Gå til innhold

Vil mer ned pr dag.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser på en amerikansk serie som heter Farlig Fedme. Dette dreier seg om svært feite mennesker. 250-350 kg. Noen av de går ned 40 kg på en måned. Hvor mye du kan gå ned en måned, avhenger nok av hvor stor du er. En skikkelig blubbe kan nok gå ned mange kilo i måneden. Mens en rundt 100 kg, vil nok slite mer. Selv er jeg ganske feit. Jeg sliter for å gå ned.

Anonymkode: d0aaf...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av de går ned 40 kg på en måned. Hvor mye du kan gå ned en måned, avhenger nok av hvor stor du er.

Den serien handler jo i stor grad om folk som stapper i seg tomme kalorier fra morgen til kveld. Det er lettere å gå ned mye når man har så mye som er enkelt å endre på ("enkelt" i logisk forstand, jeg mener ikke at det er noen bagatell for dem det gjelder). Med så usunne vaner vil det fort gi resultater å leve mer normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Jeg har gått opp fra 80 kg til 85 etter at de seponerte topimax

snart er jeg vel 90 kg igjen

skal be om mysimba i morgen, men får den garantert ikke pga bipolar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, laban skrev:

Man kan sikkert diskutere hvor grensene for det ene og det andre burde gå. Men det er opplagt at man ikke kan sette vektgrenser uavhengig av høyde.

Ja det kan diskuteres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Lillemus skrev:

Nei, det er jo ikke nødvendigvis bare tull, selv om det for en kropp med mye muskler blir noe misvisende. :) For meg som er knappe halvannen meter høy skal det ikke mange kiloene til før jeg regnes som overvektig.

Uff nei det skal vel ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på en amerikansk serie som heter Farlig Fedme. Dette dreier seg om svært feite mennesker. 250-350 kg. Noen av de går ned 40 kg på en måned. Hvor mye du kan gå ned en måned, avhenger nok av hvor stor du er. En skikkelig blubbe kan nok gå ned mange kilo i måneden. Mens en rundt 100 kg, vil nok slite mer. Selv er jeg ganske feit. Jeg sliter for å gå ned.

Anonymkode: d0aaf...744

Ja det er lettere å gå ned masse dess tykkere man er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
7 minutter siden, elina777 skrev:

Jeg har gått opp fra 80 kg til 85 etter at de seponerte topimax

snart er jeg vel 90 kg igjen

skal be om mysimba i morgen, men får den garantert ikke pga bipolar

Ok. Jeg fikk ikke topimax, det var for mange bivirkninger sa psykiateren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
44 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg fikk ikke topimax, det var for mange bivirkninger sa psykiateren. 

Bivirkninger så jeg ikke noe til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, elina777 skrev:

Bivirkninger så jeg ikke noe til

Hm. Ikke sikkert jeg hadde fått det heller da. AP kan de gi i store doser, no problem! Det er visst det eneste jeg får av dem, fikk jo ikke AD heller fordi jeg var så inaktiv. Trodde det kunne hjelpe på jeg så jeg ble mer aktiv. Rar psykiater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hm. Ikke sikkert jeg hadde fått det heller da. AP kan de gi i store doser, no problem! Det er visst det eneste jeg får av dem, fikk jo ikke AD heller fordi jeg var så inaktiv. Trodde det kunne hjelpe på jeg så jeg ble mer aktiv. Rar psykiater. 

Jeg får prøve å få startet opp med topimax igjen når jeg får nei til mysimba i morgen. Selv om jeg ikke gikk ned mer enn 10 kg gikk jeg iallfall ikke opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, elina777 skrev:

Jeg får prøve å få startet opp med topimax igjen når jeg får nei til mysimba i morgen. Selv om jeg ikke gikk ned mer enn 10 kg gikk jeg iallfall ikke opp igjen...

Hva brukes Topimax mot? Leser at den er mot epilepsi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
1 time siden, cilie skrev:

Hva brukes Topimax mot? Leser at den er mot epilepsi? 

Den brukes for å gi vektnedgang tross psykiatriske medisiner som gir vektøkning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 minutter siden, elina777 skrev:

Den brukes for å gi vektnedgang tross psykiatriske medisiner som gir vektøkning 

Kunne virkelig tenkt meg den altså. Trenger sårt vektnedgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
7 timer siden, Lillemus skrev:

Kommer jo an på hvor høy man er da... Jeg veier mindre enn Thebutterfly og er ifølge bmi-skalaen overvektig, men så er jo jeg et knøtt også.

Jeg er ca 169 høy. Veier ca 64 kg. Ønsker meg ned igjen til 59 kg. Det var min tidligere vekt. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
6 timer siden, laban skrev:

Man kan sikkert diskutere hvor grensene for det ene og det andre burde gå. Men det er opplagt at man ikke kan sette vektgrenser uavhengig av høyde.

Det kommer også ann på kroppsbygning. Muskler veier mer enn fett. Så det med vekt er en komplisert sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thebutterfly skrev:

Jeg er ca 169 høy. Veier ca 64 kg. 

Du er jo ikke i nærheten av å være overvektig. :) Du har en bmi på 22,4 og dersom kjæresten din mener du er for tykk så synes jeg han kan ta seg en bolle og innse at han ikke er sammen med en 18-åring, men en voksen kvinne som har født minst ett barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Du er jo ikke i nærheten av å være overvektig. :) Du har en bmi på 22,4 og dersom kjæresten din mener du er for tykk så synes jeg han kan ta seg en bolle og innse at han ikke er sammen med en 18-åring, men en voksen kvinne som har født minst ett barn.

Takk :) . Jeg er den jeg er. Overvektig eller ikke overvektig så skal man bare gjøre det beste ut av det med å trene , og samtidig kose seg i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
16 timer siden, Lillemus skrev:

Nei, det er jo ikke nødvendigvis bare tull, selv om det for en kropp med mye muskler blir noe misvisende. :) For meg som er knappe halvannen meter høy skal det ikke mange kiloene til før jeg regnes som overvektig.

Jeg så at Jon Almås er offisielt overvektig etter BMI-skalaen. Da er det ganske lite å gå på, selv om han har fått en aldri så liten antydning til mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg så at Jon Almås er offisielt overvektig etter BMI-skalaen. Da er det ganske lite å gå på, selv om han har fått en aldri så liten antydning til mage.

Jeg regner meg selv som litt overvektig til tross for BMI innenfor normalområdet. Det hjelper å være høy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...