Gå til innhold

AAP-innstramminger: – Folk kastes ut i ingenting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sjelden har det vært så mye følelser, så folksomt på galleriet og så steile fronter på Stortinget.

Arbeiderpartiets Lise Christoffersen mener regjeringen nekter å lytte til alle de som har blitt kraftig rammet av endringene regjeringen har gjort i AAP-ordningen.

Når helsevesenet og Nav ikke klarer å levere, fører regjeringens innstramninger til at den syke straffes for at systemet ikke fungerer, legger hun til.

Innstrammingen har vært veldig uheldig for de som ikke hadde rukket å bli ferdig avklart. De har havnet på sosialhjelp, i stedet for å komme i arbeid eller blitt avklart som uføre.

– Fire av ti frykter at de må selge boligen. Ni av 10 er blitt sykere. Dette er dramatiske tall. Mange av dem som trenger hjelp fra fellesskapet mest merker den borgerlige regjeringens hardkjør på kroppen. Det skal lønne seg å gå jobb og det skal straffe seg å være syke

Pussig nok er det mulig å søke og få AAP på nytt etter en karantenetid på 52 uker. I mellomtiden må man gå på sosialhjelp og risikere og miste hjem og bil.

https://frifagbevegelse.no/ntlmagasinet/aapinnstramminger--folk-kastes-ut-i-ingenting-mener-aptopp-6.158.630277.1d07d2d26d

Anonymkode: 77358...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sånn var det før også. Da jeg fikk innvilget atføring bare til de ga opp å få meg i jobb, så måtte jeg gå på sosialen i over 1 år. Dette var på 90 tallet.

Anonymkode: cec4b...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ferdig avklart, men jeg får fortsatt AAP.

Anonymkode: c4c52...3bc

Da har du nok ikke nådd makslengden ennå. Den var fire år, men ble redusert til tre. Dermed falt mange brått ut av ordningen.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, laban skrev:

Da har du nok ikke nådd makslengden ennå. Den var fire år, men ble redusert til tre. Dermed falt mange brått ut av ordningen.

Ikke glem at reglene for forlengelse er strammet kraftig inn.

Anonymkode: 77358...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 23.5.2019 den 17.26, AnonymBruker skrev:

Sjelden har det vært så mye følelser, så folksomt på galleriet og så steile fronter på Stortinget.

Arbeiderpartiets Lise Christoffersen mener regjeringen nekter å lytte til alle de som har blitt kraftig rammet av endringene regjeringen har gjort i AAP-ordningen.

Når helsevesenet og Nav ikke klarer å levere, fører regjeringens innstramninger til at den syke straffes for at systemet ikke fungerer, legger hun til.

Innstrammingen har vært veldig uheldig for de som ikke hadde rukket å bli ferdig avklart. De har havnet på sosialhjelp, i stedet for å komme i arbeid eller blitt avklart som uføre.

– Fire av ti frykter at de må selge boligen. Ni av 10 er blitt sykere. Dette er dramatiske tall. Mange av dem som trenger hjelp fra fellesskapet mest merker den borgerlige regjeringens hardkjør på kroppen. Det skal lønne seg å gå jobb og det skal straffe seg å være syke

Pussig nok er det mulig å søke og få AAP på nytt etter en karantenetid på 52 uker. I mellomtiden må man gå på sosialhjelp og risikere og miste hjem og bil.

https://frifagbevegelse.no/ntlmagasinet/aapinnstramminger--folk-kastes-ut-i-ingenting-mener-aptopp-6.158.630277.1d07d2d26d

Anonymkode: 77358...478

Det skulle jo bli bedre samarbeid om problemene etter forrige krise men så ble det jo ikke noe av allikevel. Ingen vet snart hvordan loven er.

Anonymkode: d7614...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Feilen er at staten punger ut til for mye tull gjennom året også har de ikke penger når folk lider nød. Politikerene selv har sine gode pensjonsbetingelser å falle tilbake på.

Anonymkode: d7614...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overskridelser på overskridelser og plutselige bevilgninger helt ut i luften i alle retninger vitner jo ikke om noe god styring. Feil personer sitter på pengesekken tror jeg.

Bare tragisk er det at også din mann rammes så hardt.

Anonymkode: d7614...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ting ingen kan fatte tror jeg bare. Hva man driver med i den politikken.

Anonymkode: d7614...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ting ingen kan fatte tror jeg bare. Hva man driver med i den politikken.

Anonymkode: d7614...094

Eller kanskje er mange av oss bare for lettlurte.

Anonymkode: d7614...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...