Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i strøm hver måned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nettopp flytta inn i en ca 70 kvadratmeter leilighet. Lurer på hvor mye strømmen vil bli på. Hvor mye betaler du ? 

Anonymkode: 04809...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ligger på gjennomsnittlig 600 i måneden på en 43 m2 leilighet som varmes av panelovner. Min far har en større leilighet og betaler 2-300. mer i måneden.

Anonymkode: 5a150...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000-4000, det er inkl. nettleie. Kommer litt an på årstiden også. Bor i et hus.

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp flytta inn i en ca 70 kvadratmeter leilighet. Lurer på hvor mye strømmen vil bli på. Hvor mye betaler du ? 

Anonymkode: 04809...6c4

600,- i måneden i snitt tenker jeg. 1000-1200 midt på vinteren, men bare et par hundre om sommeren. Panelovner, men varmtvann går på felleskostnadene. 90 kvm.

Anonymkode: 029fb...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist år så brukte jeg ganske nøyaktig 715 kr i måneden og jeg har en 50 kvadratmeter leilighet. Nå liker ikke jeg å ha det så varmt, og det hjelper godt på strømutgiftene. Naboen som liker å ha det varmere har betydelig mer i strømutgifter (Vi har helt lik leilighet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, emilie321 skrev:

Sist år så brukte jeg ganske nøyaktig 715 kr i måneden og jeg har en 50 kvadratmeter leilighet. Nå liker ikke jeg å ha det så varmt, og det hjelper godt på strømutgiftene. Naboen som liker å ha det varmere har betydelig mer i strømutgifter (Vi har helt lik leilighet)

Er dette inkludert nettleie? Jeg håper strømmen ikke blir så dyr. Ditt forbruk virker billig. :)

Anonymkode: 04809...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvor mye strømmen vil bli på.

Da bør du oppgi om det er elektrisk oppvarming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Da bør du oppgi om det er elektrisk oppvarming.

Vanlig oppvarming. Jeg har null peiling på slikt. Hva mener med elektrisk oppvarming? 

Anonymkode: 04809...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig oppvarming. Jeg har null peiling på slikt. Hva mener med elektrisk oppvarming? 

Anonymkode: 04809...6c4

Hvis det er panelovner eller annet som går på strøm, i motsetning til radiatorer / fjernvarme o.l..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, laban skrev:

Hvis det er panelovner eller annet som går på strøm, i motsetning til radiatorer / fjernvarme o.l..

Ingen panelovn..

Anonymkode: 04809...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen panelovn..

Anonymkode: 04809...6c4

Hvordan blir leiligheten varmet opp, da? Jeg kan uansett ikke gi deg noe konkret svar fordi jeg bor annerledes, men dette er en vesentlig opplysning for at du skal få relevante svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, laban skrev:

Hvordan blir leiligheten varmet opp, da? Jeg kan uansett ikke gi deg noe konkret svar fordi jeg bor annerledes, men dette er en vesentlig opplysning for at du skal få relevante svar.

Vi har varmekabler i alle gulv. Ellers en vifteovn som vi bruker minimalt ved behov. 

Anonymkode: 04809...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har varmekabler i alle gulv. Ellers en vifteovn som vi bruker minimalt ved behov. 

Anonymkode: 04809...6c4

OK - hvis det er kabler (og ikke rør), er det jo strømbasert oppvarming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har varmekabler i alle gulv. Ellers en vifteovn som vi bruker minimalt ved behov. 

Anonymkode: 04809...6c4

Er varmekabler i alle gulv vanlig oppvarming?

Anonymkode: 029fb...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er dette inkludert nettleie? Jeg håper strømmen ikke blir så dyr. Ditt forbruk virker billig. :)

Anonymkode: 04809...6c4

Nei, tror ikke det er med nettleie. Her jeg bor er det mange leiligheter (alle er utleieboliger) Vi betaler 800 kr sammen med husleia og så er det oppgjør en gang i året. Mulig at nettleia blir fordelt på alle leilighetene,  vet rett og slett ikke. Hvordan det blir når vi får de nye strømmålerne aner jeg rett og slett ikke. Det er ganske dårlig informasjon fra eieren her (når det gjelder det meste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp flytta inn i en ca 70 kvadratmeter leilighet. Lurer på hvor mye strømmen vil bli på. Hvor mye betaler du ? 

Anonymkode: 04809...6c4

Det enkleste er å spørre utleier (eller enda bedre - forrige leietaker), for dette varierer selvfølgelig. 

Til eksempel: Vi leide ut underetasje av en enebolig med tre etasjer i en periode, dvs 1/3 av totalt areal. Vi disponerte de resterende 2/3-deler selv. Vi var tre personer i husholdet, og leietakerne var tre personer. Selv om vi disponerte dobbelt så stort areal og hadde langt flere elektriske hjelpemidler i huset brukte vi og leietakerne omtrent det samme i strøm (inkl nettleie) pr. mnd. Jeg antar derfor at de dusjet oftere og lenger enn oss, og at de hadde på generell basis hadde det varmere innomhus. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Kayia skrev:

Det enkleste er å spørre utleier (eller enda bedre - forrige leietaker), for dette varierer selvfølgelig. 

Til eksempel: Vi leide ut underetasje av en enebolig med tre etasjer, dvs 1/3 av totalt areal i en periode. Vi disponerte de resterende 2/3-deler selv. Vi var tre personer i husholdet, og leietakerne var tre personer. Selv om vi disponerte dobbelt så stort areal og hadde langt flere elektriske hjelpemidler i huset brukte vi og leietakerne omtrent det samme i strøm pr. mnd. Jeg antar derfor at de dusjet lenger enn oss og hadde det generelt varmere. 

Og så er det kaldere med en leilighet på bakkenivå, samt at de varmet opp etasjen over.

Anonymkode: 029fb...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og så er det kaldere med en leilighet på bakkenivå, samt at de varmet opp etasjen over.

Anonymkode: 029fb...49c

I liten grad. Det var godt isolert mellom alle tre etasjer. Dette vet vi godt, siden vi selv disponerte to etasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1200 kr gjennomsnittlig på ca samme areal som deg men med mye utfordringer i  bolig forhold til isolering som blir for store økonomiske løft å gjøre så mye med akkurat nå. Jeg tenker på strømutgifter mye i det daglige og prøver å ikke overforbruke da dette er et område det er mulig selv å spare inn på samme måte som med mat og klær. Jeg er også veldig engstelig for at strømprisen kan komme til å svinge mye mer uten at jeg vet stort.  Jeg forstår  enkelte synes jeg er en rar tenker av omgangskrets,  men sentralbanksjefens råd var høyt og tydelig at han nå anbefalte kun  sparing fremst i minne for absolutt alle typer husholdninger og jeg prøver å gjøre så godt jeg kan.

Anonymkode: 95890...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...