Gå til innhold

Han er alkoholiker- hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har funnet ut at kjæresten min er alkoholiker. Han er 45 år, jeg er ti år yngre. Han går på jobb hver eneste dag og har en krevende jobb, han er aldri borte. Men han kjøper vin omtrent hver dag etter jobb. Ikke en flaske, en hel kartong,.. I helgene også. En på fredag, en på lørdag.

Han vet ikke at jeg har fått dette med meg og vet om det.  (Vi bor ikke sammen).

Hva gjør jeg? Hvordan tar jeg det evt. opp med han?

Er det noen jeg kan ringe til som er flinke med slik problematikk og jobber med slikt? Jeg er skikkelig, skikkelig redd for helsen hans nå. Ser at han av og til skjelver på hendene. Ser utrolig sliten ut osv. 

Vi skal på ferie om litt over en uke. Hvordan skal han skjule det for meg da? Er jo normalt å drikke litt på ferie, men ikke slike mengder. 

Jeg fant også en tom spritflaske i kjøkkenskapet hans i dag tidlig. 

Er redd for å ta det opp med han på feil måte. At han nekter og skyver meg fra seg.

Noen gode tips?

Anonymkode: cbb68...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da tenker jeg at du må ta en avgjørelse på om dette er en mann du vil fortsette å være kjæreste med. Vil du ha en kjæreste som er alkoholiker, og som sannsynligvis vil nekte og bli sint og skyve deg vekk hvis du tar det opp med ham? Husk at en alkoholiker ikke kan hjelpes hvis ikke han selv innser at han har et problem, og at han trenger hjelp til å slutte. 

Anonymkode: 351ad...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...