Jump to content
elina777

Antipsykotika abstinenser

Recommended Posts

elina777

Men har fått resept på abilify tabletter så bare jeg får penger til å hente de ut ordner det seg vel med abstinensene

Fortsetter under...

FjellOgDalar
Posted (edited)

Jeg håper virkelig det ordner seg for deg på en eller annen måte. Slik du har det nå kan ikke være noe godt. At abstinens-begreptet kun gjelder for rusmidler synes jeg blir feil. Selve ordet abstinens betyr egentlig avholdenhet, og det er jo det det handler om. Symptomene som skyldes at man ikke får i seg noe man er vant til å ha i kroppen. Disse stoffene virker på hjernen, så for meg blir det logisk at det kan avstedkomme reaksjoner å slutte brått eller trappe ned for fort. Ikke om det ligger i respetgruppe A eller C aleine. Jeg merker det selv. Om jeg ikke tar Quetiapin blir jeg dårlig, får ikke sove, det voldsomme surret i hodet jeg opprinnelig fikk det for kommer med renter. Også blir jeg uvel med skjelvinger, kvalme, svetting, hodepine,  svimmelhet, humørsvingninger... Så jeg ville aldri bråsluttet på disse. Noe lignende hendte det jeg sluttet for raskt med Efexor. Ble kjempedårlig, så jeg måtte trappe ned mye saktere. 

Edited by FjellOgDalar

AnonymBruker

Når du slutter på Risperidon får du etter 6-8 dager panikkangst. Dette varer ca. 4-6 dager. Står i pakningsvedlegget at de ikke må kuttes brått. Dette er lite kjent blant leger.   Av å bruke Zyprexa ble jeg alvorlig syk med feber og besvimte. Mange bivirkninger blir desverre  Aldri rapportert. Andre med lignende erfaringer?

Anonymkode: 505c6...aac

elina777

Jeg ble fin igjen etter bare en tablett zyprexa. Tror ikke jeg trenger høyere dose abilify likevel. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør