Gå til innhold

Medisin for å bli mindre intelligent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finnes det? 

Jeg tror depresjonen min skyldes at jeg tenker tanker som er alt for store. Umulig å se på TV, ha en normal samtale, fullføre en oppgave. Hjernen min vil bare tenke på sin egen eksistens hele tiden. Universet, virkelighet, tid, rom, mening, intelligens, menneskelige konsepter og objektivitet. 

Orker ikke disse tankene lenger, det fører til at mitt lille liv føles så teit og alt alle bryr seg om blir overfladisk. 

Det jeg ønsker er å 'lure" meg selv til å tro at livet har mening. At jeg bryr meg om mote, kjendiser, politikk og skandaler. 

Jeg har lest at mennesker med lavere IQ ofte er lykkeligere. "Ignorance is bliss."

Finnes det en medisin som funker på den måten at man ikke lenger er i stand til å tenke like komplisert (altså at man får lavere IQ)? 

 

Anonymkode: a5ebc...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Finnes det en medisin som funker på den måten at man ikke lenger er i stand til å tenke like komplisert (altså at man får lavere IQ)? "

Antipsykotika vil nok hjelpe deg.

Anonymkode: 8b8c2...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det? 

Jeg tror depresjonen min skyldes at jeg tenker tanker som er alt for store. Umulig å se på TV, ha en normal samtale, fullføre en oppgave. Hjernen min vil bare tenke på sin egen eksistens hele tiden. Universet, virkelighet, tid, rom, mening, intelligens, menneskelige konsepter og objektivitet. 

Orker ikke disse tankene lenger, det fører til at mitt lille liv føles så teit og alt alle bryr seg om blir overfladisk. 

Det jeg ønsker er å 'lure" meg selv til å tro at livet har mening. At jeg bryr meg om mote, kjendiser, politikk og skandaler. 

Jeg har lest at mennesker med lavere IQ ofte er lykkeligere. "Ignorance is bliss."

Finnes det en medisin som funker på den måten at man ikke lenger er i stand til å tenke like komplisert (altså at man får lavere IQ)? 

 

Anonymkode: a5ebc...d14

Prøv AP

Anonymkode: dc0f4...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Finnes det en medisin som funker på den måten at man ikke lenger er i stand til å tenke like komplisert (altså at man får lavere IQ)? "

Antipsykotika vil nok hjelpe deg.

Anonymkode: 8b8c2...516

Prøv trippel dose.

Anonymkode: 8dc39...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Prøv høy dose litium.

mye mer effektivt på å gjøre deg en zombie enn AP

Endret av elina777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv trippel dose.

Anonymkode: 8dc39...7a8

Ja, vedkommende bør triple dosen og gange med tre. Funker ikke det bør det ganges ytterligere med tre.

Anonymkode: 8b8c2...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar

Quetiapin (Seroquel) kan hjelpe på slikt tankespinn for mange. Intelligensen er det nok verre med gitt. Om man proppet seg med de gamle ap som f.eks. Haldol ville det nok gått mye saktere i hodet, men neppe på noen behagelig måte. Psykoterapi er sannsynligvis et bedre verktøy. Hardt og krevende, men det gir muligheten til å bruke intelligensen på en annen måte i arbeidet mot bedring :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu

Jeg har aldri forstått behovet for å utbasunere at en er så innmari intelligent. Jeg skjønner ikke hvor folk får selvtilliten sin fra.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Topimax gir ganske ofte bradyfreni, og språkuttrykksproblemer, 

 

bradyfreni, (gr. brady- + -freni), inden for psykologi psykisk tilstand, som er præget af langsom fatteevne.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
6 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Topimax gir ganske ofte bradyfreni, og språkuttrykksproblemer, 

 

bradyfreni, (gr. brady- + -freni), inden for psykologi psykisk tilstand, som er præget af langsom fatteevne.

Haha det fikk jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
2 minutter siden, elina777 skrev:

Haha det fikk jeg!

Huff, det høres kjipt ut . Du virker smart nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
7 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Huff, det høres kjipt ut . Du virker smart nå da :)

Takk takk! Men jeg prater med latens enda tror jeg. Leser det alltid i epikrisene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty
30 minutter siden, elina777 skrev:

Takk takk! Men jeg prater med latens enda tror jeg. Leser det alltid i epikrisene

Jeg snakket med latens da jeg var psykotisk. Men ikke så mye ellers, iallefall ikke som jeg selv er klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
23 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg snakket med latens da jeg var psykotisk. Men ikke så mye ellers, iallefall ikke som jeg selv er klar over.

Jeg merker det ikke selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Surrehuggu skrev:

Jeg har aldri forstått behovet for å utbasunere at en er så innmari intelligent. Jeg skjønner ikke hvor folk får selvtilliten sin fra.  

Jeg har faktisk veldig dårlig selvtillit. Jeg er stygg, egoistisk, får ikke til å skaffe meg venner, føler meg mer verdiløs enn de fleste. Men jeg har altså en IQ over gjennomsnittet. Gud forby at jeg sier det høyt. 

Anonymkode: a5ebc...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk veldig dårlig selvtillit. Jeg er stygg, egoistisk, får ikke til å skaffe meg venner, føler meg mer verdiløs enn de fleste. Men jeg har altså en IQ over gjennomsnittet. Gud forby at jeg sier det høyt. 

Anonymkode: a5ebc...d14

Nei, bevares. Du må da bare si dette så ofte du vil. Er jo ingenting jeg har noe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Du får nok ikke noen medisin uten grunn. Og å bli dummere er ikke noe leger vil at man skal bli. Du er sikkert intelligent. Man reagerer kanskje litt rart når noen sier de er veldig vakre og slikt. Det oppfattes (sikkert urimelig) som skrytete. Jeg tror ikke du ønsker å skryte da, så kanskje Jeg ikke burde trykket liker på den kommentaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er en plage å være intelligent, ihvertfall når en er syk og ikke får bruke sin mentale kapasitet. Skulle ønske jeg var en enkel sjel. 

Anonymkode: f5835...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
11 timer siden, Worrysome plenty skrev:

så kanskje Jeg ikke burde trykket liker på den kommentaren.

Det er fullt mulig å "avlike" om du trykker en gang til. 

Uansett, så tror jeg det ikke skal så mye til for å score over gjennomsnittet, dersom gjennomsnittet er 100... Vil tippe at de fleste her inne scorer over 100 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...