Gå til innhold

Tråden for oss som vil gå ned resten av sommeren


 cilie

Anbefalte innlegg

stjernestøv
2 minutter siden, cilie skrev:

Høres lurt ut - og leeenge... Lurer på å ha en stopp-dag i høstferien om jeg joiner i så fall. 

Herlighet - jeg hører hvordan jeg styrer... Som en PT sa til meg: Vær fornøyd  ELLER gå ned. - Men da var jeg litt tynnere... Motivasjon kom til meg!!!!

Ja det tar laaang tid dessverre så en må bare holde ut,jeg vivualiserer meg selv som tynn nå...man skal oppføre seg som om man er tynn også,ikke så lett det. Jeg kan ikke være fornøyd som jeg er nå,men vil ikke bli syltynn heller. Har en trivselsvekt. Håper du finner motivasjon hvis du trenger å gå ned, syns ikke tynne folk trenger å gå ned jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
5 minutter siden, cilie skrev:

Det er ikke mye. Jeg får imidlertid ofte vond mage av alt sånn.

Nei det er ikke det og passer som et mellommåltid, ikke godt hvis du får vondt mage da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
18 minutter siden, cilie skrev:

Det er ikke mye. Jeg får imidlertid ofte vond mage av alt sånn.

Hva med yoghurt som mellommåltid?

Men de metter ikke akkurat mye de lette,jeg spiser vanlig yoghurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det tar laaang tid dessverre så en må bare holde ut,jeg vivualiserer meg selv som tynn nå...man skal oppføre seg som om man er tynn også,ikke så lett det. Jeg kan ikke være fornøyd som jeg er nå,men vil ikke bli syltynn heller. Har en trivselsvekt. Håper du finner motivasjon hvis du trenger å gå ned, syns ikke tynne folk trenger å gå ned jeg. 

Takk det samme! Jeg trenger å gå ned 10 kg. Som sagt helst 20, men det tror jeg at jeg har gitt opp. 

Jeg ønsker minst mulig mellommåltider framover. Har tydd til Skyr før, men det og yoghurt øker visstnok insulin, så skal prøve å bli mett av hovedmåltider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, cilie skrev:

Takk det samme! Jeg trenger å gå ned 10 kg. Som sagt helst 20, men det tror jeg at jeg har gitt opp. 

Jeg ønsker minst mulig mellommåltider framover. Har tydd til Skyr før, men det og yoghurt øker visstnok insulin, så skal prøve å bli mett av hovedmåltider. 

Takk! Ok,bare man finner trivselsvekten så er det jo bra,jeg bryr meg ikke om jeg har noen valker. Bedre det enn en stor gravid mage 😮 

Ok,det klarer du nok :) Vi må bare stå på videre! Dag for dag så blir det uker og måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2019 den 15.23, cilie skrev:

Høres lurt ut - og leeenge... Lurer på å ha en stopp-dag i høstferien om jeg joiner i så fall. 

Herlighet - jeg hører hvordan jeg styrer... Som en PT sa til meg: Vær fornøyd  ELLER gå ned. - Men da var jeg litt tynnere... Motivasjon kom til meg!!!!

Jeg har hatt godtestopp fra slutten av påsken til nå, men nå skal jeg ha noen dagers pause fra godtestoppen. Etter å ha mesket meg med sjokolade i noen dager så har jeg allerede begynt å se fram til neste godtestopp (som skal vare til jul)

Det som skremmer meg litt, er at jeg mister så kontroll når jeg begynner å spise sjokolade.  Spiser jo til jeg blir dårlig, gang på gang.  Merker også hvor mye dårligere jeg føler meg når jeg spiser mye godteri. Kroppen min har det iallefall vesentlig bedre når jeg har godtestopp.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
3 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg har hatt godtestopp fra slutten av påsken til nå, men nå skal jeg ha noen dagers pause fra godtestoppen. Etter å ha mesket meg med sjokolade i noen dager så har jeg allerede begynt å se fram til neste godtestopp (som skal vare til jul)

Det som skremmer meg litt, er at jeg mister så kontroll når jeg begynner å spise sjokolade.  Spiser jo til jeg blir dårlig, gang på gang.  Merker også hvor mye dårligere jeg føler meg når jeg spiser mye godteri. Kroppen min har det iallefall vesentlig bedre når jeg har godtestopp.  

Kjenner igjen det der, spiser sjokolade til jeg blir dårlig av det. Det er ikke lett å begrense seg selv når man er avhengig, derfor må jeg kutte helt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg har hatt godtestopp fra slutten av påsken til nå, men nå skal jeg ha noen dagers pause fra godtestoppen. Etter å ha mesket meg med sjokolade i noen dager så har jeg allerede begynt å se fram til neste godtestopp (som skal vare til jul)

Det som skremmer meg litt, er at jeg mister så kontroll når jeg begynner å spise sjokolade.  Spiser jo til jeg blir dårlig, gang på gang.  Merker også hvor mye dårligere jeg føler meg når jeg spiser mye godteri. Kroppen min har det iallefall vesentlig bedre når jeg har godtestopp.  

