Gå til innhold

Hvordan melde om flytting på enkel måte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har meldt folkeregisteret. Hvordan melde bankene, forsikringsselskap, teleselskap og alt det andre på en enkel måte? Noen tips? 

Anonymkode: 061d3...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
43 minutter siden, laban skrev:

Her er en del info: https://www.norge.no/nb/livssituasjon/flytte

Bankene tror jeg er online mot Folkeregisteret nå, det samme gjelder (mesteparten av?) helsevesenet. Dvs. du trenger ikke kontakte dem. Vet ikke helt hvor mange andre det gjelder, kanskje du finner mer på nettsiden.

Takk for informasjon :). Det virker som om bankene blir oppdatert via folkeregisteret. Jeg forsøkte å endre på posten sin side. Men der står det at adressen ikke var korrekt skrevet selv om den var det. Men det viktigste er folkeregisteret. 

Vil bostønad bli avslått automatisk ved endringen? Jeg leste på Husbanken sine sider at bostønad måtte søkes på nytt etter endring av adresse. 

Anonymkode: 061d3...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bostønad bli avslått automatisk ved endringen? Jeg leste på Husbanken sine sider at bostønad måtte søkes på nytt etter endring av adresse. 

Det siste høres logisk ut - det kan jo bli mange endringer i det som har med bostønad å gjøre, ved flytting. Hva som går mer eller mindre automatisk, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, laban skrev:

Det siste høres logisk ut - det kan jo bli mange endringer i det som har med bostønad å gjøre, ved flytting. Hva som går mer eller mindre automatisk, aner jeg ikke.

Jeg tror at jeg mister bostønaden. Jeg forsørger meg selv, men som samboer så mister man nok bostønaden... 

Anonymkode: 061d3...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at jeg mister bostønaden. Jeg forsørger meg selv, men som samboer så mister man nok bostønaden... 

Anonymkode: 061d3...0b6

Slike stønader beregnes vel ut fra husstandens inntekt (uten at jeg har sjekket noen regler), så det virker sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, laban skrev:

Slike stønader beregnes vel ut fra husstandens inntekt (uten at jeg har sjekket noen regler), så det virker sannsynlig.

Enig med det. Jeg leser på nettet at det er noen som påstår at man får bostønad som samboer. Men på Husbanken sine sider står det at beregningen er gjort utfra hussstandens inntekt. Jeg kan søke om det men tror ikke at jeg kommer til å få. 

Jeg vil ikke leve på samboerens inntekt men det vil nok bli rimeligere for meg når vi er to på husleien uansett, og dermed vil jeg klare det uten bostønaden.  

Anonymkode: 061d3...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at jeg mister bostønaden. Jeg forsørger meg selv, men som samboer så mister man nok bostønaden... 

Anonymkode: 061d3...0b6

Du plikter å opplyse om endring i bosituasjonen. Får du utbetalt bostøtte du ikke har krav på, vil dette antakelig kreves tilbakebetalt.

 

Siterer: "Søker skal melde fra til bostøttekontoret i kommunen dersom det er endringer som er av betydning for stønadsforholdet, for eksempel ved skattefrie inntekter, økning i formue, hvis søker flytter fra boligen han mottar støtte for, når husstandsmedlemmer flytter inn eller ut, eller dersom et husstandsmedlem blir student eller begynner i førstegangstjeneste i militæret."

 

https://nedlasting.husbanken.no/Filer/9b14.pdf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...