Gå til innhold

Jeg og kjæresten har ikke ferie samtidig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og samboeren min / kjæresten har ikke ferie samtidig i år. Problemet er at da hans ferie var over så begynte min. Og hver dag etter jobb så går han rundt å ser om jeg jobber i huset. Han sier at jeg må jobbe i huset og ikke slappe av. Han virker irritert om han ser meg sitte å slappe av. 

Dette er minuset med å ha ferie hver for oss. Da han hadde ferie så var han knappt hjemme og stadig på farten. Men skyldte på at det var arbeid i det han gjorde utenfor huset. Han var ute å fisket med kamerater / var en tur i Norge med kamerater osv.  Mens når jeg gjør andre ting enn å jobbe i huset så virker han irritert. 

Hva tenker dere om slik situasjon? Skal man ikke ha lov å slappe av i ferien ? 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboeren min / kjæresten har ikke ferie samtidig i år. Problemet er at da hans ferie var over så begynte min. Og hver dag etter jobb så går han rundt å ser om jeg jobber i huset. Han sier at jeg må jobbe i huset og ikke slappe av. Han virker irritert om han ser meg sitte å slappe av. 

Dette er minuset med å ha ferie hver for oss. Da han hadde ferie så var han knappt hjemme og stadig på farten. Men skyldte på at det var arbeid i det han gjorde utenfor huset. Han var ute å fisket med kamerater / var en tur i Norge med kamerater osv.  Mens når jeg gjør andre ting enn å jobbe i huset så virker han irritert. 

Hva tenker dere om slik situasjon? Skal man ikke ha lov å slappe av i ferien ? 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Skal man ikke slappe av i ferien?

Anonymkode: 4072c...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om slik situasjon? Skal man ikke ha lov å slappe av i ferien ? 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Hvorfor samkjørte dere ikke deler av ferien i det minste?

Hva gjorde han hjemme da du hadde ferie? Om min kjære hadde gått rundt i huset og sjekket at jeg hadde vasket og ryddet mens han var på jobb når jeg hadde ferie - ja, da hadde jeg neppe vært hans samboer særlig lenge. Ærlig talt. Med mindre alt flyter selvfølgelig, men sånn er det vel neppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvorfor samkjørte dere ikke deler av ferien i det minste?

Hva gjorde han hjemme da du hadde ferie? Om min kjære hadde gått rundt i huset og sjekket at jeg hadde vasket og ryddet mens han var på jobb når jeg hadde ferie - ja, da hadde jeg neppe vært hans samboer særlig lenge. Ærlig talt. Med mindre alt flyter selvfølgelig, men sånn er det vel neppe?

Det flyter ikke. Vi fikk ikke ferie samtidig desverre. 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man ikke slappe av i ferien?

Anonymkode: 4072c...11b

Trodde jeg også. Jeg kommer til å slappe av og nyte ferien videre. 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sier at jeg må jobbe i huset og ikke slappe av.

Hvis du har ferie, er det vel ikke "nok" husarbeid til at du kan holde på med det hele dagen, hvis dere ikke har en veldig stor bolig eller holder på med oppussing el.l.? Hva skjer hvis du spør om hva han vil du skal gjøre / skulle gjort i løpet av dagen, helt konkret?

Jeg regner med at ingen av dere oppfører dere som hotellgjest med den andre som tjenerskap, selv om den ene har ferie. Men jeg synes ikke man er forpliktet til å gjøre mer i huset enn ellers, hvis man er hjemme i ferien (og ikke har planlagt noe "prosjekt").

Jeg hadde ikke orket å bo sammen med en som ikke tålte å se meg slappe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboeren min / kjæresten har ikke ferie samtidig i år. Problemet er at da hans ferie var over så begynte min. Og hver dag etter jobb så går han rundt å ser om jeg jobber i huset. Han sier at jeg må jobbe i huset og ikke slappe av. Han virker irritert om han ser meg sitte å slappe av. 

Dette er minuset med å ha ferie hver for oss. Da han hadde ferie så var han knappt hjemme og stadig på farten. Men skyldte på at det var arbeid i det han gjorde utenfor huset. Han var ute å fisket med kamerater / var en tur i Norge med kamerater osv.  Mens når jeg gjør andre ting enn å jobbe i huset så virker han irritert. 

Hva tenker dere om slik situasjon? Skal man ikke ha lov å slappe av i ferien ? 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Jeg ville gått langt for å få i det minste deler av ferien med kjæreste/samboer. Av mange grunner, ikke bare at man er i utakt de ukene.

 

Hadde min kjære forventet at jeg brukte ferien til å rydde og jobbe hjemme, mens han selv skulle disponere ferietiden sin som han ønsket, hadde ikke problemstillingen kommet opp flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboeren min / kjæresten har ikke ferie samtidig i år. Problemet er at da hans ferie var over så begynte min. Og hver dag etter jobb så går han rundt å ser om jeg jobber i huset. Han sier at jeg må jobbe i huset og ikke slappe av. Han virker irritert om han ser meg sitte å slappe av. 

