Gå til innhold

Med hver innlogging få jeg en e- post


Betti 11

Anbefalte innlegg

Hei dere

Når jeg logger meg inn få jeg hver gang en e- post at jeg logger meg på en ny enhet. Det stemmer jo ikke. Er det vanlig nå? Kan dere hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Betti 11 skrev:

Hei dere

Når jeg logger meg inn få jeg hver gang en e- post at jeg logger meg på en ny enhet. Det stemmer jo ikke. Er det vanlig nå? Kan dere hjelpe meg?

Om du har gmail så varsler den hver gang du har logget deg på en ny enhet ja. Det er nok en sikkerhetsforanstaltning tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Om du har gmail så varsler den hver gang du har logget deg på en ny enhet ja. Det er nok en sikkerhetsforanstaltning tenker jeg.

Det har jeg nå i ca. to uker. Da må det vare nytt. Det irriterer meg men når det er viktig for sikkerheten, må det det vare sånn. Jeg har ikke g mail, men en annen. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg har fått det samme, men tror jeg ble kvitt det ved å skru av varsler. Jeg bruker ikke gmail. 

Det oppleves som et gigantisk hull i datasikkerheten at folk kan se brukernavnet bare jeg har mailen oppe på skjermen. Man risikerer jo varsler om mail som popper opp også, om det er stilt inn sånn.

Heldigvis er det en mailadresse jeg bruker sjelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlleGodeBrukernavnErTatt

edit, leste litt for kjapt trodde TS brukte gmail 😛 Men lar meldingen stå likevel. bare marker det som søppelpost eller trykk blokker adressen så får du ikke mer slikt i innboks trolig)

 

Bruker ikke gmail da jeg ikke er en stor fan av at mennesker snoker i eposten min, ekte mennesker, leser alt du får av privat epost, og finner ut temaer som de kan bruke mot deg for foreksempel spesifikk reklame, si du får epost fra legen din om spilleavhengighet, dette vil mennesker hos google lese og sørge for at du får en god dose spillemaskin reklamer etterpå. 

At folk synes det høres ut som en god epost leverandør folk som holder på slik skjønner ikke jeg, jeg tror teknologien har fått folk til å gå av vettet, ser det på smarttelefoner også, hvorfor skal en spill-app eller en værmeldingsapp, fpåadgang til å lese mine meldinger, se hvilke nettverk jeg ikke er koblet på, lese min kontaktliste, få min epost, få mitt navn etc, de bare spør og de fleste bare sier ja til at de skal få tillatelsene og tenker ikke over det, men det er rett og slett idioti.

 

Men on topic, i de fleste epostklienter kan du markere ting som søppelpost eller blokkere epostadressen, så slipper du denne eposten, ikke at jeg har mottatt den selv da jeg selvsagt ikke gir folk her min ekte epostadresse 😛 

Endret av AlleGodeBrukernavnErTatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg får ofte flere meldinger fra Min idé eller NAV om ny kode for å logge meg inn med " Min ide" som er alternativet med lavest sikkerhet. Har ikke tenkt så mye på det før det har helt klart sammenheng med at jeg har vært inne på Nav sine sider eller Altinn i forkant. Men jeg trenger jo ikke flere koder. Det gir seg etter en stund. Sikkert bare hakk i plata.Man kan jo få inntrykk av at alt går i en surr i systemet av og til. At systemet nærmest er ruset på så mye forskjellig.( Tror ingen her er ruset på noe. Ikke seg selv engang.)

Anonymkode: 2809b...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ofte flere meldinger fra Min idé eller NAV om ny kode for å logge meg inn med " Min ide" som er alternativet med lavest sikkerhet. Har ikke tenkt så mye på det før det har helt klart sammenheng med at jeg har vært inne på Nav sine sider eller Altinn i forkant. Men jeg trenger jo ikke flere koder. Det gir seg etter en stund. Sikkert bare hakk i plata.Man kan jo få inntrykk av at alt går i en surr i systemet av og til. At systemet nærmest er ruset på så mye forskjellig.( Tror ingen her er ruset på noe. Ikke seg selv engang.)

Anonymkode: 2809b...6fa

Med meldinger tenker jeg her på sms er. Problemet jeg forteller om har avtatt uten at jeg helt har funnet ut hvorfor.

