Gå til innhold

Vanskelige unødvendige tanker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en tendens til å tenke over hva andre måtte tenke og mene om meg. Veldig unødvendig å gå rundt å tenke på slike ting. Er det noe du har en tendens til å gjøre / tenke på som du ikke liker? 

Anonymkode: 91636...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det er veldig unødvendig, for vi vet faktisk ikke hva andre tenker og mener om oss, og om de sier det så trenger det ikke en gang være sant ;) så ja, det er bortkastet energi. Jeg har vært i dine sko. 

Anonymkode: 28afb...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det er nok en av mine svake sider og. Prestasjonsangst og frykt for hva andre måtte tenke om en i ulike settinger, for å bli dømt negativt er jeg litt bedre på enn hva som er bra. Men har det egentlig noe å si i det store bildet? Her prøver jeg å argumentere mot de tankene med f.eks. "Hvis de sitter og prater om meg ved middagsbordet fordi de har sett meg på gata, så er det deres problem. Hva med å få seg et liv i stedet?" "Hvis noen i hjelpeapparatet tenker negativt og dømmende, er hovedpoenget at jeg får den hjelpen jeg trenger. Ikke hva som skjer i hodet på behandleren min" osv "Man kan ikke gjøre bedre enn sitt beste, det som teller er at man har prøvd - ikke gitt opp." osv. Grubleriene forsvinner ikke, men dette hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tendens til å tenke over hva andre måtte tenke og mene om meg. Veldig unødvendig å gå rundt å tenke på slike ting. Er det noe du har en tendens til å gjøre / tenke på som du ikke liker? 

Anonymkode: 91636...ed1

jeg får sterke vonde følelser/opplevelser i sosialen, at folk jeg snakker med, ikke tror på meg når jeg forklarer ting, og føler at jeg blir overvåket av folk som jobber i butikker av den grunn at de tror jeg er kriminell og at jeg skal naske. jeg får også opplevelsene av at andre sier de ikke er triste, men at jeg tror de egentlig er triste og jeg er redd for at de skal ta selvmord.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

når jeg fremfører noe jeg har laget, eller ser en film, så raser det tusenvis av urolige tanker i mitt hode. som om at "det må gå fortere, fordi de syns den sangen er kjedelig". og "det er en bra film. den er ikke kjedelig, fordi jeg liker universal studios og marvel og jeg må være snill med dem".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...