Gå til innhold

Sommerferie = vektøkning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Pleier du å gå opp, ned eller holde stabil vekt i sommerferien? Jeg håper å kunne bruke ferien i år til å gå ned et par kg, og kanskje komme i litt bedre form... Men vet ikke hvor realistisk det er? Ser for meg at jeg vil ha mer tid (og overskudd?) til å trene og tenke på kostholdet når jeg har fri. Samtidig er det mange fristelser ute og går, og mye fritid kan også lede til mer småspising. 

Anonymkode: 4c3e8...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsøker å holde meg i aktivitet i ferien, men det blir gjerne mange fristelser i form av mat og drikke. Tror ikke jeg går opp noe særlig, men føler meg gjerne litt pudding etter en måned uten ordentlig trening, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Xtra skrev:

Forsøker å holde meg i aktivitet i ferien, men det blir gjerne mange fristelser i form av mat og drikke. Tror ikke jeg går opp noe særlig, men føler meg gjerne litt pudding etter en måned uten ordentlig trening, 

Du trener ikke «ordentlig», men holder deg i aktivitet, sier du? Mener du gåturer og slikt da, eller mer som litt luking i hagen? Hvis du er typen som driver med hardtrening resten av året, skader det sikkert ikke med noen litt slappere uker i ferien😊 

Jeg, som mest er et støttemedlem på treningssenteret, vil prøve å innarbeide noen nye, gode vaner i sommer. 

Det blir litt reising, men får ta med joggesko og treningsstrikk😊

Anonymkode: 4c3e8...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trener ikke «ordentlig», men holder deg i aktivitet, sier du? Mener du gåturer og slikt da, eller mer som litt luking i hagen? Hvis du er typen som driver med hardtrening resten av året, skader det sikkert ikke med noen litt slappere uker i ferien😊 

Jeg, som mest er et støttemedlem på treningssenteret, vil prøve å innarbeide noen nye, gode vaner i sommer. 

Det blir litt reising, men får ta med joggesko og treningsstrikk😊

Anonymkode: 4c3e8...60a

Ellers i året er det styrketrening og spinning (i mellom) på treningssenter, i ferien blir det gjerne en del gåturer og sykkelturer. Liker ikke å sitte hele dagen. Lurt å ta med strikk på ferie, det skal jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg pleier å gå ned en kilo eller to i løpet av sommeren. I år har jeg planer om å gå ned mer enn vanlig, så jeg har lastet ned en app der jeg teller kalorier, og prøver å bli mer bevisst (enn vanlig) på hva jeg putter i meg. Har foreløpig gått ned 1 kilo på to uker, håper det fortsetter...

Jeg elsker å ligge stille og sole meg, men synes også det er deilig å gå turer, padle, svømme etc, så jeg prøver å gjøre litt av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg er fornøyd om jeg går i null. Jeg spiser mer, men beveger meg ofte litt mer også. Som regel veier jeg det samme etter ferien som før ferien. Jeg BURDE gått ned litt. Nå ligger det endelig an til halvmaraton til høsten, og da skulle jeg gått ned et par kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

For min del er  høstferie = vektøkning. 

Dette til tross for at jeg da går turer i fjellet. 

Det er veldig mye sjokolade og potetgull som er med i handleposene i høstferien. 

Det skal jeg prøve å unngå i år, men vi er to stykker som har en mening om hva som skal kjøpes inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg pleier å gå ned en kilo eller to i løpet av sommeren. I år har jeg planer om å gå ned mer enn vanlig, så jeg har lastet ned en app der jeg teller kalorier, og prøver å bli mer bevisst (enn vanlig) på hva jeg putter i meg. Har foreløpig gått ned 1 kilo på to uker, håper det fortsetter...

Jeg elsker å ligge stille og sole meg, men synes også det er deilig å gå turer, padle, svømme etc, så jeg prøver å gjøre litt av det også.

Så flink du er, lykke til videre! Sikkert lurt å registrere matinntaket, tror jeg også skal begynne med det. 

Anonymkode: 4c3e8...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 30.6.2019 den 14.04, cilie skrev:

Jeg går gjerne litt ned. Og i år er jeg forbannet på meg selv for at den trenden ikke startet i januar... 

Ja, sommer og bikinisesong kommer like plutselig på hvert år...!

Anonymkode: 4c3e8...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, Nicklusheletida skrev:

For min del er  høstferie = vektøkning. 

Dette til tross for at jeg da går turer i fjellet. 

Det er veldig mye sjokolade og potetgull som er med i handleposene i høstferien. 

Det skal jeg prøve å unngå i år, men vi er to stykker som har en mening om hva som skal kjøpes inn :)

Ser utfordringen. Du får starte allerede nå med å få din andre halvdel med på laget😉 

Anonymkode: 4c3e8...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser utfordringen. Du får starte allerede nå med å få din andre halvdel med på laget😉 

Anonymkode: 4c3e8...60a

He he, det er lenge til høstferie enda 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg er fornøyd om jeg går i null. Jeg spiser mer, men beveger meg ofte litt mer også. Som regel veier jeg det samme etter ferien som før ferien. Jeg BURDE gått ned litt. Nå ligger det endelig an til halvmaraton til høsten, og da skulle jeg gått ned et par kilo.

