Gå til innhold

Hva er normalt å tenke/gjøre i denne situasjonen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det bor en eldre enslig dame litt borte i gata her jeg bor. Hun har ikke tatt inn det store flagget som man henger ut fra altanen enda. Har hengt der dag og natt siden den 17 mai. Jeg med min psyke føler på en veldig uro pga dette. Tenker at hun ligger på gulve eller noe og kommer seg ikke ut til å ta det ned. At hun trenger hjelp. Fordi jeg har tenkt tanken føler jeg at det er mitt ansvar selv om det er mange andre naboer som bor der. Lurer litt på hva dere andre hadde tenkt i samme situasjon? 

Anonymkode: 9518c...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bor en eldre enslig dame litt borte i gata her jeg bor. Hun har ikke tatt inn det store flagget som man henger ut fra altanen enda. Har hengt der dag og natt siden den 17 mai. Jeg med min psyke føler på en veldig uro pga dette. Tenker at hun ligger på gulve eller noe og kommer seg ikke ut til å ta det ned. At hun trenger hjelp. Fordi jeg har tenkt tanken føler jeg at det er mitt ansvar selv om det er mange andre naboer som bor der. Lurer litt på hva dere andre hadde tenkt i samme situasjon? 

Anonymkode: 9518c...17b

Jeg hadde banket på og pent spurt om det går bra og sagt jeg ble bekymret for henne. Det er omsorg. 

Anonymkode: 99bf2...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Banke på hos henne selv eller ringe til henne om hun har telefon.  Dernest om ikke svar banke på eller ringe nærmeste nabo og  forklare observasjonen og spørre om de vet om hun er bortreist. Alternativt Om det er en litt større gård kan man se om styret i gården har nettside og ringe dem eller vaktmesterbyrået deres og legge inn en bekymringsmelding eventuelt eller spørre dem om råd. 

Håper ikke noe alvorlig. Eldre personer er ofte påpasselige med flagg. Men kan jo være bare forglemmelse.

Anonymkode: 8e301...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det bor en eldre enslig dame litt borte i gata her jeg bor. Hun har ikke tatt inn det store flagget som man henger ut fra altanen enda. Har hengt der dag og natt siden den 17 mai. Jeg med min psyke føler på en veldig uro pga dette. Tenker at hun ligger på gulve eller noe og kommer seg ikke ut til å ta det ned. At hun trenger hjelp. Fordi jeg har tenkt tanken føler jeg at det er mitt ansvar selv om det er mange andre naboer som bor der. Lurer litt på hva dere andre hadde tenkt i samme situasjon? 

Anonymkode: 9518c...17b

Hun er kanskje bortreist? Men det hadde vært fint om du ringer på å sier ifra slik at du ser om hun har det bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...