Gå til innhold

Stor takkegave til uunnværlige foreldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er i en svært vanskelig familiesituasjon og har nå over lengre tid fått svært god hjelp av foreldrene mine hver eneste dag. Både til barnepass, låne bil og diverse, frakt&henting +++. I tillegg får vi stadig mange gaver av dem. De har riktignok ganske god råd da de nettopp arvet en del. Og nekter selvfølgelig noen form for betaling for all hjelpen. Spørsmål om det fornærmer dem. Men kjenner veldig på at vi likevel burde ‘betalt dem på noe vis. Ikke minst gi dem en stor gave.

 

Men hva gir man voksne/eldre etablerte folk som har ALT og mer til. Og det de ikke har og ønsker seg, kjøper de selv...? De reiser også masse og har aldri vært spesielt opptatt av spa/velvære tjenester. Så det forslaget utgår..

 

Aner virkelig ikke hva vi skal finne på. Men slik det er nå, så får jeg nesten dårlig samvittighet hver gang vi tar i mot en gave eller tjeneste fra dem... 

 

Håper noen har noen gode forslag på lager!

Anonymkode: f689a...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det virker som dine foreldre har overskudd, både generelt og økonomisk til å bidra. Dere er heldige!

Uttrykk takknemlighet, og ikke la dårlig samvittighet bli en belastning, verken for deg eller for dem. Gi heller hjelp og omsorg tilbake, når det blir naturlig, dropp en stor og dyr gave. 

Anonymkode: 13f84...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt dem en opplevelse sammen med dere. Du sier at de har god råd, så ting og andre dyre ting (reiser, dyre konsertbilletter etc) kjøper de sannsynligvis lett selv :) 

Skriv et kort og beskriv raust hvor mye dere setter pris på all hjelp og støtte, hvor fine og rause dere syns de er, og at dere er glade for å ha dem i livet. Fortell også hvor viktig dere ser at samvær med ungene er for ungene, og at dere er glade for at ungene er så heldige å ha dem i livet. Inviter deretter til en opplevelse sammen med dere, piknikk i parken eller middag hos dere der dere stiller med mat, og ha en nydelig dag - sammen. Ingenting gleder gode foreldre/besteforeldre mer enn å vite at de og tilstedeværelsen verdsettes nemlig, ingen kostbare ting gleder mer enn dét :)❤️ 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg ville gitt dem en opplevelse sammen med dere. Du sier at de har god råd, så ting og andre dyre ting (reiser, dyre konsertbilletter etc) kjøper de sannsynligvis lett selv :) 

Skriv et kort og beskriv raust hvor mye dere setter pris på all hjelp og støtte, hvor fine og rause dere syns de er, og at dere er glade for å ha dem i livet. Fortell også hvor viktig dere ser at samvær med ungene er for ungene, og at dere er glade for at ungene er så heldige å ha dem i livet. Inviter deretter til en opplevelse sammen med dere, piknikk i parken eller middag hos dere der dere stiller med mat, og ha en nydelig dag - sammen. Ingenting gleder gode foreldre/besteforeldre mer enn å vite at de og tilstedeværelsen verdsettes nemlig, ingen kostbare ting gleder mer enn dét :)❤️ 

Åååå, Så flott forslag med en opplevelse sammen❤️❤️❤️ Føler meg nesten litt dum nå som ikke tenkte på dette selv🙈

Og ja, et fint kort med treffende tekst var også veldig fint☺️ Tenker ellers vi vil invitere på middager så ofte som mulig når ting roer seg☺️

Tusen takk for supre tips❤️

 

Anonymkode: f689a...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om kort og å gi en opplevelse sammen med dere som familie! Jeg er heldigvis ikke besteforelder selv ennå, men tror kanskje jeg ville satt ekstra pris på et opplegg utenfor spisestua hjemme. Picnic i parken hørtes supert ut, eller kanskje en tur ut i naturen med deilig niste, pølsegrilling el lign. Men jeg vet jo ikke hva de liker. :) 

Tips: Det kan hende de helst vil sitte på turstoler enn på et teppe. Greit å tenke over evt undersøke med dem på forhånd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som dine foreldre har overskudd, både generelt og økonomisk til å bidra. Dere er heldige!

