Gå til innhold

Tråden for oss som vil gå ned resten av sommeren


 cilie

Anbefalte innlegg

Dent og Läkerol osv er helt krise for min mage om det blir mer enn 2-ish. 

Da jeg var ung spiste jeg ikke godteri, kaker, is osv på maaange år. Kom så over masse sukkerfritt godteri i utlandet, og det var før jeg visste om virkningen på magen. Jada. Første og siste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Gargamel skrev:

Nei, det er jo ikke det, men det er helst lakrisinntak på mer enn 50 g om dagen over tid som kan gi høyt blodtrykk da. Og selv om jeg er veldig glad i lakris, så ligger jeg laaaaangt unna et slikt inntak! Kan trø nedpå en pose lakrisbåter eller noe i den duren på en gang, men det er uhyre sjeldent. Og som de andre her sier - det fører gjerne til en stund på ramma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2019 den 17.37, Gargamel skrev:

Å hjelp 😮

Dette var jo litt mer alvorlig enn jeg trodde.... Litt avansert språkbruk i den artikkelen (minnet om kjemi- og biologitimene...) men jeg fikk joe med meg en del...

Godt at jeg i utgangspunktet har lavt blodtrykk, og ikke bruker p-piller da. Men at unge kvinner med høyt blodtrykk og en del andre symptomer bør spørres om sitt lakrisforbruk, har jeg aldri hørt om.

Husker en gang jeg kjøpte en diger pose Panda-lakris på tax-free i Stavanger, og kjørte hjem om natta. Spiste mesteparten av posen sjøl... og den veier vel 500 gram, tror jeg 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2019 den 19.20, cilie skrev:

Dent og Läkerol osv er helt krise for min mage om det blir mer enn 2-ish. 

Da jeg var ung spiste jeg ikke godteri, kaker, is osv på maaange år. Kom så over masse sukkerfritt godteri i utlandet, og det var før jeg visste om virkningen på magen. Jada. Første og siste gang. 

2 pastiller eller 2 pakker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Sitter her og dytter i meg drops med sukker as we speak... 🙄

Haha 🙂 Lakris da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Haha 🙂 Lakris da, eller?

Tyrkisk! Inneholder vel lakris, i hvertfall.... Spiser egentlig sjeldent sånt, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på fest på fredag, og hadde en höjdare på kalorier pga det. Men så har jeg vært flink i matveien etterpå. Kniper igjen nå.

Vekta? Nei, den hadde et lite hopp opp på lørdag og søndag, men i dag var jeg nede igjen på den nye normalen. Så får jeg knipe noen hundre gram resten av uka. Ingen utskeielser i form av alkohol i alle fall til helga - da skal jeg på håndballtur med en gjeng ungdommer 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Tyrkisk! Inneholder vel lakris, i hvertfall.... Spiser egentlig sjeldent sånt, altså.

Tyrkisk er deilig! (pssst - også i rennende form 😉) Men den ble også nevnt i den aritkkelen Gargamel viste til 😮 Så pass på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2019 den 19.41, cilie skrev:

2 stk. 2 pakker ville vært krise. 

Haha 🙂

Jeg kunne nok ha slukt to pakker lakris-Dent, men da hadde det blitt romling i magen, og trolig en ekstra gang på do litt plutselig, men ikke noe videre enn det.

Husker en gang jeg hadde gul Dent på en eksamen, og magen romlet så sykt mye, at jeg var sikker på at de andre hørte det 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOS!!

Nå må noen riste meg tilbake i sunt spor😢 Jeg har bare lyst til å spise is og godterier og er både trøtt og sliten om dagen, så viljestyrken er altså fraværende 🤢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cilie skrev:

SOS!!

Nå må noen riste meg tilbake i sunt spor😢 Jeg har bare lyst til å spise is og godterier og er både trøtt og sliten om dagen, så viljestyrken er altså fraværende 🤢 

Forstår deg! Men tenk på ukene og kiloene, du kommer sikkert til å angre hvis du fortsetter sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehuggu

Er det bare i dag at viljestyrken er borte? Da synes jeg at du bare kan gi etter i dag, og heller begynne igjen i morgen eller en annen dag. Jeg selv må ta en pause nå, for det er så mye annet å tenke på for tiden. Men jeg tar det opp igjen når ting er mer stabilt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Er det bare i dag at viljestyrken er borte? Da synes jeg at du bare kan gi etter i dag, og heller begynne igjen i morgen eller en annen dag. Jeg selv må ta en pause nå, for det er så mye annet å tenke på for tiden. Men jeg tar det opp igjen når ting er mer stabilt igjen. 

