Gå til innhold

Hvordan ødelegge livet mitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som det står i tittelen, så vil jeg rett og slett ødelegge livet mitt. Grunnen til at jeg vil gjøre det, er fordi jeg ønsker å bo i institusjon, ikke ute i den ondskapsfulle verden. Men for å bo i institusjon trenger jeg grunner. At jeg synes verden er ondskapsfull er ikke god nok grunn, tydeligvis.

Jeg tenkte litt på dette. Å bli rusmisbruker er et bra alternativ synes jeg. Da kan jeg bo i et bofellesskap sammen med andre rusmisbrukere. Det høres flott ut. 

Hva synes dere? Skal jeg bli rusmisbruker, eller har dere bedre ideer? 

Anonymkode: e7036...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, livet som rusmisbruker har ett vakkert rosakjær over seg...... Gå rundt å tigge penger til neste fix, alltid på farten. Risiko for overdose og sånt krydder litt ekstra....

 

Nyresvikt eller leversvikt avhengig av hvilket rusmiddel du velger. osv. 

 

Nei, du må nok ta deg sammen, som det sies over her....

 

Tror du har misforstått hva rusmisbrukere går i gjennom.

Anonymkode: 3bfed...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutes ago, issomethingwrong said:

Her er det dessverre bare en ting å si: Ta deg sammen! 

Lettere sagt enn gjort. Jeg har blitt utsatt for masse traumer. Derfor er jeg veldig fortvilet, og vil helst ikke leve ute, som vanlige folk. Jeg er ikke en lat person som vil at folk skal passe på meg som et barn, tvert imot. Jeg er en motivert person som ønsker å ikke leve som andre fordi jeg har rett og slett ikke levd som andre. Er det virkelig mye å spørre???

Anonymkode: e7036...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, livet som rusmisbruker har ett vakkert rosakjær over seg...... Gå rundt å tigge penger til neste fix, alltid på farten. Risiko for overdose og sånt krydder litt ekstra....

 

Nyresvikt eller leversvikt avhengig av hvilket rusmiddel du velger. osv. 

 

Nei, du må nok ta deg sammen, som det sies over her....

 

Tror du har misforstått hva rusmisbrukere går i gjennom.

Anonymkode: 3bfed...825

Ta meg sammen fordi jeg synes verden er ondskapsfull? Nei, det er dere to som må ta dere en bolle hver.

Anonymkode: e7036...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lettere sagt enn gjort. Jeg har blitt utsatt for masse traumer. Derfor er jeg veldig fortvilet, og vil helst ikke leve ute, som vanlige folk. Jeg er ikke en lat person som vil at folk skal passe på meg som et barn, tvert imot. Jeg er en motivert person som ønsker å ikke leve som andre fordi jeg har rett og slett ikke levd som andre. Er det virkelig mye å spørre???

Anonymkode: e7036...05e

I innlegget ditt pisser du på alle som har et reelt problem med rus eller reelt trenger hjelp for det. 

Det er godt mulig du trenger hjelp og fortjener hjelp, men dette er så lite konstruktivt at jeg mangler ord for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutes ago, issomethingwrong said:

I innlegget ditt pisser du på alle som har et reelt problem med rus eller reelt trenger hjelp for det. 

Det er godt mulig du trenger hjelp og fortjener hjelp, men dette er så lite konstruktivt at jeg mangler ord for det.

Beklager, men jeg mente ikke å pisse på rusmisbrukere. Jeg forstår at de sliter, virkelig. Men jeg også vil slite, hvis det å slite innebære at jeg bor i institusjon. Som sagt så vil jeg bare bo i institusjon, for jeg er altfor traumatisert til å kunne bo i den forferdelige, ondskapsfulle verden vi lever i.

Anonymkode: e7036...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Regner med at du har tenkt på at det vil være andre også på institusjon? Og der kan det være alle typer mennesker. Sist jeg var innlagt snakket jeg med en som ønsket å bli seriemorder, han var der på tvang ,sikkert for en grunn.Nei hjemme alene best.

Anonymkode: d24d3...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men jeg mente ikke å pisse på rusmisbrukere. Jeg forstår at de sliter, virkelig. Men jeg også vil slite, hvis det å slite innebære at jeg bor i institusjon. Som sagt så vil jeg bare bo i institusjon, for jeg er altfor traumatisert til å kunne bo i den forferdelige, ondskapsfulle verden vi lever i.

Anonymkode: e7036...05e

Har du en diagnose?

Anonymkode: ad7b9...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Regner med at du har tenkt på at det vil være andre også på institusjon? Og der kan det være alle typer mennesker. Sist jeg var innlagt snakket jeg med en som ønsket å bli seriemorder, han var der på tvang ,sikkert for en grunn.Nei hjemme alene best.

Anonymkode: d24d3...8e9

Jeg og ønsker å bli seriemorder, så det hadde passet fint å bo i institusjon. Har liksom masse uskyldige mennesker å velge fra.

Anonymkode: e7036...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Har du en diagnose?

Anonymkode: ad7b9...975

Nei. Men jeg er under utredning for blant annet PTSD og personlighetsforstyrrelser .

