Gå til innhold

Hvem bør betale depositumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, E7H7 skrev:

Som Lillemus skriver; Det er vanlig å få feriepenger på lønningsdag i juni. Hvordan kan man velge ikke å sjekke dato om man ikke vet når utbetalingen skjer - og man skal betale et større beløp (og man ikke har en buffer på konto)? 

OG - jeg hadde vært meget skeptisk til samboerskap når det meste - til og med på forhånd - medfører problemer/frustrasjon. 

Leie, depositum, pakking, flytting - alt dette burde være grei skuring for voksne folk - ikke medføre bekymring/frustrasjon. 

 

 

 

 

Det er sant. Jeg er bekymret for dette med om han får møblene mine ut slik at jeg får vasket. Har spurt flere ganger om når han kan ta det men han bare utsetter og utsetter. Dersom han ikke tar det så må jeg leie noen til å skru sammen og få ut sofa og sengen. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant. Jeg er bekymret for dette med om han får møblene mine ut slik at jeg får vasket. Har spurt flere ganger om når han kan ta det men han bare utsetter og utsetter. Dersom han ikke tar det så må jeg leie noen til å skru sammen og få ut sofa og sengen. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Herregud, kan du virkelig stole på han? Når det er så mye problemer selv før dere har flyttet sammen, lurer man litt på hvordan det kommer til å gå senere...

Anonymkode: 8ebc4...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, kan du virkelig stole på han? Når det er så mye problemer selv før dere har flyttet sammen, lurer man litt på hvordan det kommer til å gå senere...

Anonymkode: 8ebc4...d87

Jeg er glad i han. Men jeg frykter at jeg må ta meg av utflyttungen alene uten hjelp. Og derfor angrer jeg på at jeg sa opp leiligheten så tidlig. Men jeg får bruke de pengene til hjelp for å få fraktet bort møbler osv dersom han ikke hjelper til. Jeg bør jo stole på at han hjelper men jeg føler at han virker veldig til å drøye på det. Jeg har spurt flere ganger om han kan hjelpe å få ting fraktet bort nå. Men jeg får bare være tålmodig litt til. Mulig meg som er for utålmodig. Jeg liker å ha planer klare og få ting gjort mens jeg har tid. Blir mye jobbing på jobben rett før jeg flytter og hvis han drøyer med å frakte bort alt som skal kastes av store møbler til da så får jeg et svært tidspress på meg. Har sagt det til han men han har mer ro enn meg. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad i han. Men jeg frykter at jeg må ta meg av utflyttungen alene uten hjelp.

Altså, hvis han ikke gidder hjelpe deg med utflyttingen i det hele tatt så begynner jeg å lure...

Anonymkode: 8ebc4...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, kan du virkelig stole på han? Når det er så mye problemer selv før dere har flyttet sammen, lurer man litt på hvordan det kommer til å gå senere...

Anonymkode: 8ebc4...d87

Jeg tenker på å annonsere en del møbler på finn og noe må jeg bestille bosshenting på. Er mye å gjøre men planleggingen ble dårlig om det. Jeg har forsøkt å prate med han om det mange ganger men han virker til å ha veldig god tid. Er mulig meg som stresser. Om en uke må hele leiligheten være vasket og klargjort.  

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså, hvis han ikke gidder hjelpe deg med utflyttingen i det hele tatt så begynner jeg å lure...

Anonymkode: 8ebc4...d87

Jeg og. Min mor sier at jeg må tro at han hjelper tilslutt og at jeg må bare slappe av. Men jeg frykter det verste for jeg har spurt han så mange ganger om å begynne å få ut ting. Men han drøyer det bare. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på å annonsere en delbler på finn 

Det må du gjøre, ikke bare tenke på, hvis du har bare en uke på deg. Det tar litt tid å orgenisere henting osv. Min erfaring er at mange responderer raskt på gis bort-annonser på søndager, så sett i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, laban skrev:

Det må du gjøre, ikke bare tenke på, hvis du har bare en uke på deg. Det tar litt tid å orgenisere henting osv. Min erfaring er at mange responderer raskt på gis bort-annonser på søndager, så sett i gang!

Jeg skal begynne for jeg kan ikke bare håpe og tro på at kjæresten kommer til å hjelpe meg å få bort møblene. Han somler for mye. Og jeg er derfor nødt å ta fatt i dette selv. Våger ikke annet. Tror dere forstår meg der. Min mor ber meg bare vente helt til siste slutt på at kjæresten min tar det men når han bare drøyer det hele tiden så er jeg nødt å sette i gang selv. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal begynne for jeg kan ikke bare håpe og tro på at kjæresten kommer til å hjelpe meg å få bortblene.

Hvis du får gitt dem bort mot henting, er det jo mindre jobb for dere begge. Det du ikke får respons på via gis bort-annonse på finn ganske fort, må du regne med å bli kvitt selv. Men altså: Legg ut annonser i dag, og pass på å skrive hvor du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, laban skrev:

Hvis du får gitt dem bort mot henting, er det jo mindre jobb for dere begge. Det du ikke får respons på via gis bort-annonse på finn ganske fort, må du regne med å bli kvitt selv. Men altså: Legg ut annonser i dag, og pass på å skrive hvor du bor.

Jeg forsøker å gi alt jeg skal kvitte meg med bort mot henting. Lurt. Kjæresten sier at han skal hjelpe til men han skifter stadig planer og jeg må bare sørge for at jeg kommer meg ut av leiligheten på ordentlig vis selv slik at jeg er sikker på at jeg rekker det i tide. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsøker å gi alt jeg skal kvitte meg med bort mot henting. Lurt. Kjæresten sier at han skal hjelpe til men han skifter stadig planer og jeg må bare sørge for at jeg kommer meg ut av leiligheten på ordentlig vis selv slik at jeg er sikker på at jeg rekker det i tide. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Jeg er også på flyttefot og min kjære bor såpass langt unna at han ikke har hjulet til så veldig mye, men hadde han vært like fraværende som din så hadde jeg fått mark.