Det pleier å vare en ukes tid. Sånn at jeg rekker å gå opp de grammene jeg har gått ned på 3 uker-ish...

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Forstår deg! Men tenk på ukene og kiloene, du kommer sikkert til å angre hvis du fortsetter sånn. 

Jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
1 minutt siden, cilie skrev:

Det pleier å vare en ukes tid. Sånn at jeg rekker å gå opp de grammene jeg har gått ned på 3 uker-ish...

Huff, det høres slitsomt ut å ha det sånn. Kan det ha noe med hormon/menstruasjonsyklusen din å gjøre? Virker nesten som om du da har en uke i måneden hvor du er ekstra sårbar for å skli ut. Kanskje en variant av PMS? Jeg kjenner ikke deg så godt som andre brukere her inne, for jeg har ikke fulgt med i dette forumet noe særlig tidligere. Så ha meg unnskyldt om noen har foreslått dette for deg tidligere som forklaring. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Huff, det høres slitsomt ut å ha det sånn. Kan det ha noe med hormon/menstruasjonsyklusen din å gjøre? Virker nesten som om du da har en uke i måneden hvor du er ekstra sårbar for å skli ut. Kanskje en variant av PMS? Jeg kjenner ikke deg så godt som andre brukere her inne, for jeg har ikke fulgt med i dette forumet noe særlig tidligere. Så ha meg unnskyldt om noen har foreslått dette for deg tidligere som forklaring. 😉

Takk, men jeg bruker p-piller, så da er det vel annerledes mtp det. 

Jeg må bare skjerpe meg. Blir bare helt motløs av at jeg bryter egne avtaler gjentatte ganger, ref feks trådtittelen... Ble ikke akkurat noen vektnedgang i sommer... Så lover jeg Gud og hvermann godtestopp i lange perioder, for så å ryke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, cilie skrev:

SOS!!

Nå må noen riste meg tilbake i sunt spor😢 Jeg har bare lyst til å spise is og godterier og er både trøtt og sliten om dagen, så viljestyrken er altså fraværende 🤢 

Nå skal du gjøre følgende:

Last ned appen My FitnessPal. Der registrerer du ALT du spiser. Jeg har fått meg noen vekkere over hvor mye kalorier det er i enkelte ting, og hvor mye unødvendig ekstra jeg spiser når jeg spiser bare fordi det er godt, uten at jeg trenger for eksempel en ekstra porsjon, eller bare har lyst på noe...

Kanskje kan den gjøre det mer synlig for deg hvor mange kalorier du spiser ift hvor mange du faktisk trenger.

(og så finnes det jo noen statistikknerder som meg, som synes det er himla gøy å putte de dataene + vektdata inn i et excelark og få opp søyler og trender da 😄 )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Nå skal du gjøre følgende:

Last ned appen My FitnessPal. Der registrerer du ALT du spiser. Jeg har fått meg noen vekkere over hvor mye kalorier det er i enkelte ting, og hvor mye unødvendig ekstra jeg spiser når jeg spiser bare fordi det er godt, uten at jeg trenger for eksempel en ekstra porsjon, eller bare har lyst på noe...

Kanskje kan den gjøre det mer synlig for deg hvor mange kalorier du spiser ift hvor mange du faktisk trenger.

(og så finnes det jo noen statistikknerder som meg, som synes det er himla gøy å putte de dataene + vektdata inn i et excelark og få opp søyler og trender da 😄 )

 

Takk for tips - skal vurdere det. Jeg er imidlertid ikke plaget av småspising og har sånn noen lunde peiling på kcal-innhold og. 

Mitt problem er nok heller overlagt utskeielser. Slik som nå, som jeg har lyst til å dra til bakeri og kjøpe meg solboller... Eneste som får meg til å droppe det, er at jeg akkurat har vasket av sminken etter jobb og faren for at de er utsolgt såpass sent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et råd når det gjelder drikke: For min del inntas drikke med 0 kalorier, bortsett fra skummet melk og alkohol 😄 Jeg drikke alt jeg vil av vann, Farris, kaffe og te, skummet melk (som regel ett glass hver morgen) + noe alkohol i helga. Jeg er ganske flinke til å holde meg til dette. Har vel hendt at jeg har tatt et glass juice også, men det er sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...