Gå til innhold

Tråden for oss som vil gå ned resten av sommeren


 cilie

Anbefalte innlegg

Etter å ha unnagjort to reiser i varmen, sverget jeg på å aldri mer være så ukomfortabel i bikini.

Vel, etter en uke hjemme, har det vært den festen matmessig (les: godteri og is) De få ukene jeg var flink før ferien, tror jeg at jeg nå har spist opp på en uke...  Uff, blir helt uvel og skamfull. 

Nå er det slutt. Samme om det verken er mandag, den første i en ny mnd, etter ferieslutt/høytid eller whatever. Nå er det slutt!! Herved kuttes sukker og hvetemel resten av sommeren. Nå har jeg skrevet det her, så det får bli et spark i baken👊😅

Noen som vil bli med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, cathlin skrev:

Skulle gjerne gått ned 2 kg innen mandag. Tror jeg tar noen dager med knekkebrød og selleri. 

Knekkebrød og selleri høres faktisk deilig ut nå etter sukkersjokk. 

Jeg har også begynt å få skikkelige poser under øynene når jeg over-skeier ut. Mister helst et par kg før mandag selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg er med. Har vært uten vekt en uke på ferie nå, så jeg vet ikke hvordan det går... Har vært ganske aktiv, men har også spist en del da... ikke noe særlig godteri, ingenting brus. Men litt vin og øl har det blitt.

Å - det hadde vært herlig om vekta viste minus 2 kg på fredag morgen når jeg er komnet hjem.....!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg vil ned og må gjøre noe med det NÅ,kan ikke bare vente og vente for da blir det bare enda flere kilo å gå ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg er med. Har vært uten vekt en uke på ferie nå, så jeg vet ikke hvordan det går... Har vært ganske aktiv, men har også spist en del da... ikke noe særlig godteri, ingenting brus. Men litt vin og øl har det blitt.

Å - det hadde vært herlig om vekta viste minus 2 kg på fredag morgen når jeg er komnet hjem.....!!!!

Lykke til med vekta og nyt resten av ferien! Jeg tåler litt vin og lever ganske sunt, bortsett fra disse fråtse dagene, som ødelegger for resten. Så nå tør jeg ikke veie meg på en stund, i frykt for å ødelegge resten av ferien, hehe... 

Det er merkelig hvor avhengig jeg blir av sukker. I går kveld var jeg helt «ødelagt» og orket ikke tanken på mer usunt. Vel - den tanken er nå helt borte, og jeg drømmer om all softis, solboller og smågodt jeg IKKE skal spise mer av... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg vil ned og må gjøre noe med det NÅ,kan ikke bare vente og vente for da blir det bare enda flere kilo å gå ned. 

Samme her. Jeg kan nok fort ha gått opp 3 kg, inkl vann denne uken... Det er helt forferdelig å være så «avhengig» av sukker/mel. Jeg kan gjerne dra langt og bruke mye tid på å få tak i akkurat det bollemerket eller den rosa softisen jeg lyster på😬 Uff. Men nå er det om å gjøre å fjerne de tankene her😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, cilie skrev:

Samme her. Jeg kan nok fort ha gått opp 3 kg, inkl vann denne uken... Det er helt forferdelig å være så «avhengig» av sukker/mel. Jeg kan gjerne dra langt og bruke mye tid på å få tak i akkurat det bollemerket eller den rosa softisen jeg lyster på😬 Uff. Men nå er det om å gjøre å fjerne de tankene her😅

Ja det er jo så mye som er godt som en vil spise,men det er jo ikke bra for vekta. Jeg kommer til å drikke mye brus uten sukker, det får meg til å føle meg mett. Masse lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jo så mye som er godt som en vil spise,men det er jo ikke bra for vekta. Jeg kommer til å drikke mye brus uten sukker, det får meg til å føle meg mett. Masse lykke til :) 

Takk det samme! Brus uten sukker er godt, men virker motsatt hos meg - jeg blir mer lysten på noe godt til den. Planen er derfor å kutte ned på den nærmere jobbstart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, cilie skrev:

Takk det samme! Brus uten sukker er godt, men virker motsatt hos meg - jeg blir mer lysten på noe godt til den. Planen er derfor å kutte ned på den nærmere jobbstart. 

