Gå til innhold

Hvem bør betale depositumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
11 minutter siden, ekte nick skrev:

Det vanlige er vel at man deler på depositumet.

Vi var enige på forhånd om at han skulle betale depositumet dersom vi flyttet sammen. Han tjener nesten dobbelt så mye som meg. Han har lån men kun et billån mens jeg har stort forbrukslån som jeg sliter med å betale på. Men mulig at jeg bør allikevel ta mer lån for å dele på det ? 

Han vet ikke om han klarer å få lån. Han søker om det nå. Mens jeg vet at jeg kan forsyne meg av en lånebank som jeg kan ta hele depositumet på 40 000 kr fra hvis han ikke klarer det.. Men jeg kan risikere å ikke klare å betale på lånet. Jeg har forklart han det. Og det forstår han. Men jeg har tilbudt meg om å ta fra det hvis det skulle være krise. Men problemet blir hvis han fratar seg ansvaret for å hjelpe til med betalingen av det og jeg sitter alene igjen og sliter. Men man får som oftest depositum igjen... 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men det er faktisk krise for meg om jeg må betale depositumet. Det var avtalt at han skulle ta det før vi planla å flytte sammen. Jeg skulle ønske at jeg hadde en sikker jobb og litt mer inntekt for da hadde jeg tatt på meg å betale hele uten problem. Det har jeg forklart han. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var enige på forhånd om at han skulle betale depositumet dersom vi flyttet sammen. Han tjener nesten dobbelt så mye som meg. Han har lån men kun et billån mens jeg har stort forbrukslån som jeg sliter med å betale på. Men mulig at jeg bør allikevel ta mer lån for å dele på det ? 

Han vet ikke om han klarer å få lån. Han søker om det nå. Mens jeg vet at jeg kan forsyne meg av en lånebank som jeg kan ta hele depositumet på 40 000 kr fra hvis han ikke klarer det.. Men jeg kan risikere å ikke klare å betale på lånet. Jeg har forklart han det. Og det forstår han. Men jeg har tilbudt meg om å ta fra det hvis det skulle være krise. Men problemet blir hvis han fratar seg ansvaret for å hjelpe til med betalingen av det og jeg sitter alene igjen og sliter. Men man får som oftest depositum igjen... 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Han skriver under på kontakt hvor han skal betale 40.000 i depositum, men har ikke pengene, er usikker på når han får feriepenger, vet ikke om han får lån? Virker ikke som om han helt kontroll...

Anonymkode: 8ebc4...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han skriver under på kontakt hvor han skal betale 40.000 i depositum, men har ikke pengene, er usikker på når han får feriepenger, vet ikke om han får lån? Virker ikke som om han helt kontroll...

Anonymkode: 8ebc4...d87

Han sier at han tok feil. Han trodde at han fikk feriepengene denne måneden for han fikk det tidligere men det er annerledes i år, sa han. 

Jeg er også veldig redd for å havne i problemer nå dersom han ikke klarer dette. Og det er svært farlig for meg å låne penger til depositumet fra lånebank. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vet ikke om han klarer å få lån. Han søker om det nå.

Anonymkode: 4ab72...ca5

Nå må du ta deg sammen - hvis han tjener såpass godt som du sier (og det gjør han om han jobber offshore) og kun ar et billån (med mindre det er på en million...) så er det NULL problemer å få låne 40.000,-! Jeg tjente under 300.000,- og hadde ca. 50.000,- i lån da jeg uten problemer fikk lånt opp 30.000,- på boliglånet mitt for en del år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære Ts. Det må være slitsomt å være deg. Slutt å lage problemer av alt. 

Anonymkode: d962a...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå må du ta deg sammen - hvis han tjener såpass godt som du sier (og det gjør han om han jobber offshore) og kun ar et billån (med mindre det er på en million...) så er det NULL problemer å få låne 40.000,-! Jeg tjente under 300.000,- og hadde ca. 50.000,- i lån da jeg uten problemer fikk lånt opp 30.000,- på boliglånet mitt for en del år siden.

Jeg har 120 000 i forbrukslån som jeg sliter med å få nedover. Han har 315 000 kr i billån. Men han kan jo bare selge bilen sin så blir han kvitt en god del av lånet. Mens jeg har ingenting å selge. Han tjener 450 000 kr i året. Mens jeg tjener 280 000 kr i året. Jeg mister også mulig jobben. Han har en stabil jobb. Så dermed er det bedre at han tar opp lån til depositumet enn at jeg tar opp 40 000 kr eller 20 000 kr mer i lån .. 