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer dette mtp: 

1)Jeg vil ned i vekt og vet hva som må til.

2) Jeg vet hvordan jeg blir etter et «spise-rush» 

Likevel sprekker jeg gang etter gang.

I natt har jeg hatt skikkelige magesmerter pga store mengder kjeks og smågodt i går kveld. Likevel har jeg fortsatt med is og usunt i dag og nå gruer jeg meg til imgn og      m a n d a g - hvor jeg selvfølgelig skal være supersunn... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Kjenner igjen det der, spiser sjokolade til jeg blir dårlig av det. Det er ikke lett å begrense seg selv når man er avhengig, derfor må jeg kutte helt ut. 

Samme her. Har nettopp vært uvel av å spise mye og usunt, men nå ligger jeg og drømmer om det ene etter det andre likevel😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
21 minutter siden, cilie skrev:

Samme her. Har nettopp vært uvel av å spise mye og usunt, men nå ligger jeg og drømmer om det ene etter det andre likevel😳

Ja kjenner den, har sååå lyst på ostekake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, cilie skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer dette mtp: 

1)Jeg vil ned i vekt og vet hva som må til.

2) Jeg vet hvordan jeg blir etter et «spise-rush» 

Likevel sprekker jeg gang etter gang.

I natt har jeg hatt skikkelige magesmerter pga store mengder kjeks og smågodt i går kveld. Likevel har jeg fortsatt med is og usunt i dag og nå gruer jeg meg til imgn og      m a n d a g - hvor jeg selvfølgelig skal være supersunn... 

Kanskje du bør prøve og bare være sunn istedenfor supersunn?

Når jeg har godtestopp så spiser jeg nok slik at jeg ikke er mega sulten. Spiser og mye frukt, men nå liker jeg godt frukt da. Kalorimessig så ligger jeg rett under det jeg skal for å holde vekta. Det gjør at vekta rusler sakte nedover og at tålmodigheten ofte blir satt på prøve.  Jeg har prøvd mange metoder,  men denne er den eneste som hittil har fungert over lang tid.

Nå har jeg lov til å spise litt is og/eller kake hvis jeg er borte. Det gjør at det ikke blir uholdbart for meg (Ikke ofte jeg er borte da)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, cilie skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer dette mtp: 

1)Jeg vil ned i vekt og vet hva som må til.

2) Jeg vet hvordan jeg blir etter et «spise-rush» 

Likevel sprekker jeg gang etter gang.

I natt har jeg hatt skikkelige magesmerter pga store mengder kjeks og smågodt i går kveld. Likevel har jeg fortsatt med is og usunt i dag og nå gruer jeg meg til imgn og      m a n d a g - hvor jeg selvfølgelig skal være supersunn... 

Med det mønsteret du har beskrevet her gjennom flere år, så trigger du sannsynligvis tendensen til å overspise gjennom de ulike forsøkene på ekstreme dietter. 

Anonymkode: cfe5d...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilie, når har du tenkt til å slutte å være så sinnsykt urettferdig mot deg selv? Allerede i hovedinnlegget forsto jeg at det der kom ikke til å gå. Jeg kjenner deg ikke engang, likevel visste jeg at du kom til å sprekke. Trodde du oppriktig selv at du ville klare det? Du kjører den samme taktikken hver eneste gang. Når skal du prøve en ny taktikk? En som du faktisk har sjans til å klare? Du har en ganske elendig gjennomføringsevne og den blir garantert ikke bedre av at du hele tiden sørger for å ikke lykkes. Hvorfor prøve når man uansett ikke får det til. Du gir deg selv så mange muligheter til å feile, men du gir deg aldri muligheten til å lykkes. Du kommer ikke til å gå stolt rundt på stranda, bare du får av deg x antall kg. For når kiloene er borte, vil det være noe annet du er misfornøyd med. Enten må du sette deg mål som du klarer å gjennomføre, ellerså må du begynne å fokusere på ting du allerede får til. For sånn som du holder på, kjører du deg bare lenger og lenger ned. Mennesker er ikke så annerledes fra hunder, man må lykkes for å få motivasjon og man må lykkes jevnlig for å holde på motivasjonen (grunnleggende i hundetrening). Det hjelper ikke å ville gå ned i vekt om du faktisk ikke er motivert, og ordentlig motivert blir du ikke før du lærer deg å sette mål du kan få til.

Jeg vet ikke hvordan du bor, det kan jo hende du har butikken som nærmeste nabo, da funker det jo dårlig. Men om du bor et stykke fra butikken, kan du f.eks tillate deg en is dersom du går/jogger/sykler til butikken for å kjøpe den isen. Jeg er sånn som stapper i meg potetgull nesten på autopilot, så jeg begynte å ha potetgull i en liten bolle og skulle jeg ha mer, måtte jeg gå ut på kjøkkenet og hente mer. Det var ikke fordi jeg slanker meg, men for at posen faktisk skulle holde hele helga. Jeg kan ligge på sofaen ganske lenge og tenke at jeg skal hente mer, jeg skal bare.... først. Og plutselig har jeg spart meg selv for ganske mye potetgull.