Takk! Ja noen sier de blir sulten av det, det gjør ikke jeg. Du er jo flink hvis du klarer deg uten, jeg må ha noe søtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, cilie skrev:

Knekkebrød og selleri høres faktisk deilig ut nå etter sukkersjokk. 

Jeg har også begynt å få skikkelige poser under øynene når jeg over-skeier ut. Mister helst et par kg før mandag selv! 

Handleposer da, eller? 😉

I dag har jeg bare spist gulerøtter og jordbær. Og drukket en iskaffe. Er ikke sulten heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, cilie skrev:

Samme her. Jeg kan nok fort ha gått opp 3 kg, inkl vann denne uken... Det er helt forferdelig å være så «avhengig» av sukker/mel. Jeg kan gjerne dra langt og bruke mye tid på å få tak i akkurat det bollemerket eller den rosa softisen jeg lyster på😬 Uff. Men nå er det om å gjøre å fjerne de tankene her😅

Man skal ikke kimse av sukkeravhengighet, men om du klarer å holde deg hard så er det verste gjort etter en uke. :)

Vi har ferie i noen dager til, men holder på å ta noen grep her nå til hverdagen kommer igjen. Vi skal på tur i et par-tre dager fra i morgen og har definitivt ikke tenkt å unnvære den tradisjonelle isen på isbaren i gågata. ❤️ 

Vi har laget ukesmeny og handleliste og skal storhandle en dag i uka og kun etter behov ellers. Vi håper og tror at vi på denne måten vil spise sunnere i og med at vi nå alltid vil ha grønnsaker til middagen osv. Og så klare å la være å kjøpe sjokolade, pottis osv i større mengder. For om du vet at du ikke klarer å la det være om du har det i skapet så ikke kjøp det!

Hvis du klarer deg med en liten sjokolade på lørdag f.eks. så kjøper du det, eller en tilmålt mindre mengde av det godiset du skal unne deg. Om du er av den typen som går helt i svart så fort du får sjokolade på tunga og er villig til å gå gjennom ild for å få mer om du først får smaken så dropper du det og finner deg noe annet å kose deg med.

Lykke til! Jeg skal gå ned noen kg før jul jeg også. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2019 den 19.43, cathlin skrev:

Handleposer da, eller? 😉

I dag har jeg bare spist gulerøtter og jordbær. Og drukket en iskaffe. Er ikke sulten heldigvis. 

Ja, utseendet forfaller i hvert fall dagen derpå😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.7.2019 den 20.14, Lillemus skrev:

Man skal ikke kimse av sukkeravhengighet, men om du klarer å holde deg hard så er det verste gjort etter en uke. :)

Vi har ferie i noen dager til, men holder på å ta noen grep her nå til hverdagen kommer igjen. Vi skal på tur i et par-tre dager fra i morgen og har definitivt ikke tenkt å unnvære den tradisjonelle isen på isbaren i gågata. ❤️ 

Vi har laget ukesmeny og handleliste og skal storhandle en dag i uka og kun etter behov ellers. Vi håper og tror at vi på denne måten vil spise sunnere i og med at vi nå alltid vil ha grønnsaker til middagen osv. Og så klare å la være å kjøpe sjokolade, pottis osv i større mengder. For om du vet at du ikke klarer å la det være om du har det i skapet så ikke kjøp det!

Hvis du klarer deg med en liten sjokolade på lørdag f.eks. så kjøper du det, eller en tilmålt mindre mengde av det godiset du skal unne deg. Om du er av den typen som går helt i svart så fort du får sjokolade på tunga og er villig til å gå gjennom ild for å få mer om du først får smaken så dropper du det og finner deg noe annet å kose deg med.

