Gå til innhold

Cyste på eggstokken og prøver på graviditet, hva skal jeg gjøre?


Fuglemor

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har etter kalenderen eggløsning i disse dager. Vi prøver å bli gravide, og dette er den 12 mnd vi prøver. Jeg er 29 år gammel, har regelmessige og nokså greie menstruasjoner hver måned, generelt frisk og rask. Jeg fødte i 2017, og som sagt prøver vi på en til. 

Denne måneden nå har jeg kjent noe jeg gjenkjenner som en cyste på eggstokken. Det har jeg hatt en gang i fjor, og tre ganger før jeg ble gravid. Den ene sprakk og det ble infeksjon, og de to andre gikk tilbake av seg selv. (legen bekreftet dette, og nå er det de samme smertene, så regner med at det er pån igjen). 

Jeg kjenner den når jeg setter meg ned, når jeg går, bøyer meg osv.. Det er ikke deilig. Kan ikke hoppe på trampolinen heller pga smerter. 

Dette er ganske frustrerende. Er det slik at jeg ikke kan bli gravid denne mnd? Eller de neste? Burde jeg bestille legetime fordi det har gått så lang tid? Beklager for så mange spørsmål, men jeg lurer på dette.. 

Jeg har lest om pcos og endometriose, men helt ærlig har jeg ingen av symptomene her.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde cyste på ene eggstokken og jeg ble gravid, uten at det var planlagt. Og gynekologen sa at en cyste på eggstokken ikke påvirker sjansene til å bli gravid til meg da jeg spurte.

Anonymkode: a505a...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker

Lurer på det samme. Prøver å bli gravid og er nå på 2 pp med fema/letrezol. Hatt laproskopi for ca 6 måneder siden pga 2 polypper å drilling av eggstokker. Var på UL i dag for å sjekke om det nermet seg eggløsning, men gyn fant en cyste på høyre side som var ca 5 mm. Han mente jeg trengte ny lap. å at han ikke ville  fortsette behandlingen før etter operasjonen. Men eg har jo allerede begynt på femar denne pp. Lurer på hva som kan skje om eg blir gravid denne pp med femar? For rett under 4 veke siden (Min første pp med femar) var eg på UL for å sjekke om eggløsning var på vei (en annen gyn) hun sa da at alt såg fint ut å jeg hadde en folikk på 22mm på høyre side. Fikk pos eggløsningtest 4 dager etter, men ble ikke gravid den pp. Kan hun ha sett feil? Er det vits å sjekke ette eggløsning før ny operasjon for fjerning av cyste? Kan folikken som jeg fikk på første pp bli om til en cyste på 5 mm?

Anonymkode: 78abe...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...