Anonymkode: 2809b...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Derimot har jeg i den tiden jeg har vært på DOL etter å ha vært innlogget og kanskje deltatt i litt kontroversielle debatter eller hatt sterke meninger eller øyeblikk selv blitt oppringt i etterkant av for meg fremmede telefonnummer hvor det ikke har vært lagt igjen beskjed eller hvor det som blir sagt er en surr kanskje utenlandsk. Jeg har Googlet de fleste av disse telefonummerene og funnet ut at det er type spam nummer det vil si mange har opplevet liknende fra dette telefonnummer.Andre ganger har det vært for meg ukjente personer og da har jeg blokkert nummeret fra min telefon. Har tenkt på om det kanskje er noen som føler seg arveberettiget til meg eller mitt legeme. Men det er jo bare skrekkfantasier. At det skulle være organiserte kriminelle og banditter som står bak og ønsker å bruke oss i DOL for å pulveriseres ansvar for egne handlinger. Ganske skummelt egentlig. Men jeg er vant til både å bo alene og jobbe selvstendig i arbeidslivet og studieliv.Men " mennesker i media" og mennesker i utsatte posisjoner  og visse typer  jobber opplever visst mye av sånt for eksempel i kommentarfeltene som for noen kanskje er eneste talerør utad. Sitter kanskje ensomme hjemme i rullestol med alvorlige sykdommer de ikke får hjelp for. Så disse nye fine mediene koster oss alle i dag. Leg som lærd. Barn som unge. Voksne som eldre. Syke som friske. Vi er alle prøvekluter i dag virker det som.

Anonymkode: 2809b...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlleGodeBrukernavnErTatt
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derimot har jeg i den tiden jeg har vært på DOL etter å ha vært innlogget og kanskje deltatt i litt kontroversielle debatter eller hatt sterke meninger eller øyeblikk selv blitt oppringt i etterkant av for meg fremmede telefonnummer

Har tenkt på om det kanskje er noen som føler seg arveberettiget til meg eller mitt legeme. Men det er jo bare skrekkfantasier. At det skulle være organiserte kriminelle og banditter som står bak og ønsker å bruke oss i DOL for å pulveriseres ansvar for egne handlinger. Ganske skummelt egentlig

Anonymkode: 2809b...6fa

Ja dette høres ut som skrekkfantasi 😛 Tror ikke dette stemmer med virkeligheten nei ;)  Er nok mer tilfeldigheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt er ikke så lett å finne ut hvem eller hva som eventuelt måtte stå bak nei. Vi har alle nok med å bevise våre egne påstander tror jeg om man ikke er politiker da. Verden blir mer og mer ufri også. Om det er en villet utvikling og av hvem er ikke øett å analysere. Men det er ofte noen som skor seg på andres uforstand synes jeg.Alle er vi redd for å vikle oss inn i ulovligheter tror jeg. Vi har alle vårt i dag å bevise tror jeg. Best å holde seg for seg selv med lav profil og ikke utsette seg for noe. Det er mange banditter og kriminelle i dag også hvor man sist skulle vente virker det som.Alle er ikke helt hva de gir seg ut for.

Anonymkode: 2809b...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er ikke så lett å finne ut hvem eller hva som eventuelt måtte stå bak nei. Vi har alle nok med å bevise våre egne påstander tror jeg om man ikke er politiker da. Verden blir mer og mer ufri også. Om det er en villet utvikling og av hvem er ikke øett å analysere. Men det er ofte noen som skor seg på andres uforstand synes jeg.Alle er vi redd for å vikle oss inn i ulovligheter tror jeg. Vi har alle vårt i dag å bevise tror jeg. Best å holde seg for seg selv med lav profil og ikke utsette seg for noe. Det er mange banditter og kriminelle i dag også hvor man sist skulle vente virker det som.Alle er ikke helt hva de gir seg ut for.

Anonymkode: 2809b...6fa

Det er banditter bak hver busk og ledning.

Anonymkode: 9efd6...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.5.2019 den 21.35, Betti 11 skrev:

Hei dere

Når jeg logger meg inn få jeg hver gang en e- post at jeg logger meg på en ny enhet. Det stemmer jo ikke. Er det vanlig nå? Kan dere hjelpe meg?

Jeg mener å ha hørt om dette før, husker ikke helt hvorfor det kom slik, skal få hørt med teknisk.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2019 den 21.35, Betti 11 skrev:

Hei dere

Når jeg logger meg inn få jeg hver gang en e- post at jeg logger meg på en ny enhet. Det stemmer jo ikke. Er det vanlig nå? Kan dere hjelpe meg?

Da har jeg undersøkt litt. Mest trolig er nettleseren din innstilt slik at den sletter informasjonskapsler (cookies) hver gang du stenger den, dermed får du nye hver gang og forumet tror det er en ny enhet hver gang.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2019 den 11.44, Ann Christin skrev:

Da har jeg undersøkt litt. Mest trolig er nettleseren din innstilt slik at den sletter informasjonskapsler (cookies) hver gang du stenger den, dermed får du nye hver gang og forumet tror det er en ny enhet hver gang.

Ann Christin, admin

Tusen takk. Jeg kjekker det. Det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...