 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjære Ts. Det må være slitsomt å være deg. Slutt å lage problemer av alt. 

Anonymkode: d962a...d4c

Jeg forsøker bare å fikse opp i dette. :) . Men det skal gå bra :)

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 120 000 i forbrukslån som jeg sliter med å få nedover. Han har 315 000 kr i billån. Men han kan jo bare selge bilen sin så blir han kvitt en god del av lånet. Mens jeg har ingenting å selge. Han tjener 450 000 kr i året. Mens jeg tjener 280 000 kr i året. Jeg mister også mulig jobben. Han har en stabil jobb. Så dermed er det bedre at han tar opp lån til depositumet enn at jeg tar opp 40 000 kr eller 20 000 kr mer i lån .. 

 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Tjener vel mer enn 450 0000 offshore??

Anonymkode: 8ebc4...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tjener vel mer enn 450 0000 offshore??

Anonymkode: 8ebc4...d87

Trodde at inntekten lå på en million men han sier 450 000. Trodde at han fikk tillegg når han er i nordsjøen 4 uker i strekk. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trodde at inntekten lå på en million men han sier 450 000. Trodde at han fikk tillegg når han er i nordsjøen 4 uker i strekk. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Her er tall fra en 5 år gammel artikkel.

https://www.tu.no/artikler/de-har-638-000-i-lonn-under-halvparten-har-hoyere-utdanning/232032

Anonymkode: 8ebc4...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tjener vel mer enn 450 0000 offshore??

Anonymkode: 8ebc4...d87

Han har bodd billig : 4000 kr i måneden. Men allikevel så ser det ut til at han ikke har så mye penger. Men jeg er ikke ute etter pengene hans uansett  :)

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her er tall fra en 5 år gammel artikkel.

https://www.tu.no/artikler/de-har-638-000-i-lonn-under-halvparten-har-hoyere-utdanning/232032

Anonymkode: 8ebc4...d87

Er mulig at han regner fra etter skatt er trukket ifra ... for han burde hatt mer i lønn med tanke på jobben hans i offshore. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tjener vel mer enn 450 0000 offshore??

Anonymkode: 8ebc4...d87

Det er noe som ikke stemmer (igjen). Jeg kjenner renholdere som tjener like mye, uten at jeg med det mener noe negativt med det. 

Anonymkode: d962a...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som ikke stemmer (igjen). Jeg kjenner renholdere som tjener like mye, uten at jeg med det mener noe negativt med det. 

Anonymkode: d962a...d4c

Ja, det er noe som ikke stemmer her...

Anonymkode: 8ebc4...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde at inntekten lå på en million men han sier 450 000. Trodde at han fikk tillegg når han er i nordsjøen 4 uker i strekk. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Ikke alle tjener godt selv om de jobber offshore: https://frifagbevegelse.no/magasinet-for-fagorganiserte/nordsjoens-underklasse-6.183.542803.0b6f869491

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han tjener nesten dobbelt så mye som meg. Han har lån men kun et billån mens jeg har stort forbrukslån som jeg sliter med å betale på. Men mulig at jeg bør allikevel ta mer lån for å dele på det ? 

Mens jeg vet at jeg kan forsyne meg av en lånebank som jeg kan ta hele depositumet på 40 000 kr fra hvis han ikke klarer det.. Men jeg kan risikere å ikke klare å betale på lånet. Jeg har forklart han det. Og det forstår han. Men jeg har tilbudt meg om å ta fra det hvis det skulle være krise

Anonymkode: 4ab72...ca5

Du MÅ IKKE og SKAL IKKE ta opp mer lån. Du sier jo sjøl at du sliter med å betjene den gjelda du allerede har. 

IKKE vær så dumsnill at du løser dette problemet for ham! Vær så snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Du MÅ IKKE og SKAL IKKE ta opp mer lån. Du sier jo sjøl at du sliter med å betjene den gjelda du allerede har. 

IKKE vær så dumsnill at du løser dette problemet for ham! Vær så snill.

Jeg kan ikke ta opp mer lån. Enig. Han har sagt at han har full forståelse for det. Og at han ikke vil at jeg skal ta opp mer lån. 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, frosken skrev:

Ser ikke ut til at han tjener så bra som offshorearbeider.  Men mulig det er type stilling innen offshore som gjør det? 

Anonymkode: 4ab72...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...