Gå til innhold

Er knekkebrød mat ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og en vennine er uenige om det. Hun mener at knekkebrød ikke er mat og at det ikke gir nok næring bare fiber. 

Mens jeg derimot mener at knekkebrød gir næring og er sunt! 

 

Hva mener dere ? Er knekkebrød ordentlig mat eller bare fuglemat… 

Anonymkode: a8455...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Det er klart at det er næring i knekkebrød. Det er en del forskjeller også mellom de ulike merkene. Her er en gammel test jeg fant i full fart:

https://bramat.no/forsiden/tester/368-bramat-tester-knekkebrod

Det kan være for mye av både fett og salt i noen av dem - så velg deg ut et merke som kommer godt ut ift dette, så er det vel helt greit at du velger å spise knekkebrød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
dr.mcstuffins

Selvsagt er knekkebrød mat. 

Men ikke til alle måltider så klart. Man skal spise variert. Blir du ikke passelig mett av 2-3 knekkebrød så må du venne deg til å spise mindre porsjoner. Sannsynlig er at du spiser for mye vanligvis og derfor syntes knekkebrød blir som å spise et par fuglefrø. Rødt faresignal der!

Om du ikke liker knekkebrød så er det en helt annen sak. Det skal sies at det finnes et bredt utvalg i forskjellige knekkebrød. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2019 den 4.58, AnonymBruker skrev:

Jeg og en vennine er uenige om det. Hun mener at knekkebrød ikke er mat og at det ikke gir nok næring bare fiber. 

Mens jeg derimot mener at knekkebrød gir næring og er sunt! 

 

Hva mener dere ? Er knekkebrød ordentlig mat eller bare fuglemat… 

Anonymkode: a8455...c0f

Knekkebrød er supert det! Jeg spiser knekkebrød til frokost og lunsj hver dag (på hverdagene i alle fall) og synes det holder meg mett lenger enn vanlig brød. Nå finnes det selvfølgelig mange sorter knekkebrød og alle er ikke like sunne, men det er jo det samme med brød. :) Vi spiser Wasa havreknäcke og to slike med kaviar og hvitost til frokost kl. 6:30 holder meg greit mett til lunsj i 12-tiden faktisk.

Nå sammenlignet jeg grov kneip og havreknekkebrød (matvaretabellen.no) og 100 g knekkebrød inneholder mer kalorier enn 100 g brød, men 1 knekkebrød veier 19 gram - en brødskive veier fort 40 gram så knekkebrødet kommer bedre ut uansett. Knekkebrødet inneholder faktisk mer fett og karbohydrater enn brød, men også dobbelt så mye fiber og adskillig mer proteiner. Men igjen - om man spiser to brødskiver på 80 g tilsammen får man i seg mye mer kalorier enn om man spiser 2 knekkebrød på tilsammen 40 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...