Gå til innhold

Vil mer ned pr dag.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Nå har jeg gått ned 6,2 kilo,den første uken gikk jeg ned mye. Nå er det bare 200 gram fra i går, og gikk opp 100 gram fra lørdag til søndag pga en vegetar pizza. Det er frustrerende for jeg spiser jo salat til middag. Er såvidt på nittitallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Nå er det bare 200 gram fra i går, og gikk opp 100 gram fra lørdag til søndag pga en vegetar pizza.

Jeg er ingen slankeekspert, men det er bare tull å veie seg hver dag og tro at 200 gram opp eller ned har noe å si. Vei deg hver fredag morgen eller noe sånt.

Det er vanlig at vekten går fortest ned rett etter at man har lagt om kostholdet eller gjort andre endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, laban skrev:

Jeg er ingen slankeekspert, men det er bare tull å veie seg hver dag og tro at 200 gram opp eller ned har noe å si. Vei deg hver fredag morgen eller noe sånt.

Det er vanlig at vekten går fortest ned rett etter at man har lagt om kostholdet eller gjort andre endringer.

Ok. Veier meg bare for å følge med,men det er vel sikkert dumt. Har jo veiedag hver fredag,får holde meg til et kanskje. 

Gikk voldsomt fort ned den første uken, har jo tenkt å gå ned mer en en kilo i uken. Kanskje nutrilett er tingen. Går jo sulten hele tiden og, så jeg skulle ønske jeg gikk ned mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nå har jeg gått ned 6,2 kilo,den første uken gikk jeg ned mye. Nå er det bare 200 gram fra i går, og gikk opp 100 gram fra lørdag til søndag pga en vegetar pizza. Det er frustrerende for jeg spiser jo salat til middag. Er såvidt på nittitallet. 

Som Laban sier så er det bare tull å veie seg hver dag. Og det er helt normalt å variere med opptil 0,5 kg fra dag til dag. Så det er altså over lang tid man ser den faktiske vektnedgangen, ikke fra dag til dag. Og så vet du jo at fysisk aktivitet er lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Som Laban sier så er det bare tull å veie seg hver dag. Og det er helt normalt å variere med opptil 0,5 kg fra dag til dag. Så det er altså over lang tid man ser den faktiske vektnedgangen, ikke fra dag til dag. Og så vet du jo at fysisk aktivitet er lurt.

Det er hva jeg putter i munnen som teller mest. Det virker bare uoverkommelig, ble så frustrert at jeg tok en røyk og det var ikke godt. Har dampet snart fire uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er hva jeg putter i munnen som teller mest. Det virker bare uoverkommelig, ble så frustrert at jeg tok en røyk og det var ikke godt. Har dampet snart fire uker. 

Ja, du har rett i at det er det du putter i munnen som teller mest, så absolutt. :) Men fysisk aktivitet i tillegg er aldri feil. Røyk derimot, er helt feil. Hvorfor har du det liggende? Kast det! Om det er din samboers så be ham oppbevare det et sted du ikke vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Ja, du har rett i at det er det du putter i munnen som teller mest, så absolutt. :) Men fysisk aktivitet i tillegg er aldri feil. Røyk derimot, er helt feil. Hvorfor har du det liggende? Kast det! Om det er din samboers så be ham oppbevare det et sted du ikke vet om.

Ja det skader ikke med fysisk aktivitet nei.Har alltid liggende en pakke røyk i veska i tilfelle jeg får lyst på,hadde det når jeg røykte og. En pakke i reserve i veska, det var ikke så godt men litt godt. Kaster ikke røyk nei 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ga faen og skjeiet ut! :( 

Ja da går du sikkert ned...

Anonymkode: 86071...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja da går du sikkert ned...

Anonymkode: 86071...c88

Nei går opp,men sånn går det når jeg går for lite ned. Da gir jeg faen. Ser ikke vitsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,2 kg den første uken...? OMG, da hadde jeg vært superhappy. Men det er nok ikke så lurt å kjøre på så hardt at du både sprekker og røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei går opp,men sånn går det når jeg går for lite ned. Da gir jeg faen. Ser ikke vitsen. 

