Gå til innhold

Få en synkende skute på vannet igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan får dere en synkende skute opp på vannet igjen når dere har et dårlig utgangspunkt for å snu den i form av vonde følelser, hva skal en gjøre for å glemme de vonde følelsene? Gjøre ting?

Anonymkode: 950ee...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har bestemt meg for å rette meg opp i ryggen og slutte å tenke negativt om meg selv. Er det en bra start, Kupton (eller andre)?

Anonymkode: 950ee...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bestemt meg for å rette meg opp i ryggen og slutte å tenke negativt om meg selv. Er det en bra start, Kupton (eller andre)?

Anonymkode: 950ee...52f

Det er en bra start HVIS du ikke trenger bekreftelse fra andre på hvorvidt det er det. Før det vil skuta bare fortsette å lekke. 

Anonymkode: d05d1...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er en bra start HVIS du ikke trenger bekreftelse fra andre på hvorvidt det er det. Før det vil skuta bare fortsette å lekke. 

Anonymkode: d05d1...da8

Det er så mye å ta tak i at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Prøvde bare å være konstruktiv..

Anonymkode: 950ee...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har bestemt meg for å rette meg opp i ryggen og slutte å tenke negativt om meg selv. Er det en bra start, Kupton (eller andre)?

Anonymkode: 950ee...52f

Nå er ikke jeg kupton,  men svarer allikevel. 

Da alt var på det mørkeste for meg, var det et klokt hode som ga meg en oppgave. Jeg skulle si en positiv ting hver dag. Det kunne f.eks være at sola skinte eller at jeg hadde greid å dusje. Små, men allikevel store ting for meg.    Det som hendte var at jeg etter en god stund, greide å si flere positiv ting som hendte. Og sakte, men sikkert reiste jeg meg opp (hadde selvfølgelig annen terapi/hjelp i tillegg) 

 

Min erfaring er at en må begynne i det små med noe en faktisk kan få til. Etterhvert så får en mer og mer til.

Hvis du greier å tenke positivt i en periode om dagen, så vil du kanskje greie mer og mer etterhvert. 

Ja, jeg synes det er en bra start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får dere en synkende skute opp på vannet igjen når dere har et dårlig utgangspunkt for å snu den i form av vonde følelser, hva skal en gjøre for å glemme de vonde følelsene? Gjøre ting?

Anonymkode: 950ee...52f

Jeg har tro på å velge seg noen små delmål og så gjennomføre disse. Et konkret eksempel kan være å komme seg ut på enten lang tur eller gå på trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, emilie321 skrev:

Nå er ikke jeg kupton,  men svarer allikevel. 

Da alt var på det mørkeste for meg, var det et klokt hode som ga meg en oppgave. Jeg skulle si en positiv ting hver dag. Det kunne f.eks være at sola skinte eller at jeg hadde greid å dusje. Små, men allikevel store ting for meg.    Det som hendte var at jeg etter en god stund, greide å si flere positiv ting som hendte. Og sakte, men sikkert reiste jeg meg opp (hadde selvfølgelig annen terapi/hjelp i tillegg) 

 

Min erfaring er at en må begynne i det små med noe en faktisk kan få til. Etterhvert så får en mer og mer til.

Hvis du greier å tenke positivt i en periode om dagen, så vil du kanskje greie mer og mer etterhvert. 

Ja, jeg synes det er en bra start.

Tusen takk for at du forsto hva keg mente og svarte på spørsmålet mitt. Skuta er imidlertid nå så skadet at jeg er veldig usikker på om den kan repareres, men jeg skal prøve. 

Anonymkode: 950ee...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for at du forsto hva keg mente og svarte på spørsmålet mitt. Skuta er imidlertid nå så skadet at jeg er veldig usikker på om den kan repareres, men jeg skal prøve. 

Anonymkode: 950ee...52f

Min skute var også veldig skadet, men det gikk å få den på vann igjen. Nå lekker den bare litt. 

Jeg har brukt mange år på å komme dit jeg er i dag, så Ting Tar Tid.  Tålmodighet er kanskje stikkordet. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, emilie321 skrev:

Min skute var også veldig skadet, men det gikk å få den på vann igjen. Nå lekker den bare litt. 

Jeg har brukt mange år på å komme dit jeg er i dag, så Ting Tar Tid.  Tålmodighet er kanskje stikkordet. 

 

 

 

Har brukt lang tid jeg også. Har lyktes med mange ting men ikke alt.  Jeg har liksom mistet troen på at jeg vil lykkes med det jeg sliter med. Mistet piffen. 

Anonymkode: 950ee...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal prøve så godt jeg kan. Det er ille når noen må ha pause fra bare meg. Da er det på høy tid å gjøre noe med ting, uansett hvordan. 

Anonymkode: 950ee...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal prøve så godt jeg kan. Det er ille når noen må ha pause fra bare meg. Da er det på høy tid å gjøre noe med ting, uansett hvordan. 

Anonymkode: 950ee...52f

Jeg mister også piffen innimellom,  tror det er normalt. Det viktigste er vel at en ikke gir helt opp,  men setter igang igjen når en greier det. Selv opplever jeg at det kan være slitsomt å jobbe med seg selv. Og jeg ser ikke de store forandringene,  det er det de rundt som ser. Tror det derfor er lett å tro at en står stille. 

Ønsker deg alt godt og at du greier å ta tak i det du sliter med. Du vil få det så mye bedre etterhvert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg mister også piffen innimellom,  tror det er normalt. Det viktigste er vel at en ikke gir helt opp,  men setter igang igjen når en greier det. Selv opplever jeg at det kan være slitsomt å jobbe med seg selv. Og jeg ser ikke de store forandringene,  det er det de rundt som ser. Tror det derfor er lett å tro at en står stille. 

Ønsker deg alt godt og at du greier å ta tak i det du sliter med. Du vil få det så mye bedre etterhvert da.

Takk for at du gir meg håp.

Anonymkode: 950ee...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du gir meg håp.

Anonymkode: 950ee...52f

Ja men,  det er jo håp. En må bare se det. Innimellom trenger jeg også hjelp til å se at det er håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Jeg føler meg ikke som den rette til å prøve å gi noe råd eller prøve å dele noe tanke lenger.

Utover å prøve å få time hos spesialist. Det tror jeg man kan få hjelp til hos fastlege. Men jeg tror mange ofte føler de ikke når frem på grunn av overbelastede fastleger og henvender seg til et av de mange fremvoksende private legesenterene  om de har penger nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, kupton skrev:

Synkende skuter skal ikke på vannet før de er reparert. Hvordan en reparerer kommer helt an på skadens art.

Er det noen ganger slik at skuter ikke kan fikses? 

Anonymkode: 950ee...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen ganger slik at skuter ikke kan fikses? 

Anonymkode: 950ee...52f

Jeg tror alle skuter kan fikses, men jo mer ødelagte de er, jo mer energi og tid må legges i for å reparere dem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen ganger slik at skuter ikke kan fikses? 

Anonymkode: 950ee...52f

Da havnet de på skraphaugen.

Anonymkode: 0ce18...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får dere en synkende skute opp på vannet igjen når dere har et dårlig utgangspunkt for å snu den i form av vonde følelser, hva skal en gjøre for å glemme de vonde følelsene? Gjøre ting?

Anonymkode: 950ee...52f

Denne boken inneholder mye om å jobbe med seg selv og hjelper meg. 

https://www.haugenbok.no/Generell-litteratur/Selvutvikling/Drømmehealeren/I9788204131621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...