Gå til innhold

Ønsker langtidsbehandling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker langtidsbehandling, men behandler mener dette ikke er bra for meg. Behandler mener jeg risikerer å bli institusjonalisert hvis jeg blir innlagt altfor lenge. Jeg har selvmordstanker og planer grunnet det faktum at jeg ikke får den typen behandling jeg føler selv er tilstrekkelig. Jeg truer ikke altså, men bare at det er svært viktig for meg å ha langtidsbehandling at jeg får selvmordstanker og planer pga. det. Hva synes dere?

Anonymkode: 747ab...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker langtidsbehandling, men behandler mener dette ikke er bra for meg. Behandler mener jeg risikerer å bli institusjonalisert hvis jeg blir innlagt altfor lenge. Jeg har selvmordstanker og planer grunnet det faktum at jeg ikke får den typen behandling jeg føler selv er tilstrekkelig. Jeg truer ikke altså, men bare at det er svært viktig for meg å ha langtidsbehandling at jeg får selvmordstanker og planer pga. det. Hva synes dere?

Anonymkode: 747ab...57b

Langtidsbehandling er helt vanlig, er det kanskje innleggelse du mener? Hvorfor tror du at det vil hjelpe deg å være innlagt over lang tid? 

Anonymkode: fe805...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Langtidsbehandling er helt vanlig, er det kanskje innleggelse du mener? Hvorfor tror du at det vil hjelpe deg å være innlagt over lang tid? 

Anonymkode: fe805...9d7

Jeg mener langvarig innleggelse kombinert med behandling er den rette veien å gå fordi jeg fungerer dårlig ute, ihvertfall akkurat nå. Jeg har dårlig hygiene, klarer ikke å ta vare på meg selv, er rett og slett selvdestruktiv. I tillegg driver jeg med selvskading. Så jeg føler jeg har behov for langvarig innleggelse for å stabiliseres og bearbeide alt jeg har opplevd.

Anonymkode: 747ab...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener langvarig innleggelse kombinert med behandling er den rette veien å gå fordi jeg fungerer dårlig ute, ihvertfall akkurat nå. Jeg har dårlig hygiene, klarer ikke å ta vare på meg selv, er rett og slett selvdestruktiv. I tillegg driver jeg med selvskading. Så jeg føler jeg har behov for langvarig innleggelse for å stabiliseres og bearbeide alt jeg har opplevd.

Anonymkode: 747ab...57b

Er du den samme som skrev i et annet innlegg at du ønsket å ødelegge livet ditt, bli rusmisbruker, og seriemorder, bare for å bli institusjonalisert? Og er du den samme som i en annen tråd skrev om deg selv i 3. person? Problemstillingen er nokså lik, derfor jeg lurer.

Tror den beste hjelpen for deg i første omgang bør være en skikkelig realitetsorientering hvor du blant annet settes inn i hvordan psykiatrien, og samfunnet forøvrig, fungerer og er regulert. Og mitt beste råd til deg er å høre på behandlerne dine, som tross alt vet ting bedre enn deg. Det finnes nok håp og lys i tunnelen, og hvis du samarbeider med behandlerne dine så vil du se det litt kjappere enn om du krever å kjøre ditt eget løp.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker langtidsbehandling, men behandler mener dette ikke er bra for meg. Behandler mener jeg risikerer å bli institusjonalisert hvis jeg blir innlagt altfor lenge. Jeg har selvmordstanker og planer grunnet det faktum at jeg ikke får den typen behandling jeg føler selv er tilstrekkelig. Jeg truer ikke altså, men bare at det er svært viktig for meg å ha langtidsbehandling at jeg får selvmordstanker og planer pga. det. Hva synes dere?

Anonymkode: 747ab...57b

Det at du får selvmordstanker som følge av at du ikke får den type behandling du selv ønsker, er ikke et tegn på at det du ønsker er den beste behandlingen for deg. Selvmordstankene er nok primært uttrykk for at det blir veldig vanskelig for deg å forholde deg til at behandler har et annet syn på hva du trenger enn du selv har. 

Hvor lenge må en innleggelse vare for at du synes det er lenge nok? Og hva er det du ønsker å jobbe med under en innleggelse som du ikke kan jobbe med uten innleggelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...