Gå til innhold

Man skal slutte å produsere sigaretter snart. Blir ikke lett for oss alle.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En gang var det " god takt og tone" å røyke tilogmed i tv debatter.

En del andre ting er det vel naturlig også blir forbudt.

Skadlighetsgraden er jo svært stor ved en lang rekke andre ting ville jeg tro.

Jeg så i DN at Phillip Morris selv tok initiativ til å slutte.( blir vel for belastende også for dem å bli forbundet med sånne svake " søppelindivider" som fortsatt tror røyken er løsningen på deres problemer)

Riktignok ville Frp at det skulle tilsettes tobakk i snus eller lignende men forskning er vel i et tidlig stadium der og resultatene kan vel slå alle veier som jeg har skjønt.

Hva tror dere. Vil det bli lett å bare legge den " siste trøst" i livet på hylla sammen med alt godt spiselig.

Behovet for medisiner blir kanskhe mindre. Er jo så mange forskere som interesserer seg for hva mennesker kan klare seg på av minimum i ekstrem situasjon . Enkelte mennesker har vistnok bare " en sterk dragning" til høye fjell og basehoppning osv. Blir eksperimentering med følelser også til slutt kanskje. Håper ingen blir forsøkspersoner ufrivillig.

Alt blir ikke lett for oss alle men har kanskhe aldri vært det.

Hva med fake news. Kan sikkert gjøre veldig stor skade det også. Bør kanskje kontrolleres  enda bedre.?

Hva tror dere.Kanskje ikke direkte berørt? Alt sluttet.?

Anonymkode: 45046...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil det bli lett å bare legge den "siste trøst" i livet på hylla sammen med alt godt spiselig.

Jeg har aldri røyket, men jeg skjønner ikke hvorfor du også skal slutte med "alt godt spiselig". Det finnes mye som både er relativt sunt og samtidig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har sett folk dø pga røyken og det er ikke noe vakkert syn. Så unødvendig at neste generasjon skal bli utsatt for dette. Synd for de som allerede er « hekta» men spørsmålet er om deres behov er viktigere enn å redde andres  liv? 

Anonymkode: e2319...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uansett så tror jeg mange kommer til å trenge enda mer hjelp i forbindelse med røykeslutt. Myndighetene her i landet må enda mer på banen tror jeg.

Anonymkode: 45046...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har sett folk dø pga røyken og det er ikke noe vakkert syn. Så unødvendig at neste generasjon skal bli utsatt for dette. Synd for de som allerede er « hekta» men spørsmålet er om deres behov er viktigere enn å redde andres  liv? 

Anonymkode: e2319...721

Når Kongen klarte å slutte klarer nok du det også.

Anonymkode: 9f8cd...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett så tror jeg mange kommer til å trenge enda mer hjelp i forbindelse med røykeslutt. Myndighetene her i landet må enda mer på banen tror jeg.

Anonymkode: 45046...e4d

Jeg syntes folk må ta mer ansvar selv. Myndighetene kan ikke være barnepiker.

Anonymkode: 9f8cd...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte av oss vil trenger enda mye mer hjelp til å forstå tror jeg. Men jeg er veldig enig i at man bør unngå ting med store skadepotensiale.😊

Anonymkode: 45046...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At man røyker og kanskje ellers er mye syk og dårlig så er ikke det det samme som at man er av disse menneskene som mangler all samvittighet og etisk sans. Ikke det samme.

Anonymkode: 45046...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når Kongen klarte å slutte klarer nok du det også.

Anonymkode: 9f8cd...e50

Jeg har aldri røykt. 

Anonymkode: e2319...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes de som tjente seg søkkrike på å lyve om bieffektene ved røyking, kunne betalt røykekutt bistand ut livet til alle som ble avhengige av røyk i perioden de holdt på (+ kanskje noe oppreising til alle de dødes etterlatte??)

Er ikke det myndighetenes jobb i et land ? Passe på at bedrifter arbeider redelig, og hvis ikke betaler prisen ?

Er som med barneoppdragelse, belønner du dårlig oppførsel, får du mer dårlig oppførsel

Men, istedenfor, så er det å sosialisere utgiftene og privatisere gevinsten, mens en lyver i partilederdebatter på TV og går folks stemmer

Jaja

Anonymkode: af3c6...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...