Det er altså bedre å gå opp....

Anonymkode: 86071...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er altså bedre å gå opp....

Anonymkode: 86071...c88

Nei selvfølgelig ikke. Blir bare oppgitt og orker ikke mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
16 minutter siden, cilie skrev:

6,2 kg den første uken...? OMG, da hadde jeg vært superhappy. Men det er nok ikke så lurt å kjøre på så hardt at du både sprekker og røyker.

Nei får prøve å spise vanlige middager, ikke bare salat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke fysisk mulig å gå ned 6,2 kg. på en uke, dvs. mye av vekttapet må være vann og derfor midlertidig.

 

En kilo kroppsvekt/fett tilsvarer ca. 7000 kalorier, og det er neppe mulig å redusere kaloriinntaket med over 40.000 på en uke. Om man er beinhard med seg selv, og vanligvis får i seg mye kalorier, kan man kanskje redusere inntaket med 10.000 kalorier i uka, dvs. ca. 1,5 kilo. Men sunt tror jeg ikke det er, og jeg tviler på at slikt vekttap blir varig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, Xtra skrev:

Det er nok ikke fysisk mulig å gå ned 6,2 kg. på en uke, dvs. mye av vekttapet må være vann og derfor midlertidig.

 

En kilo kroppsvekt/fett tilsvarer ca. 7000 kalorier, og det er neppe mulig å redusere kaloriinntaket med over 40.000 på en uke. Om man er beinhard med seg selv, og vanligvis får i seg mye kalorier, kan man kanskje redusere inntaket med 10.000 kalorier i uka, dvs. ca. 1,5 kilo. Men sunt tror jeg ikke det er, og jeg tviler på at slikt vekttap blir varig.

Nei det var vel sikkert vann og ikke bare fett. Men jeg spiste svært lite da. Det er godt mulig for meg å gå opp 2-3 kilo på en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det var vel sikkert vann og ikke bare fett. Men jeg spiste svært lite da. Det er godt mulig for meg å gå opp 2-3 kilo på en dag. 

Nei, det er det ikke, med mindre du spiser noe tilsvarende 20.000 kalorier, og det tviler jeg på. Spiser du derimot salt mat vil det binde mye vann, som vises på vekten.

 

Uansett - som du har fått råd om utallige ganger før - det har lite for seg å veie seg hver dag. Vei deg en gang i uka på samme tidspunkt, skriv opp vekta, og vent en uke. Og pass på at de få kaloriene du får i deg er sunne.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Xtra skrev:

Nei, det er det ikke, med mindre du spiser noe tilsvarende 20.000 kalorier. Spiser du salt mat vil det binde mye vann.

 

Uansett - som du har fått råd om utallige ganger før - det har lite for seg å veie seg hver dag. Vei deg en gang i uka på samme tidspunkt, skriv opp vekta, og vent en uke. Og pass på at de få kaloriene du får i deg er sunne.

Ok. Jeg går opp veldig lett. Lurer på om jeg må slutte å ta sovemedisin, det er jo ap som man går opp i vekt av :( 

Får veie meg kun fredager da, må bare holde ut til fredager. Sønnen min sa det til meg i dag tidlig når jeg fortalte hvor skuffet jeg var "Nå må du ikke skjeie ut nå da". Og akkurat det gjorde jeg, og nå har jeg lyst på is. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
1 time siden, stjernestøv skrev:

Nei det var vel sikkert vann og ikke bare fett. Men jeg spiste svært lite da. Det er godt mulig for meg å gå opp 2-3 kilo på en dag. 

Jeg sliter med vekten for tiden. Får til og med musklatur-smerter fordi magen er så slapp blitt. Jeg veier mellom 63-64 kg. Og er begynt å trene hardere for å få en bedre figur. Men det er vanskelig. Har trent 15 km i dag. Hardtrening.

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...