Når det gjelder å skru fra hverandre seng og sofa så klarer du det selv, det er bare å finne seg et passende skrujern eller unbarconøkkel og gå i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er også på flyttefot og min kjære bor såpass langt unna at han ikke har hjulet til så veldig mye, men hadde han vært like fraværende som din så hadde jeg fått mark.

Når det gjelder å skru fra hverandre seng og sofa så klarer du det selv, det er bare å finne seg et passende skrujern eller unbarconøkkel og gå i gang. 

Ja jeg blir kjempestresset av at han er så fraværende. Han sa plutselig at han kan fikse alt i løpet av tirsdag, onsdag og torsdag men så vinglet han igjen og sa at han måtte se hva han fikk tid til osv. Jeg blir så stresset av dette men får bare sette i gang å fikse opp i dette selv. 

Jeg har kun seng og sofa stående  som store gjenstander igjen. Og godt å høre at jeg kan klare å skru dette fra hveandre selv... lettelse...  Ellers så har far til barna tilbudt seg å ta med seg barnas ting hjem til han. Det hjelper på. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er også på flyttefot og min kjære bor såpass langt unna at han ikke har hjulet til så veldig mye, men hadde han vært like fraværende som din så hadde jeg fått mark.

Når det gjelder å skru fra hverandre seng og sofa så klarer du det selv, det er bare å finne seg et passende skrujern eller unbarconøkkel og gå i gang. 

Får trøste meg med at det sikkert fins andre som må klare all flytting alene.  . 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
27 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er også på flyttefot og min kjære bor såpass langt unna at han ikke har hjulet til så veldig mye, men hadde han vært like fraværende som din så hadde jeg fått mark.

Når det gjelder å skru fra hverandre seng og sofa så klarer du det selv, det er bare å finne seg et passende skrujern eller unbarconøkkel og gå i gang. 

Har begynt å montere fra hveandre sofaen. Den er så stygg at den må jeg nok kaste. Enten via bosstaxi eller at kjæresten gjør det. Men er så redd for at han ikke gjør det så må forsikre meg med at jeg ihvertfall bestiller noen til å gjøre det innen rimelig tid. Vet du hvor mange dager i forkant man bør bestille? Jeg er så vant fra tidligere med at jeg hadde en samboer som tok tak i alt og handlet fort. Men denne gang går det tregt men jeg får senke skuldrene men samtidig jobbe meg i mål selv så godt jeg kan:) 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er også på flyttefot og min kjære bor såpass langt unna at han ikke har hjulet til så veldig mye, men hadde han vært like fraværende som din så hadde jeg fått mark.

Når det gjelder å skru fra hverandre seng og sofa så klarer du det selv, det er bare å finne seg et passende skrujern eller unbarconøkkel og gå i gang. 

Jeg begynner å bli en sterk og flink dame. Klarer faktisk å skru fra hveandre sofaen selv ;)

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å bli en sterk og flink dame. Klarer faktisk å skru fra hveandre sofaen selv ;)

Anonymkode: 4ab72...ca5

Klart vi damer kan! :D Men det er veldig hyggelig og fint å få litt hjelp fra kjæresten sin da... 

Hva er det som er så viktig at han må droppe flyttehelp-avtalen med deg??? Da hadde jeg blitt såret og begynt å lure på om han egentlig hadde lyst til å flytte sammen med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Klart vi damer kan! :D Men det er veldig hyggelig og fint å få litt hjelp fra kjæresten sin da... 

Hva er det som er så viktig at han må droppe flyttehelp-avtalen med deg??? Da hadde jeg blitt såret og begynt å lure på om han egentlig hadde lyst til å flytte sammen med meg.

Det er sånn jeg føler det. Men jeg må allikevel bare pakke og flytte ut. Jeg har ikke annen leilighet enn den nye så jeg må bare flytte inn. Men angrer på at jeg sa fra meg denne leiligheten så tidlig. Men jeg behøvde å spare penger. Men dette lærer man av. Jeg er vant til å få mye hjelp. Men nå står jeg her og må være selvhjulpen . Lærer vel mye av det og. 😂

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Lillemus skrev:

Klart vi damer kan! :D Men det er veldig hyggelig og fint å få litt hjelp fra kjæresten sin da... 

Hva er det som er så viktig at han må droppe flyttehelp-avtalen med deg??? Da hadde jeg blitt såret og begynt å lure på om han egentlig hadde lyst til å flytte sammen med meg.

Men jeg sliter med å få den ifra hveandre. Fikk av noen skruer men noen sitter ganske så fast... 

Jeg forstår nå hvorfor eksen hans kjeftet på han fordi hun synes at han tok lite tak i huset. 😂

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg sliter med å få den ifra hveandre. Fikk av noen skruer men noen sitter ganske så fast... 

Jeg forstår nå hvorfor eksen hans kjeftet på han fordi hun synes at han tok lite tak i huset. 😂

Anonymkode: 4ab72...ca5

Oi, du tør å flytte sammen med en hvis eks klaget på at han tok lite tak i huset? Jeg hadde vært meget skeptisk, men så er jeg i overkant allergisk mot menn som ikke bidrar ;) . Dere bør sette dere ned på et tidlig tidspunkt å snakke om hvordan dere tenker å fordele oppgavene i hjemmet. Ellers ser jeg for meg at dere veldig fort kommer inn i et spor der du gjør nesten alt, og det kan bli vanskelig å snu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...