Gå til innhold

Elektronisk skjema før første møte med behandler.


Villanda

Anbefalte innlegg

Litt skuffa over de elektroniske skjemaene. De hadde passa bedre til å vurdere hvor akutt behov en har,  men disse er jo kun tilgjengelig en uke før en allerede har time. To skalaer. To korte. Én om symptomer og en om funksjon. Greia er at jeg sikkert må fylle ut masse skjemaer uansett når jeg kommer dit. Håpa på andre skjema enn diagnostiske og vurdering av alvorlighet siste måned og siste uke. 

Skulle vært noe om forventningener, hva en selv tenkte en trengte hjelp til, litt konkret, litt om egen motivasjon for behandling, tilføyninger til henvisninga. Tenker for pasienter generelt også. For min del samsvarer henvisninga med egne tanker, selv om jeg kunne godt tilføyd noe. Det kunne gjøre behandler mer forberedt, og samtidig gi en bevisstgjøring og refleksjon hos pasienter?

 Jeg tenkte det var genialt å gjøre det på forhånd. Å utnytte timen til andre ting enn selvutfylling. Kunne vært tidsbesparende, for da kunne jeg kanskje trengt en time mindre. Det er jo ikke planen (min i alle fall) at jeg skal gå der fast. Mest skuffa over at jeg ikke fikk skrive fritekst.. 

Ville det ikke vært ressurs- og tidsbesparende med mulighet til mer utfylling enn disse to skjemaene på forhånd?

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...