Anonymkode: e7036...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det skal VELDIG mye til for å ende opp på institusjon. De som allerede bor slik, har så alvorlige problemer at institusjonene må være forbeholdt disse. Et psykisk omsorgsbehov tror jeg bare ville oppleves enda sterkere ved å være i et miljø med alvorlig sykdom og elendighet . INGEN god ide rett og slett!! Om det virkelig er problematisk å bo helt selvstendig, finnes det andre alternativer som bofellesskap med base. Eller tjenester man kan få der man bor. Hjemmespl., psyk.oppfølgingstjeneste.  Samfunnet vil i høyest mulig grad UNNGÅ å institusjonalisere folk nå, man anser det som absolutt siste utve. Vi vil ikke bruke ressurser på å skape totalt unødvendig uselvstendighet, og godt er det! Selv de som trenger mye hjelp bør helst få bo hjemme, institusjoner fremmer ikke god helse og det er en helt åpenbar sløsing med ressurser. Det er de flestes store skrekk å bli så avhengig av andre at de må være på institusjon. Hvem vil vel bli dement og råtne vekk på et sykehjem? Eller i rennesteinen? Selv ikke alvorlige rusproblemer holder  til å havne i en institusjons-setting. Ei heller omfattende funksjonshemming.  

De få som virkelig trenger institusjon må få de plassene som er tilgjengelige. Ødelegger du livet ditt, vil du havne i et helvete du ikke trodde fantes. Skråsikkert. Hjelp virker det helt klart som du trenger, men det må bestå i støtte til å ta best mulig vare på deg selv.  

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som det står i tittelen, så vil jeg rett og slett ødelegge livet mitt. Grunnen til at jeg vil gjøre det, er fordi jeg ønsker å bo i institusjon, ikke ute i den ondskapsfulle verden. Men for å bo i institusjon trenger jeg grunner. At jeg synes verden er ondskapsfull er ikke god nok grunn, tydeligvis.

Jeg tenkte litt på dette. Å bli rusmisbruker er et bra alternativ synes jeg. Da kan jeg bo i et bofellesskap sammen med andre rusmisbrukere. Det høres flott ut. 

Hva synes dere? Skal jeg bli rusmisbruker, eller har dere bedre ideer? 

Anonymkode: e7036...05e

Virker jo som om du allerede har ting du sliter med,du bør heller prøve å jobbe med det for å bli bedre. Å bli rusmisbruker er ikke noe liv,da handler jo alt om neste rus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men jeg er under utredning for blant annet PTSD og personlighetsforstyrrelser .

Anonymkode: e7036...05e

Har du noen gang vært lenge på institusjon? Alså, hva liv er det da,stå opp når andre bestemmer det ,spise hva andre bestemmer, legge deg når andre bestemmer. Privatliv på 10 kvadrat. 

Er det et ønske om å bli tatt vare på du har ? I så fall kan jeg fortelle deg at du vil kom til å se  svært lite til personalet, de har det travelt. 

Det er gørr kjedelig å være på institusjon, spesielt over tid,er min erfaring. 

Anonymkode: d24d3...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som det står i tittelen, så vil jeg rett og slett ødelegge livet mitt. Grunnen til at jeg vil gjøre det, er fordi jeg ønsker å bo i institusjon, ikke ute i den ondskapsfulle verden. Men for å bo i institusjon trenger jeg grunner. At jeg synes verden er ondskapsfull er ikke god nok grunn, tydeligvis.

Jeg tenkte litt på dette. Å bli rusmisbruker er et bra alternativ synes jeg. Da kan jeg bo i et bofellesskap sammen med andre rusmisbrukere. Det høres flott ut. 

Hva synes dere? Skal jeg bli rusmisbruker, eller har dere bedre ideer? 

Anonymkode: e7036...05e

jeg har en ide. late som om du har fått hjerneskade, og late som om du får anfall. da kan du få bli passet på og bu på institusjon.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang vært lenge på institusjon? Alså, hva liv er det da,stå opp når andre bestemmer det ,spise hva andre bestemmer, legge deg når andre bestemmer. Privatliv på 10 kvadrat. 

Er det et ønske om å bli tatt vare på du har ? I så fall kan jeg fortelle deg at du vil kom til å se  svært lite til personalet, de har det travelt. 

Det er gørr kjedelig å være på institusjon, spesielt over tid,er min erfaring. 

Anonymkode: d24d3...8e9

jeg bodde på institusjon i 12 år. der var det bråkete naboer. det var omsorgsboliger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som det står i tittelen, så vil jeg rett og slett ødelegge livet mitt. Grunnen til at jeg vil gjøre det, er fordi jeg ønsker å bo i institusjon, ikke ute i den ondskapsfulle verden. Men for å bo i institusjon trenger jeg grunner. At jeg synes verden er ondskapsfull er ikke god nok grunn, tydeligvis.

Jeg tenkte litt på dette. Å bli rusmisbruker er et bra alternativ synes jeg. Da kan jeg bo i et bofellesskap sammen med andre rusmisbrukere. Det høres flott ut. 

Hva synes dere? Skal jeg bli rusmisbruker, eller har dere bedre ideer? 

Anonymkode: e7036...05e

Det finnes også gode muligheter til å bo sammen med andre, for eksempel folkehøgskole: https://www.folkehogskole.no/skole/evje#fellesfag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 hours ago, stjernestøv said:

Virker jo som om du allerede har ting du sliter med,du bør heller prøve å jobbe med det for å bli bedre. Å bli rusmisbruker er ikke noe liv,da handler jo alt om neste rus. 

Jeg jobber jo med det jeg sliter med. Men jeg har lyst til å jobbe i institusjon med det, ikke ute.

Anonymkode: e7036...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, Blomsterfluen said:

jeg bodde på institusjon i 12 år. der var det bråkete naboer. det var omsorgsboliger.

Kan du skrive litt om hvordan det er å bo i et omsorgsbolig? 

Anonymkode: e7036...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...