Gå til innhold

Til dere som er eller har vært gjennom overgangsalder.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
37 minutter siden, Betti 11 skrev:

Da er jeg tidelig ute. Siden 46. år hadde jeg ingen mens. Med 48 har jeg mye tørrhet og svie. Nå skal jeg tar litt hormoner. Det hele svettegreia hadde jeg med 45 tror jeg. Jeg spør meg når overgangsalderen er over.

Alt mellom 45 og 55 regnes som vanlig i følge google :)Jeg har ei venninne som er 5 år yngre enn meg og som heller ikke har hatt mens på lenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Vi har dundyner. Deilig om vinteren, men ikke nå. Tror jeg må prøve ulldyne jeg også.

Vi har ulike dundyner til vinter- og sommerbruk. Nå har vi tatt i bruk sommerdynene, som er temmelig tynne.

 

Mulig ull ville vært bedre på noen måter, men elsker jo den lette og bløte dunen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Alt mellom 45 og 55 regnes som vanlig i følge google :)Jeg har ei venninne som er 5 år yngre enn meg og som heller ikke har hatt mens på lenge.

 

Jeg håper svettegreier kommer ikke tilbake. Det var helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Vi har ulike dundyner til vinter- og sommerbruk. Nå har vi tatt i bruk sommerdynene, som er temmelig tynne.

 

Mulig ull ville vært bedre på noen måter, men elsker jo den lette og bløte dunen.

Hvor kan jwg kjøpe en godt dundyne? Jeg har sånn en fra Jysk og jeg er ikke fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Betti 11 skrev:

Hvor kan jwg kjøpe en godt dundyne? Jeg har sånn en fra Jysk og jeg er ikke fornøyd.

Tror jeg kjøpte hos Dynemesteren, eller noe sånt, det var i utgangspunktet dyre dyner, men disse butikkene har jo tilbud og halv pris omtrent hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2019 den 11.06, Xtra skrev:

Tror jeg kjøpte hos Dynemesteren, eller noe sånt, det var i utgangspunktet dyre dyner, men disse butikkene har jo tilbud og halv pris omtrent hele tiden.

Tusen takk! Prisen bryr meg ikke. Det holder jo lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.4.2019 den 9.50, frosken skrev:

Hvor har du kjøpt den?

Kjøpte på ullkorga :) Unnskyld for tregt svar, jeg har glemt dol denne uka 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva skjer med sexlivet etter overgangsalder? Er det realistisk å forvente at det blir omtrent som før?

- Mann

Anonymkode: e4b9f...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med sexlivet etter overgangsalder? Er det realistisk å forvente at det blir omtrent som før?

- Mann

Anonymkode: e4b9f...3aa

Noen kan få problemer med tørr skjede. Absolutt ikke alle.

De fleste synes det er veldig greit å bli kvitt mensen. Særlig de som hadde hyppige eller langvarige blødninger mot slutten. Så rent praktisk kan det vel faktisk bety et oppsving 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, laban skrev:

Noen kan få problemer med tørr skjede. Absolutt ikke alle.

De fleste synes det er veldig greit å bli kvitt mensen. Særlig de som hadde hyppige eller langvarige blødninger mot slutten. Så rent praktisk kan det vel faktisk bety et oppsving 😉

Takk for svaret. Da legger jeg den bekymringen død :)

Anonymkode: e4b9f...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svaret. Da legger jeg den bekymringen død :)

Anonymkode: e4b9f...3aa

Ta i hvert fall ikke sorgene på forskudd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
19 timer siden, Kalevaala skrev:

Podcast om overgangsalder hos FemiHelse denne uken:

 

https://www.femihelse.com/episoder/2019/4/29/overgangsalder

Den skal jeg få hørt på. Våkner nå nesten hver natt av at jeg skal svette intenst. Svetter ikke akkurat i det jeg våkner, men så begynner det etter et par minutter.  Varer ikkke så lenge, og så sover jeg videre.

Ble mer obs på det etter denne tråden og etter at vi snakket om det på jobb 😃😮😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 29.4.2019 den 10.46, laban skrev:

Noen kan få problemer med tørr skjede. Absolutt ikke alle.

De fleste synes det er veldig greit å bli kvitt mensen. Særlig de som hadde hyppige eller langvarige blødninger mot slutten. Så rent praktisk kan det vel faktisk bety et oppsving 😉

Når starter første tegnene til overgangsalder ? Ca 10 år før man mister mensen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Når starter første tegnene til overgangsalder ? Ca 10 år før man mister mensen? 

Det varierer. Ti år synes jeg hørtes lenge ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...