Lykke til! Jeg skal gå ned noen kg før jul jeg også. ;) 

Høres ut som du har en sunn og god plan på dette!🙌

Jeg er nok dessverre av kategorien som ikke ser noen hensikt i å ta en liten sjokolade, for å si det sånn... Det er nok her jeg må jobbe. At om jeg skulle ryke på en bolle, betyr ikke det at jeg må ta resten av posen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, cilie skrev:

Ja, utseendet forfaller i hvert fall dagen derpå😬 

Det høres rart ut. Jeg tror du har et feil speil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, cathlin skrev:

Det høres rart ut. Jeg tror du har et feil speil! 

Hehe, det er ganske kjent, tror jeg, at man kan bli litt hoven etter stort sukkerinntak. Vanlig at kjendiser osv ligger unna før  photoshoots osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 23.16, cilie skrev:

Høres ut som du har en sunn og god plan på dette!🙌

Jeg er nok dessverre av kategorien som ikke ser noen hensikt i å ta en liten sjokolade, for å si det sånn... Det er nok her jeg må jobbe. At om jeg skulle ryke på en bolle, betyr ikke det at jeg må ta resten av posen også. 

Jeg er dessverre i samme kategorien som deg. En liten sjokolade trigger bare til å spise mer. 

Selv prøver jeg nå med lange perioder med godtestopp,  men kan spise noe is og kake når jeg er borte (ikke ofte jeg er det) Det ser ut til å fungere for meg, iallefall nå. Det at jeg har noen perioder jeg kan spise hva jeg vil, gjør at jeg holder ut lange perioder med godtestopp.

Det beste hadde nok vært om jeg greide å spise litt en sjelden gang,  men pr i dag fungerer ikke det for meg.

Har gått ned jevnt og trutt siden jeg i høst begynte med godtestopp, totalt 15 kg (25 kg fra det største jeg var for 6 år siden)

Målet er minus 20 kg til, så jeg henger meg på alt som kan være positivt for å greie det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg er dessverre i samme kategorien som deg. En liten sjokolade trigger bare til å spise mer. 

Selv prøver jeg nå med lange perioder med godtestopp,  men kan spise noe is og kake når jeg er borte (ikke ofte jeg er det) Det ser ut til å fungere for meg, iallefall nå. Det at jeg har noen perioder jeg kan spise hva jeg vil, gjør at jeg holder ut lange perioder med godtestopp.

Det beste hadde nok vært om jeg greide å spise litt en sjelden gang,  men pr i dag fungerer ikke det for meg.

Har gått ned jevnt og trutt siden jeg i høst begynte med godtestopp, totalt 15 kg (25 kg fra det største jeg var for 6 år siden)

Målet er minus 20 kg til, så jeg henger meg på alt som kan være positivt for å greie det. 

Wow, det er superbra jobbet!! Da har du funnet din oppskrift, og det er bare å fortsette slik. 15 kg ned er masse🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cilie skrev:

Wow, det er superbra jobbet!! Da har du funnet din oppskrift, og det er bare å fortsette slik. 15 kg ned er masse🙌

Takk

Ja, det merkes at jeg har gått ned. Lettere å bevege seg og det blir lettere å finne seg klær. Har jo gått ned mye før og har da sagt at jeg aldri skal opp igjen, men allikevel har jeg gått opp mesteparten av det jeg hadde mistet. Tror og håper at jeg skal greie å holde vekta denne gangen (når jeg har nådd trivselsvekta). Er nå bedre rustet psykisk til å greie det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, emilie321 skrev:

Takk

Ja, det merkes at jeg har gått ned. Lettere å bevege seg og det blir lettere å finne seg klær. Har jo gått ned mye før og har da sagt at jeg aldri skal opp igjen, men allikevel har jeg gått opp mesteparten av det jeg hadde mistet. Tror og håper at jeg skal greie å holde vekta denne gangen (når jeg har nådd trivselsvekta). Er nå bedre rustet psykisk til å greie det. 

Må bare si du er kjempetøff og flink som har gått ned så mye :) Lykke til videre ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...