Gå til innhold

Hvor lenge etter inntak av alkohol kan man kjøre bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lenge etter inntak av alkohol må man vente med å kjøre bil? Drakk noen velkomstdrinker (med vodka, kanskje maks 6 dl og Max 4 likørglass med bailys. 

Anonymkode: 15e8a...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge etter inntak av alkohol må man vente med å kjøre bil? Drakk noen velkomstdrinker (med vodka, kanskje maks 6 dl og Max 4 likørglass med bailys. 

Anonymkode: 15e8a...206

Er litt usikker, men jeg pleier uansett ikke å kjøre dagen derpå (hvis jeg drikker såpass). Ikke bare pga alkoholinntak,  men også fordi jeg pleier å sove dårligere når jeg drikker. Tar ikke sjansen på at det går bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer også an på din vekt osv. En på 100 kg kan kjøre raskere etter noen pils enn en på 50. Finn den kalkulatoren som Fionys nevner og legg til ett par ekstra timer for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 23ece...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det usikre her er din beskrivelse av mengden som ble inntatt. Menn forbrenner ca 0,15 promille i timen. Kvinner ca 0,1 promille. Vekt, aktivitet, inntak av mat, alkoholfri drikke etc har meget lite (ingenting) å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...