skal hentes til Norge umiddelbart.  Ja jeg synes foreldrene skal komme også, men de skal bli stilt for norske domstoler.

Nazistene ble lokket inn i de ugjerningene som ble begått i krigen.

Lokket du liksom. Du kan ikke frata folk ansvar for egne handlinger på den måten.

Anonymkode: b4307...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lokket du liksom. Du kan ikke frata folk ansvar for egne handlinger på den måten.

Anonymkode: b4307...f3a

Hvor mange nordmenn ble nazister uten å ane noe om konsekvensen av utryddingen av jøder og flere grupper?  Det er en skamplett på Norge hvordan tyskerbruder ble behandlet, og nå vises det samme ufølsomheten om ikke enda verre. Å la barn råtne og dø i umenneskelige omstendigheter er så grusomt at jeg finner ikke ord.

Helt merkelig hvor mye Frp holdninger det er hele tiden på dol, og i tillegg er det undersøkt og vist at Frpere har lavere intelligens enn øvrig befolkning.

De skal for domstoler for å ta ansvar for sine handlinger, her i Norge.

Anonymkode: 8683e...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt merkelig hvor mye Frp holdninger det er hele tiden på dol

Jaså? Jeg synes det stadig sutres over at DOL-brukerne er så politisk korrekte og påvirket av de store, uvitende / lite objektive mediene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, laban skrev:

Jaså? Jeg synes det stadig sutres over at DOL-brukerne er så politisk korrekte og påvirket av de store, uvitende / lite objektive mediene?

Ja, jeg forstår ikke at det er noen motsetninger her.

Anonymkode: 8683e...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange nordmenn ble nazister uten å ane noe om konsekvensen av utryddingen av jøder og flere grupper?  Det er en skamplett på Norge hvordan tyskerbruder ble behandlet,

Når ble tyskerbruder automatisk nazister?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

og nå vises det samme ufølsomheten om ikke enda verre. Å la barn råtne og dø i umenneskelige omstendigheter er så grusomt at jeg finner ikke ord.

Det finnes millioner av barn i flyktningleire verden over, rart du plutselig er så opptatt av dette nå.

Anonymkode: b4307...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt merkelig hvor mye Frp holdninger det er hele tiden på dol, og i tillegg er det undersøkt og vist at Frpere har lavere intelligens enn øvrig befolkning.

Du virker ikke spesielt intelligent selv.

Anonymkode: b4307...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker ikke spesielt intelligent selv.

Anonymkode: b4307...f3a

Hehe, du har ikke vanskelig for å trekke konklusjoner av lite.  Jeg henviste til en undersøkelse som ble gjort.  Du henviser til et innlegg på dol for å konkludere med min intelligense.  Jeg traff deg tydeligvis:D

Anonymkode: 8683e...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, du har ikke vanskelig for å trekke konklusjoner av lite.  Jeg henviste til en undersøkelse som ble gjort.  Du henviser til et innlegg på dol for å konkludere med min intelligense.  Jeg traff deg tydeligvis:D

Det gjorde du ikke. Jeg stemmer ikke Frp engang. Det er du som trekker inn intelligens fordi du ikke har andre argumenter.

Lykke til.

Anonymkode: b4307...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange nordmenn ble nazister uten å ane noe om konsekvensen av utryddingen av jøder og flere grupper?  Det er en skamplett på Norge hvordan tyskerbruder ble behandlet, og nå vises det samme ufølsomheten om ikke enda verre. Å la barn råtne og dø i umenneskelige omstendigheter er så grusomt at jeg finner ikke ord.

Helt merkelig hvor mye Frp holdninger det er hele tiden på dol, og i tillegg er det undersøkt og vist at Frpere har lavere intelligens enn øvrig befolkning.

De skal for domstoler for å ta ansvar for sine handlinger, her i Norge.

Anonymkode: 8683e...0c4

Å trekke inn intelligens er en hersketeknikk. De som er FRP sympatisører her på forumet, synker sjeldent så langt som deg. 

 

Å si att IS familiene skal hjem, tyder på stryk i empati med de tusenvis av jesidier som ble voldtatt, torturert og slaktet for fote. Nei, du er en ganske ond person. Ikke veldig smart heller tydeligvis. Din ekstremist!

Anonymkode: effd8...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

 og i tillegg er det undersøkt og vist at Frpere har lavere intelligens enn øvrig befolkning.

Kan du linke til den undersøkelsen?

Anonymkode: aff2b...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å trekke inn intelligens er en hersketeknikk. De som er FRP sympatisører her på forumet, synker sjeldent så langt som deg. 

 

Å si att IS familiene skal hjem, tyder på stryk i empati med de tusenvis av jesidier som ble voldtatt, torturert og slaktet for fote. Nei, du er en ganske ond person. Ikke veldig smart heller tydeligvis. Din ekstremist!

Anonymkode: effd8...b50

Jeg har vært i jesidienes hellige sted mer enn en gang.  Vært gjest i deres hjem og opplevd fantastisk gjestfrihet.  Tror ikke jesidiene ser på meg som ond person og det holder for meg.

Anonymkode: 8683e...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror de som påpeker andre sin påståtte "lave IQ" er noen stakkarslige tapere. De har ikke mye å komme med. Ingenting  anonymkode: 8683e...0c4 kommer med, tyder på att hen har høy IQ.

 

Ett stort ego ja.

 

 

 

 

Anonymkode: effd8...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...