Gå til innhold

Underliv etter fødsel


Barlo

Anbefalte innlegg

Hei! 

Det er nå 2 måneder siden fødsel. Det var en flott fødsel, hvor det gikk 4 timer fra første rie til jenta var ute. 

Jeg sydde noen sting etter at jeg revnet litt. Rundt uke 3 oppdaget jeg at jeg følte noe rart ved skjeden min. Det kjentes ut som jeg gikk med en tampong av og til. 

Når jeg sitter på do og kjenner etter, så virker det som jeg kan kjenne blæra ved skjedeåpningen. Når jeg har lest om dette, så er det anbefalt å trene muskulaturen. Når jeg da skulle prøve å klemme (for 4 uker siden) så var all muskulatur borte. Merker at når jeg kjenner etter nå og kniper, så trekkes dette bittelitt lengre opp, men muskulaturen er ikke på langt nær så bra som den burde være.

Fikk en undersøkelse av lege ved 6 ukers kontroll og hun sa at alt var flott der nede. Men kjenner at jeg bruker uendelig mye energi på å ikke føle meg vel der nede. 

Vil dette kunne bedre seg ved knipe øvelser? Eller er det operasjon eller å sette inn en ring som er eneste løsning? Ønsker gjerne å høre om noen har vært borti lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk et kraftig blærefremfall etter to fødsler og fikk operasjon etter en stund. Har ikke hatt noen problemer siden, men fikk beskjed om at jeg ikke burde få flere barn for da kunne alt revne igjen. Fikk innvilget gratis sterilisering av den grunn og har ikke angret ett sekund! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2019 den 16.39, Lillemus skrev:

Jeg fikk et kraftig blærefremfall etter to fødsler og fikk operasjon etter en stund. Har ikke hatt noen problemer siden, men fikk beskjed om at jeg ikke burde få flere barn for da kunne alt revne igjen. Fikk innvilget gratis sterilisering av den grunn og har ikke angret ett sekund! 

Hvordan merket du at det var blærefremfall? Følte du at den kontinuerlig "hang" ute? 

Jeg var hos legen min på 6-ukers kontroll hvor jeg ønsket at hun tok en undersøkelse. Jeg fikk beskjed om at alt så fint ut og at ingenting var unormalt... Tror du at det kan være til hjelp med østrogen tilskudd (lest på internett at dette kan hjelpe), siden jeg ammer og enda ikke har fått tilbake menstruasjon? Siden jeg veldig gjerne ønsker flere barn (gjerne 3 til 🙂 ) så får jeg vel ikke innvilget en slik operasjon enda... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Barlo skrev:

Hvordan merket du at det var blærefremfall? Følte du at den kontinuerlig "hang" ute? 

Jeg var hos legen min på 6-ukers kontroll hvor jeg ønsket at hun tok en undersøkelse. Jeg fikk beskjed om at alt så fint ut og at ingenting var unormalt... Tror du at det kan være til hjelp med østrogen tilskudd (lest på internett at dette kan hjelpe), siden jeg ammer og enda ikke har fått tilbake menstruasjon? Siden jeg veldig gjerne ønsker flere barn (gjerne 3 til 🙂 ) så får jeg vel ikke innvilget en slik operasjon enda... 

Jeg aner ikke. husker bare at jeg prøvde bl.a. ring i skjeden, noe jeg følte som veldig ubehagelig. Du må høre med legen din, det skader jo ikke å prøve med østrogen.

Ja, jeg merket jo at fremre skjedevegg hang helt ned i skjedeåpningen, fryktelig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...