En annen ting som kan fungere, er å distrahere deg selv med andre ting. Du er så fokusert på at du ikke skal spise søtt, at alt hjernen din får med seg er sukker, sukker, sukker. Ikke rart du har lyst på sukker da. Du tenker jo ikke på annet. Finn på noe de gangene sukker tar over hjernen din. Gå en tur, les en bok, et eller annet som får tankene over på noe annet.

Og hvorfor skal du kutte mel? Det er ganske omfattende å ikke spise mel. Kan du ikke heller bare gå over til fullkorn, det er jo tross alt sunnere enn finmalt hvete? Det går faktisk an å lage sjokolade uten sukker også. Honning, kakao, delfiafett (sikkert ikke sunt), litt vanlije, eller kanskje litt kanel, om du liker det. Bland alt sammen og la det stivne i kjøleskapet. Da har du så mektig sjokolade at jeg kan garantere at du ikke orker særlig mye 😂 Du kan også tørke frukt, funker bra som smågodt. 

Prøv heller å fokuser på hva du kan enn hva du ikke kan, så kanskje du faktisk får det til :) Også tror jeg du bør få en hel del mer tro på deg selv og lære å akseptere deg selv akkurat sånn du er. Da blir det lettere å gjøre noe med alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
12 timer siden, cilie skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer dette mtp: 

1)Jeg vil ned i vekt og vet hva som må til.

2) Jeg vet hvordan jeg blir etter et «spise-rush» 

Likevel sprekker jeg gang etter gang.

I natt har jeg hatt skikkelige magesmerter pga store mengder kjeks og smågodt i går kveld. Likevel har jeg fortsatt med is og usunt i dag og nå gruer jeg meg til imgn og      m a n d a g - hvor jeg selvfølgelig skal være supersunn... 

Det er nesten frustrerende lesning dette her. 

Det er en slags form for selvskading du bedriver som jeg ikke forstår at du ikke klarer å bryte ut av 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber selv med mål om å få en litt flatere mage. Jeg har vært stordrikker av Coca cola / Pepsi med sukker men må har jeg kuttet det. Så blir spennende å se om det gir resultater. Jeg drakk tidligere ca  3 liter for dagen. 

Anonymkode: e876c...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, emilie321 skrev:

Kanskje du bør prøve og bare være sunn istedenfor supersunn?

Det ble målet for denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med det mønsteret du har beskrevet her gjennom flere år, så trigger du sannsynligvis tendensen til å overspise gjennom de ulike forsøkene på ekstreme dietter. 

Anonymkode: cfe5d...6d2

Ja, kanskje gjennom at jeg fokuserer så mye på det. Jeg synes ikke jeg har vært så ekstrem hva angår dietter bortsett fra ketosen i fjor- men da gikk jeg til gjengjeld ned 10 kg før sommeren og. Så ble det mer og mer karbo da... Enig i at sunn moderasjon er det beste, men akk så vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Trine skrev:

Det hjelper ikke å ville gå ned i vekt om du faktisk ikke er motivert, og ordentlig motivert blir du ikke før du lærer deg å sette mål du kan få til.

Takk for mange råd! 

Jeg mener selv at jeg er kjempemotivert til å gå ned. Bare tanken på å kunne bruke det og det plagget, kunne jeg nesten gitt lillefingeren min for. Derfor skjønner jeg altså ikke selv hvorfor jeg ikke klarer å ta meg sammen. Det er mulig jeg har tillagt godteri og karbohydrater enormt mye mening i hverdagen min. Og kanskje kroppen er sukkeravhengig også fysisk. Psykisk er jeg ikke tvil om at jeg er avhengig. Jeg hadde også ekstreme bivirkninger da jeg gikk i ketose. De bivirkningene frister ikke å gjenoppleve, så det er kanskje urealistisk å snakke om å leve slik igjen. Mel mener jeg er helt unødvendig og kun er usunt - men igjen sååå godt da. 

Jeg er flink til å trene om dagen og fornøyd med det. Dette gjøres i hovedsak pga utseende, men faktisk også litt pga det psykiske. Det er godt for kropp og sjel å være ute i naturen eller «pumpe litt jern.» Samtidig er det lite motiverende å tenke på at hvis jeg droppet de Isene forrige uke, kunne jeg like gjerne droppet treningen. For isen spiste opp alle 5 øktene likevel... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er nesten frustrerende lesning dette her. 

Det er en slags form for selvskading du bedriver som jeg ikke forstår at du ikke klarer å bryte ut av 🤔

Da er vi to som ikke helt forstår dette😬😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber selv med mål om å få en litt flatere mage. Jeg har vært stordrikker av Coca cola / Pepsi med sukker men må har jeg kuttet det. Så blir spennende å se om det gir resultater. Jeg drakk tidligere ca  3 liter for dagen. 

Anonymkode: e876c...7b1

Det kommer garantert til å gi resultater, gitt at du ikke erstatter kaloriene fra brusen med noe annet da. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...