Gå til innhold

Finne en lege som kan litt om ADHD, å hvor mye makt har legen egentlig?


ALeXz

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen her som vet om det finnes en mettside eller noe der det er en oversikt over hva forskjellige fastleger har spesialisert seg innen, f.eks om ADHD?

Nå begynner jeg å bli redd for at fastlegen skal ta fra meg Elvansen min. Det eneste som gjør at jeg fungerer noenlunde i hverdagen..

I det siste har det blitt vanskeligere og vanskeligere å få fornyet resept, det er blodprøver og ekg og test på test (unødvendig mye), å de finner aldri noe galt.. men i dag sa han rett ut at han syntes jeg har AAALTFOR stor dose (50mg 2 ganger om dagen, å jeg fikk for kjn 1 mnd...har pleid 2 eller 3..( å jeg har fått klarsignal av 4 psykologer/psykriatere, flere leger og nevropsykolog på dose)..

Men det virkrr som det er hva han mener som er det eneste rette.. 

Er så drittlei fastleger som er så stolte på yrket sitt at alt annet blir "feil"...for hva pasienten opplever er jo sjeldent relevant føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror ikke fastleger spesialiserer seg då mye innenfor adhd, men de følger jo opp på medisinene og ser om du får bivirkinger.  De vil jo helst at du skal gå på så lav dose som mulig, men hvis du føler at de tar feil valg, kan du jo alltids bytte lege. Ev. be om ny utredning fra dps.

Anonymkode: 64133...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...