Gå til innhold

Tråden for oss som vil gå ned resten av sommeren


 cilie

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, cilie skrev:

Takk for tips - skal vurdere det. Jeg er imidlertid ikke plaget av småspising og har sånn noen lunde peiling på kcal-innhold og. 

Mitt problem er nok heller overlagt utskeielser. Slik som nå, som jeg har lyst til å dra til bakeri og kjøpe meg solboller... Eneste som får meg til å droppe det, er at jeg akkurat har vasket av sminken etter jobb og faren for at de er utsolgt såpass sent. 

Men da funker den appen ganske greit. Jeg får jo også lyst på sånt av og til, og spiser det. Når jeg så er ærlig og fører det inn i lista, ser jeg hvor mye ekstra det måltidet ble, og så strever jeg etter å holde resten av dagen i nærheten av målet mitt. Men så er jeg på fest en kveld, og dropper å tenke så mye på det, og er nede på normalt nivå igjen dagen etter (eller helst litt under da).

men hvis jeg vet sånn ca hva jeg skal spise resten av dagen, dropper jeg ofte utskeielsen, fordi jeg prøver å tenke at kroppen min får tilstrekkelig med næring. Det krever himla viljestyrke, men jeg blir flinkere og flinkere da 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Men da funker den appen ganske greit. Jeg får jo også lyst på sånt av og til, og spiser det. Når jeg så er ærlig og fører det inn i lista, ser jeg hvor mye ekstra det måltidet ble, og så strever jeg etter å holde resten av dagen i nærheten av målet mitt. Men så er jeg på fest en kveld, og dropper å tenke så mye på det, og er nede på normalt nivå igjen dagen etter (eller helst litt under da).

men hvis jeg vet sånn ca hva jeg skal spise resten av dagen, dropper jeg ofte utskeielsen, fordi jeg prøver å tenke at kroppen min får tilstrekkelig med næring. Det krever himla viljestyrke, men jeg blir flinkere og flinkere da 🙂

 

Ja, men nå blåser jeg i om jeg får i meg 4000 kcal liksom... Det er problemet, for jeg blir verken tynnere el synlig større i morgen. Men kommende to ukers trening er spist opp på forhånd da. Jada. Og sånn går dagene🥺 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, cilie skrev:

Ja, men nå blåser jeg i om jeg får i meg 4000 kcal liksom... Det er problemet, for jeg blir verken tynnere el synlig større i morgen. Men kommende to ukers trening er spist opp på forhånd da. Jada. Og sånn går dagene🥺 

Jeg telte ikke kalorier i ferien. Men før og etter. Min rekord er 3300... Men så var det 1700 og 1300 de to dagene etter.

Jeg merker jo ikke så mye på vekta, men litt. 

Du er mye flinkere enn meg til å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg telte ikke kalorier i ferien. Men før og etter. Min rekord er 3300... Men så var det 1700 og 1300 de to dagene etter.

Jeg merker jo ikke så mye på vekta, men litt. 

Du er mye flinkere enn meg til å trene!

Trening er gram og kosthold er kilo da😉

Men jeg har nå bestemt meg for å prøve et par grep et par uker og se hvordan det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, påskelilje skrev:

Haha 🙂

Jeg kunne nok ha slukt to pakker lakris-Dent, men da hadde det blitt romling i magen, og trolig en ekstra gang på do litt plutselig, men ikke noe videre enn det.

Husker en gang jeg hadde gul Dent på en eksamen, og magen romlet så sykt mye, at jeg var sikker på at de andre hørte det 😮 

Romler ikke alltid magen på eksamen? Det gjør ihvertfall min 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Trine skrev:

Romler ikke alltid magen på eksamen? Det gjør ihvertfall min 😅

Hater rumling i magen, men å unngå sukkerfritt godteri hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

61,9 kg, etter å ha kuttet å være stordrikker av cola i en måned. Jeg veide før 63-64 kg. Drakk 2-4 liter cola for dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, cilie skrev:

SOS!!

Nå må noen riste meg tilbake i sunt spor😢 Jeg har bare lyst til å spise is og godterier og er både trøtt og sliten om dagen, så viljestyrken er altså fraværende 🤢 

Hvis du er trøtt og sliten, gå og legg deg. Du får ikke stappet i deg boller mens du sover.

10 timer siden, cilie skrev:

Takk, men jeg bruker p-piller, så da er det vel annerledes mtp det. 

Jeg må bare skjerpe meg. Blir bare helt motløs av at jeg bryter egne avtaler gjentatte ganger, ref feks trådtittelen... Ble ikke akkurat noen vektnedgang i sommer... Så lover jeg Gud og hvermann godtestopp i lange perioder, for så å ryke. 

Man kan få PMS-plager selv om man går på p-piller.

9 timer siden, cilie skrev:

Takk for tips - skal vurdere det. Jeg er imidlertid ikke plaget av småspising og har sånn noen lunde peiling på kcal-innhold og. 

Mitt problem er nok heller overlagt utskeielser. Slik som nå, som jeg har lyst til å dra til bakeri og kjøpe meg solboller... Eneste som får meg til å droppe det, er at jeg akkurat har vasket av sminken etter jobb og faren for at de er utsolgt såpass sent. 

Høres ut som løsningen er enkel, slutt å bruk sminke 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, cilie skrev:

Hater rumling i magen, men å unngå sukkerfritt godteri hjelper.

