Jump to content
AnonymBruker

Kupton evt andre. For stor dose?

Recommended Posts

AnonymBruker

Er manisk og var hos lege i dag. Han sa jeg skulle ta Zyprexa og hele 50 mg Sobril til natta. Er ikke dette alt for høy dose? Begynte å tenke på det nå når jeg kom hjem. Har ikke sovet på lenge...

Anonymkode: e6bd7...127

Fortsetter under...

kupton

1. Det er i så godt som alle tilfeller smart å følge legens råd. Jeg kan ikke overprøve legen.

2. Ved begynnende mani er det knapt noen dosegrense. Det overordnede er å overvinne manien og gi pasienten søvn. I denne sammenheng er ikke Sobril 50 mg noen stor dose.

AnonymBruker
39 minutter siden, kupton skrev:

1. Det er i så godt som alle tilfeller smart å følge legens råd. Jeg kan ikke overprøve legen.

2. Ved begynnende mani er det knapt noen dosegrense. Det overordnede er å overvinne manien og gi pasienten søvn. I denne sammenheng er ikke Sobril 50 mg noen stor dose.

Ok, jeg ser den. Glemte å skrive at han i tillegg gav med 10 stk Imovane som jeg kunne ta 1 stk av for å lette innsovningen. Tror det var 7,5 mg tabl. Høres dette fortsatt greit ut? Han ba meg legge meg tidlig i kveld. Har brukt Zyprexa lenge, men skulle justerer dosen noe.

Guest franklyscarlet

Jeg har også fått 50 mg for søvn når jeg har vært manisk😉

AnonymBruker
2 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Jeg har også fått 50 mg for søvn når jeg har vært manisk😉

Å har du... Syntes bare det hørtes vel mye ut når jeg kom hjem og fikk tenkt meg om. Er redd for å "sovne inn" for alltid.. Vil ikke dø.

Guest franklyscarlet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å har du... Syntes bare det hørtes vel mye ut når jeg kom hjem og fikk tenkt meg om. Er redd for å "sovne inn" for alltid.. Vil ikke dø.

Jeg har tatt 100 mg og jeg. Det er lav toksisitet på Sobril, og legen vil nok ikke at du skal sovne in for alltid😄💛

Annonse

kupton
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres dette fortsatt greit ut?

Det høres greit ut.

issomethingwrong
Posted (edited)

Feil tråd edit

Edited by issomethingwrong

kupton

TS: Hvor mye Zyprexa tar du?

AnonymBruker
5 timer siden, kupton skrev:

TS: Hvor mye Zyprexa tar du?

Legen sa at jeg skal ta 25 mg Zyprexa. Nå har jeg tatt 60 mg sobril og håper på å få sove om en time eller to. Skal i tilegg ta 3,75 mg imovane. Det får duge. Mye rare svar her i denne tråden. He-he akkurat som jeg hadde brydd meg om dose hvis jeg var b-prep. misbruker. Ærlig talt. Er bare syk akkurat nå å prøver å finne en vei ut. Og ha-ha til deg som svarte om fastlegen, veldig lett å få kontakt med fastlegen sin i helga... LOL.

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen sa at jeg skal ta 25 mg Zyprexa. Nå har jeg tatt 60 mg sobril og håper på å få sove om en time eller to. Skal i tilegg ta 3,75 mg imovane. Det får duge. Mye rare svar her i denne tråden. He-he akkurat som jeg hadde brydd meg om dose hvis jeg var b-prep. misbruker. Ærlig talt. Er bare syk akkurat nå å prøver å finne en vei ut. Og ha-ha til deg som svarte om fastlegen, veldig lett å få kontakt med fastlegen sin i helga... LOL.

Hehe, det det er snakk om her er å få en slags tillatelse av en psykiater her inne til å ta så mye som du spør om. At du skal få legitimitet for det du spør om. Du kan godt være misbruker av den grunn. 

Haha, ja fastlegen din som kjenner deg er den eneste riktige å søke svar hos om dette. Jeg synes det virker rart om du ikke allerede har avklart med legen i forkant om hva du bør gjøre ved mani.

Anonymkode: 5194f...00f

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, det det er snakk om her er å få en slags tillatelse av en psykiater her inne til å ta så mye som du spør om. At du skal få legitimitet for det du spør om. Du kan godt være misbruker av den grunn. 

Haha, ja fastlegen din som kjenner deg er den eneste riktige å søke svar hos om dette. Jeg synes det virker rart om du ikke allerede har avklart med legen i forkant om hva du bør gjøre ved mani.

Du uttaler deg tydeligvis om ting du har null peiling på. Skrev jo i hovedinnlegget at jeg har vært hos lege og fått råd. Og senere skrev jeg at jeg skulle kontakte han igjen til uka. Hva er problemet ditt?

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet ditt?

Jeg er manisk. Hvis du er det, så er jeg også det. 

Annonse

Admin

Tråden er ryddet for doseringsspørsmål.

Admin

issomethingwrong
1 minutt siden, Ann Christin skrev:

Tråden er ryddet for doseringsspørsmål.

Admin

Det sto vel ingenting om det i mitt innlegg?

Surrehuggu
2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Nei, det gjorde det ikke. Her er det nok gjort en feilvurdering.

Admin
22 timer siden, issomethingwrong skrev:

Nei, beklager, glemte å legge til at også svar til dette var slettet.

Admin