Gå til innhold

Pølsemiddag?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

En pakke med gilde skinnfri kjøttpølser koster under 30 kroner. Jeg pleier å lage pølser med makaroni, pølse spaghetti og pølse og stappe. Noen som har noen andre gode tips til hva pølser egner seg til. Trenger litt inspirasjon. Hva er dine favoritt pølser? Evnt retter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er ikke noe spesielt glad i pølser. Det eneste jeg liker er Gilde grillpølser i brød eller lompe, av og til.

Anonymkode: 0861a...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er godt. Jeg har kjøpt nykål. Det kan spises alene til og med uten annet tilbehør.

Potetmos er jo også godt eller pølseskivet på ostesmørbrød med litt ananas opp sammen med osten.

Vel bekomme.

Anonymkode: 2d86c...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Worrysome plenty skrev:

En pakke med gilde skinnfri kjøttpølser koster under 30 kroner. Jeg pleier å lage pølser med makaroni, pølse spaghetti og pølse og stappe. Noen som har noen andre gode tips til hva pølser egner seg til. Trenger litt inspirasjon. Hva er dine favoritt pølser? Evnt retter?

Pølser er godt på pizza. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Pølser er godt på pizza. :)

Vanlig kjøttpølse på pizza? *urk* Men om jeg er sulten nok... 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike kjøttpølser spiste jeg litt for mye i et tidligere liv. Men om jeg er sulten nok, eller kanskje på hyttetur på fjellet, fuger det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xtra skrev:

Vanlig kjøttpølse på pizza? *urk* Men om jeg er sulten nok... 😉

Det bruker vi - både grillpølser og middagspølser i skiver. :) Er så godt at!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lillemus skrev:

Det bruker vi - både grillpølser og middagspølser i skiver. :) Er så godt at!

Ja, man blir nok mett 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Vi bruker pølser stort sett bare på bål om vinteren. Er ikke særlig glad i det ellers.

I mange år spiste vi en god del skikkelige kjøttpølser (Vossakorv, Evangerkorv, hjortepølse etc), men nå spiser vi såpass lite kjøtt at pølser er noe av det siste vi har lyst på hvis vi først skal spise kjøtt :rolleyes:

Jeg laget en god del macaronigratenger med pølser i, i mitt tidligere kjøttetende liv. Det er ganske godt. Macaroni, hvit saus, pølser og evt løk oppi ei form, og så ost på toppen.

Når det gjelder middagspølse, så har mannen min samme syn på det som deg, @Xtra Han kaller det kilometerpølse :-) Jeg ble oppfostret på stekt middagspølse, og hadde et helt greit forhold til det - ble litt mer kresen på pølser etter at jeg ble sammen med ham, men nå spiser vi det altså veldig sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg laget en god del macaronigratenger med pølser i, i mitt tidligere kjøttetende liv. Det er ganske godt. Macaroni, hvit saus, pølser og evt løk oppi ei form, og så ost på toppen.

For meg så MÅ det være tomatsaus til makaroni / pasta og pølser! Hvit saus blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

For meg så MÅ det være tomatsaus til makaroni / pasta og pølser! Hvit saus blir helt feil.

Jeg bruker pølser, makaroni, hvitsaus, gulrøtter, broccoli, purre/vårløk og litt ost på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg spiser aldri pølser med unntak av når jeg er på grillfest i barnehagen med barnebarna.  Pølser er ikke sunn mat.  Hvis jeg spiser kjøtt så er det ordentlig kjøtt.

Anonymkode: f9d05...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er makeløst gode nypoteter nå om man ikke har for mye økonomistress i livet akkurat nå da. Jeg kjøpte også jordbær til 69 kr til st.hans. Har alt spist noen og fikk vondt i magen. De er så store at det er kun få bær i kurven og kostbare da men blir jo vanligvis rimeligere og enda søtere og bedre om ikke lenge. Flere år siden sist.😊

Anonymkode: 2d86c...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...