Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Overgangsalder og ubehagelig kroppslukt

Recommended Posts

AnonymBruker

Har dette sammenheng? Lukten er fremmed og veldig ubehagelig.

Anonymkode: b3a17...eaf

Fortsetter under...

Lillemus
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dette sammenheng? Lukten er fremmed og veldig ubehagelig.

Kan komme av ting du spiser også - melk gir ofte en søtlig kroppslukt, ikke nødvendigvis på den gode måten. Noen matvarer du ikke har spist noe særlig av før, men har begynt med i det siste?

Kan det være noe med luktesansen din? Trenger jo ikke være kroppslukt, men at luktesansen er forstyrret.

AnonymBruker
3 timer siden, Lillemus skrev:

Kan komme av ting du spiser også - melk gir ofte en søtlig kroppslukt, ikke nødvendigvis på den gode måten. Noen matvarer du ikke har spist noe særlig av før, men har begynt med i det siste?

Kan det være noe med luktesansen din? Trenger jo ikke være kroppslukt, men at luktesansen er forstyrret.

For meg var det mest naturlig at det har sammenheng med overgangsalderen da det kom ca på samme tid og jeg ikke har endret på kostholdet. Lukten kan komme et par timer etter at jeg har dusjet og skiftet klær. Da vil jeg helst gå hjem fra jobb for å dusje og få på nye klær igjen.  Perioder ekstra ille, men andre tider går det bedre.

Lillemus
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg var det mest naturlig at det har sammenheng med overgangsalderen da det kom ca på samme tid og jeg ikke har endret på kostholdet. Lukten kan komme et par timer etter at jeg har dusjet og skiftet klær. Da vil jeg helst gå hjem fra jobb for å dusje og få på nye klær igjen.  Perioder ekstra ille, men andre tider går det bedre.

Du har ikke begynt på noen nye medisiner eller tilskudd i forbindelse med overgangsalderen? Du er helt sikker på at denne lukten er reell? Har du noen du kan spørre om de også kjenner denne lukten, eller om det bare er noe du innbiller deg?

Dorthe
Posted (edited)

Jeg har vært med på det samme, men da jeg begynte på hormoner så forsvant lukten.  

Edited by Dorthe