Uttrykk takknemlighet, og ikke la dårlig samvittighet bli en belastning, verken for deg eller for dem. Gi heller hjelp og omsorg tilbake, når det blir naturlig, dropp en stor og dyr gave. 

Anonymkode: 13f84...7bd

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som dine foreldre har overskudd, både generelt og økonomisk til å bidra. Dere er heldige!

Uttrykk takknemlighet, og ikke la dårlig samvittighet bli en belastning, verken for deg eller for dem. Gi heller hjelp og omsorg tilbake, når det blir naturlig, dropp en stor og dyr gave. 

Anonymkode: 13f84...7bd

Skjønner hvordan du tenker. Samtidig har vi bare fått og fått og ‘tatt og tatt’ over såpass lang tid nå, at jeg som sagt syns det blir litt ubehagelig. Klart vi vil gjengjelde både hjelp og tjenester når vi har mulighet! Men det begynner å bli en stund siden nå🙈

Tenkte feks at det minste vi kunne gjøre var å ta med en stor blomsterbukett ved siste middagsinvitasjon. Men tror du ikke de tok oss i forkjøpet og ga oss en gedigen stor bukett ved overleveringen av barnebarna sist😳❤️. ‘Fordi vi fortjente det som var så gode og tapre’ 

DE er jo bare helt utrolig fantastiske❤️ Og det passer jeg på å si til dem ofte. Og ikke minst hvor utrolig takknemlige vi er og IKKE tar dem for gitt.

Men føler liksom ikke det er nok. Har så lyst å gi noe tilbake ganske snart nå!❤️

Anonymkode: f689a...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åååå, Så flott forslag med en opplevelse sammen❤️❤️❤️ Føler meg nesten litt dum nå som ikke tenkte på dette selv🙈

Og ja, et fint kort med treffende tekst var også veldig fint☺️ Tenker ellers vi vil invitere på middager så ofte som mulig når ting roer seg☺️

Tusen takk for supre tips❤️

 

Anonymkode: f689a...398

Så hyggelig tilbakemelding :) Et lite ekstratips: Ta masse bilder av ting dere opplever sammen og lag enten et album eller kalender og gi dem til jul evt før. Fotobutikker på nett tilbyr gode oppsett for dette,  Det har slått skikkelig godt an hos oss I allefall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Kayia skrev:

Så hyggelig tilbakemelding :) Et lite ekstratips: Ta masse bilder av ting dere opplever sammen og lag enten et album eller kalender og gi dem til jul evt før. Fotobutikker på nett tilbyr gode oppsett for dette,  Det har slått skikkelig godt an hos oss I allefall :) 

Album og kalender er vi allerede i gang med❤️☺️ Ts 

Anonymkode: f689a...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker også at samvær er uvurderlig og en stor gave i seg selv. I tillegg så blir de fleste besteforeldre glad for fotoalbum av barnebarna (+foreldre). Altfor mange bilder blir liggende inne på iPad’er og iPhoner’er og dermed ikke så tilgjengelig. Fotoalbum derimot kan tas frem når de selv ønsker det. Det gir mye glede.

På Japan Photo har de automat/printer for expressbilder som kan lastes rett ned fra iPhonen. Veldig greit!

Lykke til med å finne noe som virkelig gleder de hjelpsomme foreldrene dere 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bestemor og jeg ville satt pris på en helg sammen på hytte f.eks., med grilling, soling og bading.  Jeg ville også satt pris på at de voksne tok meg med på teater, konsert etc, men nå er jeg alene så det er litt annerledes.

Bildealbum eller kalender ville jeg bli svært glad for.  Jeg ville helst hatt opplevelser sammen med mine barn, svigerbarn og evt. barnebarn (de er veldig små så det begrenser seg).  Jeg har alt jeg trenger av ting.

Anonymkode: d08c7...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...