Dette er minuset med å ha ferie hver for oss. Da han hadde ferie så var han knappt hjemme og stadig på farten. Men skyldte på at det var arbeid i det han gjorde utenfor huset. Han var ute å fisket med kamerater / var en tur i Norge med kamerater osv.  Mens når jeg gjør andre ting enn å jobbe i huset så virker han irritert. 

Hva tenker dere om slik situasjon? Skal man ikke ha lov å slappe av i ferien ? 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Har det vært annerledes tidligere år?

Anonymkode: 4072c...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboeren min / kjæresten har ikke ferie samtidig i år. Problemet er at da hans ferie var over så begynte min. Og hver dag etter jobb så går han rundt å ser om jeg jobber i huset. Han sier at jeg må jobbe i huset og ikke slappe av. Han virker irritert om han ser meg sitte å slappe av. 

Dette er minuset med å ha ferie hver for oss. Da han hadde ferie så var han knappt hjemme og stadig på farten. Men skyldte på at det var arbeid i det han gjorde utenfor huset. Han var ute å fisket med kamerater / var en tur i Norge med kamerater osv.  Mens når jeg gjør andre ting enn å jobbe i huset så virker han irritert. 

Hva tenker dere om slik situasjon? Skal man ikke ha lov å slappe av i ferien ? 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Jeg skjønner ikke helt problemet, hvor mye er det egentlig å rydde etter to personer? Eller har dere mye rot nå etter flytting. Isåfall bør dere vel rydde sammen?

Som sagt tidligere I: SNAKK SAMMEN og AVTAL hva dere forventer og ønsker :) 

Som sagt tidligere II: Det har ingen betydning hva dol føler eller tenker. Det som har betydning er hva DERE føler eller tenker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg skjønner ikke helt problemet, hvor mye er det egentlig å rydde etter to personer? Eller har dere mye rot nå etter flytting.

TS er anonymm, hvordan vet du hvem er det er?

Anonymkode: 4072c...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS er anonymm, hvordan vet du hvem er det er?

Anonymkode: 4072c...11b

De færreste som skriver mye på dol er anonyme selv om de signerer uten sitt faste nick. Sikkert irriterende for dere anonyme dette, men sånn er det bare likevel.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg skjønner ikke helt problemet, hvor mye er det egentlig å rydde etter to personer? Eller har dere mye rot nå etter flytting. Isåfall bør dere vel rydde sammen?

Som sagt tidligere I: SNAKK SAMMEN og AVTAL hva dere forventer og ønsker :) 

Som sagt tidligere II: Det har ingen betydning hva dol føler eller tenker. Det som har betydning er hva DERE føler eller tenker :) 

Vi har bodd i en 75 kvadratmeter leilighet i 4 år nå. Det var umulig å få felles ferie. 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har bodd i en 75 kvadratmeter leilighet i 4 år nå. Det var umulig å få felles ferie. 

Anonymkode: 7e7fd...1dd

Skulle dette svaret til en annen? Ser ikke helt sammenhengen mellom det jeg skrev og det du svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Kayia skrev:

Skulle dette svaret til en annen? Ser ikke helt sammenhengen mellom det jeg skrev og det du svarer.

Jeg tror du bommet litt på hvem personen var også.

Anonymkode: 4072c...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

Skulle dette svaret til en annen? Ser ikke helt sammenhengen mellom det jeg skrev og det du svarer.

Vedkommende prøver å si at du tar feil ang. hvem det er. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Vedkommende prøver å si at du tar feil ang. hvem det er. :) 

Nei det tror jeg ikke. Trådstarter (1dd) og den som reagerte på anonymitet (11b) er ikke den samme ;)

Det var trådstarter som svarte meg etter at jeg hadde svart henne, og hennes svar henger ikke sammen med det jeg skrev til henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Kayia skrev:

De færreste som skriver mye på dol er anonyme selv om de signerer uten sitt faste nick. Sikkert irriterende for dere anonyme dette, men sånn er det bare likevel.  

Den du antar er ts har vel samboer som ikke kommer hjem fra jobb hver dag men har jobbturnus med pendling

Anonymkode: 84922...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kayia skrev:

Nei det tror jeg ikke. Trådstarter (1dd) og den som reagerte på anonymitet (11b) er ikke den samme ;)

Det var trådstarter som svarte meg etter at jeg hadde svart henne, og hennes svar henger ikke sammen med det jeg skrev til henne. 

Det er trådstarter som sier at de bor på 75m2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er trådstarter som sier at de bor på 75m2...

Ja, og det henger ikke på grep å svare basert på innlegget jeg skrev til ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...