Gå til innhold

Har dere fått med dere priskrigen i butikkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

I dag er det så nøye overvåking av alt så Norge kommer til å klare seg bra uansett.

Men jeg har tenkt litt på hva jeg kjøper og hvorfor ja. Hvorfor lever jeg liksom? Hva trenger man egentlig?  Hvorfor fortsette å fungete?

Butikkene har vel mye netthandel og er vel kanskje snart borte de også. De fysiske mener jeg.

Man er nok mye under påvirknig av prisene jo.

Anonymkode: 77c2e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: d73f6...07d

Jeg tror så mange synes at det er så mye rart i dag så det er nok noe der.

Anonymkode: 77c2e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror så mange synes at det er så mye rart i dag så det er nok noe der.

Anonymkode: 77c2e...283

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror så mange synes at det er så mye rart i dag så det er nok noe der.

Anonymkode: 77c2e...283

Hva har dette med spørsmålet å gjøre? 

Anonymkode: d73f6...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 hours ago, AnonymBruker said:

?

Anonymkode: d73f6...07d

Vi har alle vårt i disse tider.

Anonymkode: 677b3...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror det har noe med transport og kommunikasjon å gjøre og returforsendelser ( lange avstander til miljøstasjoner kanskje)og plass til lager og selvfølgelig tid. Alt som gjør varer dyrere og dermed vanskeligere å konkurrere med andre som kanskje ikke opplever det samme. Jeg tror også mange mennesker synes de kaster bort mye tid og ressurser og at det føler butikkene også at de gjør og har gjort. Alle har vi så nok i dag tror jeg bare i alle typer miljøer.

Pølsene har jeg lagt merke til men de er ikke billigere enn tidligere men kanskje billigere enn konkurrenten sine pølser muligens. Men er de bedre.

Anonymkode: 77c2e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er noen priskrig så er kanskje bakgrunnen de mange signal fra myndighetene om moderasjon.Det flommer jo over med produkter og tjenester i alle sektorerer i dag og publikum føler kanskje at alt trenger man ikke og får vanskeligere valg og dermed oppstår økt konkurranse om kundene. Jeg tror også forbrukerperspektivet er i utvikling. Jeg var i selskap for en del år siden og der var det en ung person som fortalte at hun skrev i en liten bok alt hun handlet og hva det kostet og hva det innehold av eksempelvis revinnbare stoff. I det hele tatt andre perspektivet som vokser frem. Det er nok utfordrende for forbrukerombudet og konurransemuyndighetene å holde følge. Eller prismyndighrtenr som man av og til ser i matbutikkene.

Anonymkode: 77c2e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sprøstekt løk 3 kr

idun Ketchup 5 kr 

stjernebacon 11 kr

Gilde oste/bacongrill 26 kr

Fjordland risgrøt 16 kr 

jordbærgele 13 kr

sjokoladepudding 17 kr 

1 l vaniljesaus 24 kr 

kremfløte 11 kr (liten) og 29 kr (stor)

1 l Litago sjokolademelk 17 kr 

ferske urter 10 kr

Lettrømme 10 kr 

Sørlandschips 9 kr

Leverpostei 5 kr (liten)

Toro bakemikser fra 5 kr 

Anonymkode: d73f6...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sprøstekt løk 3 kr

idun Ketchup 5 kr 

stjernebacon 11 kr

Gilde oste/bacongrill 26 kr

Fjordland risgrøt 16 kr 

jordbærgele 13 kr

sjokoladepudding 17 kr 

1 l vaniljesaus 24 kr 

kremfløte 11 kr (liten) og 29 kr (stor)

1 l Litago sjokolademelk 17 kr 

ferske urter 10 kr

Lettrømme 10 kr 

Sørlandschips 9 kr

Leverpostei 5 kr (liten)

Toro bakemikser fra 5 kr 

Anonymkode: d73f6...07d

hviklken butikkjede er dette da ? Har ikke fått med meg priskrigen jeg men ser ikke så mye på prisene sliter mest med å finne noe jeg klarer trykke ned matrøret, har god nok økonomi til at prisen ikke spiller noen rolle

Anonymkode: 65063...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En sak litt på siden er at alt er ikke like lett for alle i dag. Mange mennesker har problemer med å få hentet posten sin og gjort de helt nødvendige innkjøp nærbutikken. Nå skulle jo posten ved den nye postloven gå inn med tjenester til folk om kanskje sånne ting. Men her er der flere i markedet tror jeg. Blant annet hjemtjenesten og religiøse og humanitære organisasjoner. Merkelige greier. At man kan gjøre sånn med folk.Alt er ikke like lett for alle dessverre.

Anonymkode: 77c2e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje positivt med økt peiskos kurranse fra forbruker sitt syn. Ingen i våre dager ønsker jo noe de ikke trenger. Ikke minst på grunn av økonomien.

Men det er kanskje konkurransen med nett varer og tjenester dere tenker på. Alt koster i dag.

Anonymkode: 77c2e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

hviklken butikkjede er dette da ?

Tenker det er på Kiwi, Rema og Extra.

Anonymkode: 05ee8...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange av disse som skal konkurrere om de nye jobbene jobber nettopp i butikkene tror jeg. 

Anonymkode: 77c2e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 14.5.2019 den 21.13, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: d73f6...07d

Håper ikke noe som går tydeligere ut over de ansatte som gjør en formidabel innsats til ikke særlig helsemessig gode betingelser. Enkelte vet å utnytte andre får en si.

Anonymkode: 77c2e...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper ikke noe som går tydeligere ut over de ansatte som gjør en formidabel innsats til ikke særlig helsemessig gode betingelser. Enkelte vet å utnytte andre får en si.

Anonymkode: 77c2e...283

Det er vi som utnytter andre ved å kjøpe alt for billige varer.

Anonymkode: 05ee8...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange mennesker har problemer med å få hentet posten sin og gjort de helt nødvendige innkjøp i rbutikken.

Hvem da? De gamle og syke som burde vært på sykehjem eller i omsorgsbolig, eller noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...