Gå til innhold

Kjør forsiktig og bruk beltet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://mhbr.no/viktig-kampanje-fra-trygg-trafikk-4-ar-siden-hernes-ulykken/?fbclid=IwAR1uOmWq6XCidjrYlQdott5h61a1BNRsoPh8A4IuGGu8o7_RhRM3W01lPg0

Jeg kjente disse ungdommene godt..

Bruk belte, og sørg også for at dine passasjerer sikrer seg - det koster så lite å bruke belte. Sjansen for å overleve en ulykke er større med beltet på.

Sjåføren av denne bilen sikret seg, og personen som de fant bevisstløse men som senere døde pga skadene hadde tilsynelatende beltet delvis på seg - dvs hen hadde det under magen og ikke over brystet slik en skal. De to andre hadde tilsynelatende ikke sikret seg. Kanskje hadde også de andre overlevd om de hadde sikret seg. 

Bruk hodet når du kjører, selv om du føler du har kontroll så vet du aldri hva som kan dukke opp «i neste sving». 

Ps. Jeg beskylder ingen med dette innlegget. Jeg håper bare at vi alle tenker oss om ❤️

Anonymkode: bf648...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterfluen
På 3.7.2019 den 10.52, AnonymBruker skrev:

https://mhbr.no/viktig-kampanje-fra-trygg-trafikk-4-ar-siden-hernes-ulykken/?fbclid=IwAR1uOmWq6XCidjrYlQdott5h61a1BNRsoPh8A4IuGGu8o7_RhRM3W01lPg0

Jeg kjente disse ungdommene godt..

Bruk belte, og sørg også for at dine passasjerer sikrer seg - det koster så lite å bruke belte. Sjansen for å overleve en ulykke er større med beltet på.

Sjåføren av denne bilen sikret seg, og personen som de fant bevisstløse men som senere døde pga skadene hadde tilsynelatende beltet delvis på seg - dvs hen hadde det under magen og ikke over brystet slik en skal. De to andre hadde tilsynelatende ikke sikret seg. Kanskje hadde også de andre overlevd om de hadde sikret seg. 

Bruk hodet når du kjører, selv om du føler du har kontroll så vet du aldri hva som kan dukke opp «i neste sving». 

Ps. Jeg beskylder ingen med dette innlegget. Jeg håper bare at vi alle tenker oss om ❤️

Anonymkode: bf648...818

jeg tok litt tid før jeg begynte å ta på belte en gang, i en gammel fellesbil på jobben. da ble en som var med som hadde vært utsatt for alvotlig bilulykke for mange år siden, forbanna på meg, og ba meg ta på beltet for ellers så kunne det samme skje med meg som med ham. fin tanke. men unødvendig å bli så sinna syns jeg. jeg hadde nokk husket å tapå belte uansett, men bilen hadde ikke startet engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det er et viktig budskap som berører de aller fleste av oss. Ofte er det lett å tenke at neida det er så kort vei osv, men så smeller det likevel for noen. En trenger ikke være den som forårsaker ulykken heller, men kan like gjerne ha uflaks og være på feil sted til feil tid. 

Nå som bussene er utstyrt med sikkerhetsbelter, burde vi være flinkere til å ta det i bruk alle mann. Her har jeg selv forbedringspotensiale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker altid belte i bil. Noen ganger må jeg droppe det på bussen, da noen busser har for trange belter. Jeg er tykk fordi jeg går på zyprexa. De nye bussene derimot har belter for tjukkaser også.

Anonymkode: 1aa6c...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...