Jeg får kanskje også være fornøyd med å gå i null.. Men litt sprekere har jeg i alle fall håp om å bli. Bruker skritteller, og har gått over 10 000 skritt hver dag forrige uke. For meg er det en forbedring😊 Skal prøve å få inn noen løpeturer denne uka. Men blir nok en stund til jeg løper halvmaraton. *Imponert*

Anonymkode: 4c3e8...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

He he, det er lenge til høstferie enda 🙂

 

Tenkte det samme om sommerferien, men plutselig var den her, gitt!😅

Anonymkode: 4c3e8...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flink du er, lykke til videre! Sikkert lurt å registrere matinntaket, tror jeg også skal begynne med det. 

Anonymkode: 4c3e8...60a

Sprakk med et digert sjokoladekakestykke i går på jobben....Trolig rundt 400 kalorier bare på det... 😮

Og så fant jeg ut at den frokostblandingen jeg av og til kjøper, er himla kaloririk.... Har egentlig aldri tenkt på det!

Har som sagt aldri logget matinntak før. Jeg varierer veldig - ligger på mellom 1300 og 2600, med flesteparten av dagene 1500-1800 kalorier. Den appen sier at dersom jeg skal nå målet mitt, må jeg spise kun 1290 kcal per dag, med et lavt nivå på treningen.... Så her må jeg både tenke på unødvendige kalorier, og litt høyere innsats på treningsfronten! 

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte det samme om sommerferien, men plutselig var den her, gitt!😅

Anonymkode: 4c3e8...60a

Sommerferien kommer aldri uforberdt på meg 😀 Jeg vet jeg går opp om høsten , så høsten handler om ikke å gå opp for mye, slik at jobben som skal gjøres etter jul føles uoverkommelig. Jeg tillater meg noen kilo. 

Men i dag viste vekta litt for lite plutselig. Jeg skal ikke bli for tynn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
46 minutter siden, påskelilje skrev:

Sprakk med et digert sjokoladekakestykke i går på jobben....Trolig rundt 400 kalorier bare på det... 😮

Og så fant jeg ut at den frokostblandingen jeg av og til kjøper, er himla kaloririk.... Har egentlig aldri tenkt på det!

Har som sagt aldri logget matinntak før. Jeg varierer veldig - ligger på mellom 1300 og 2600, med flesteparten av dagene 1500-1800 kalorier. Den appen sier at dersom jeg skal nå målet mitt, må jeg spise kun 1290 kcal per dag, med et lavt nivå på treningen.... Så her må jeg både tenke på unødvendige kalorier, og litt høyere innsats på treningsfronten! 

Jeg har fått helt dilla på fersk ananas for tiden. Søtt, friskt og godt. Hvis du har lyst på noe søtt, prøv ananas og Kiwi. Tenk så mye mer vitaminer du fyller i deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
23 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har fått helt dilla på fersk ananas for tiden. Søtt, friskt og godt. Hvis du har lyst på noe søtt, prøv ananas og Kiwi. Tenk så mye mer vitaminer du fyller i deg. 

Det er veldig godt, men klør litt i munnnen hvis jeg spiser for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Gargamel skrev:

Det er veldig godt, men klør litt i munnnen hvis jeg spiser for mye.

Hmm, det sa samboeren min i går også. Merker ingenting jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2019 den 23.52, AnonymBruker skrev:

Jeg får kanskje også være fornøyd med å gå i null.. Men litt sprekere har jeg i alle fall håp om å bli. Bruker skritteller, og har gått over 10 000 skritt hver dag forrige uke. For meg er det en forbedring😊 Skal prøve å få inn noen løpeturer denne uka. Men blir nok en stund til jeg løper halvmaraton. *Imponert*

Anonymkode: 4c3e8...60a

Forrige uke hadde jeg i snitt 14123 skritt hver dag, i følge mobilen. Vet det ihvertfall var en tur den ikke ville være med på, så da kan jeg egentlig legge på minst 1000 skritt pr dag. Med skadet kne og ødelagt støtdemping i hælene 🙈 Satser på at kneet har godt av terreng og fettputene er bare ille når jeg går på hardt og jevnt underlag. Men å gå tur er effektivt for å bli kvitt noen kg. Jeg skulle ikke slanke meg da, for jeg gidder ikke sånt, men jeg gikk ned 7 kg på 2-3 mnd da jeg fikk min første hund. Det til tross for at jeg var elektriker og brukte kroppen hele dagen. Men jobben ga nok bare muskler som la seg under fettet 😅 Det var sinnsykt bratt der jeg bodde, så jeg fikk jo bakketrening for å komme opp i skogen, men tror uansett at tur er effektivt. Hvis du går en time hver dag, tror jeg det hjelper masse. Og det er ikke lenge man skal gå før man merker at man er i bedre form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...