Her hjelper det å spise regelmessig, sukker påvirker ikke rumlingen min. Men jeg tror også magen min kan finne på å begynne å rumle bare fordi jeg syns det er litt pinlig at den rumler når det er masse folk rundt meg og helt stille. Stressrumling kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 28.8.2019 den 14.55, cilie skrev:

SOS!!

Nå må noen riste meg tilbake i sunt spor😢 Jeg har bare lyst til å spise is og godterier og er både trøtt og sliten om dagen, så viljestyrken er altså fraværende 🤢 

Skal prøve å gi deg litt motivasjon. 

Kunne det ikke vært litt kult om du i 2020 sånn ca rundt påsketider slapp å komme med et innlegg ala dette : -  Nå er det helt svart  eller noe i den duren 😜

Tenk fremover og bryt det mønsteret som gjentar seg år etter år. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Trine skrev:

Hvis du er trøtt og sliten, gå og legg deg. Du får ikke stappet i deg boller mens du sover.

Jobber med å lære meg søvnmønster, så soving på dagen er uaktuelt. Har aldri sovet  på dagen heller, da er i hvert fall natten ødelagt. 

Hehe, ja kanskje jeg får kutte sminke, så blir det enda verre å bli spottet med handa nedi smågodt-stativet😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Trine skrev:

Man kan få PMS-plager selv om man går på p-piller.

Kan man det? Jeg har stort sett ikke hatt noe forhold til verken PMS eller syklus all den tid jeg tar p-piller konstant for å slippe det. 

Et veldig interessant prosjekt er å se hvordan jeg er uten. En periode jeg var uten, var jeg egentlig mye mer positiv og «stabil» - uten at det nødvendigvis skyldes fravær av hormoner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Trine skrev:

Her hjelper det å spise regelmessig, sukker påvirker ikke rumlingen min. Men jeg tror også magen min kan finne på å begynne å rumle bare fordi jeg syns det er litt pinlig at den rumler når det er masse folk rundt meg og helt stille. Stressrumling kanskje.

Kjenner til det fenomenet, ja. Tåler mye bedre sukker enn sukkerfritt jeg og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Skal prøve å gi deg litt motivasjon. 

Kunne det ikke vært litt kult om du i 2020 sånn ca rundt påsketider slapp å komme med et innlegg ala dette : -  Nå er det helt svart  eller noe i den duren 😜

Tenk fremover og bryt det mønsteret som gjentar seg år etter år. 😄

Spisingens forbannelse; det er altfor lett å tenke «bare i dag.» Det fins feks ikke en celle i kroppen som nå har lyst på egg eller kalkunpålegg eller noe ala det. Kunne jeg koset meg med god samvittighet med noe fra bakeriet, hadde det vært en fest derimot. En stund i hvert fall😅

Men jeg skjønner at det er helt uforståelig for andre hvorfor det ikke bare er å ta seg sammen. Jeg ville sagt akkurat det samme, og jeg snakker faktisk en del om motivasjon /endring m andre og har et helt annet perspektiv enn når det er meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2019 den 1.24, Trine skrev:

Romler ikke alltid magen på eksamen? Det gjør ihvertfall min 😅

Husker ikke.... Over 20 år siden forrige eksamen 😮 😮 😮 

Nei, tror egentlig magen bare romlet når jeg spiste lakris 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2019 den 17.01, cilie skrev:

Trening er gram og kosthold er kilo da😉

Men jeg har nå bestemt meg for å prøve et par grep et par uker og se hvordan det er. 

Ja, det er jo det jeg alltid har hørt. Foreløpig er det bare på 100-grammene, selv om jeg kniper inn på kaloriene. Eller - jeg har gått ned 1,9 kilo fra max-vekta rett etter ferien - på 2,5 uke. Fint det, men jeg hadde liksom håpet på en halv kilo til med nedgang nå, siden jeg hele tiden prøver å tenke kalorier og ikke spise meg stappmett, og holde igjen på godteriimpulsen (selv om jeg gir etter innimellom )….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 timer siden, cilie skrev:

Spisingens forbannelse; det er altfor lett å tenke «bare i dag.» Det fins feks ikke en celle i kroppen som nå har lyst på egg eller kalkunpålegg eller noe ala det. Kunne jeg koset meg med god samvittighet med noe fra bakeriet, hadde det vært en fest derimot. En stund i hvert fall😅

Men jeg skjønner at det er helt uforståelig for andre hvorfor det ikke bare er å ta seg sammen. Jeg ville sagt akkurat det samme, og jeg snakker faktisk en del om motivasjon /endring m andre og har et helt annet perspektiv enn når det er meg selv. 

Jeg forstår at det ikke er så lett som å bare ta seg sammen. Jeg ser på en nær kollega hvor hun sliter. Vi har alle våre feil og mangler, det som gjør oss til mennesker :)

Selv klarer jeg ikke å slutte med nikotintyggis. Tror ikke det er farlig, men det er dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2019 den 8.01, cilie skrev:

Jobber med å lære meg søvnmønster, så soving på dagen er uaktuelt. Har aldri sovet  på dagen heller, da er i hvert fall natten ødelagt. 

Hehe, ja kanskje jeg får kutte sminke, så blir det enda verre å bli spottet med handa nedi smågodt-stativet😅

Ah, nei, å sove på dagen er ikke lurt. Av en eller annen grunn innbilte jeg meg at det var kvelden 😅 Men hvis du har lyst på noe søtt, kan du jo bare gå ut i skogen og spise store, søte blåbær. Da trenger du ikke ha dårlig samvittighet :D

På 30.8.2019 den 8.21, cilie skrev:

Kan man det? Jeg har stort sett ikke hatt noe forhold til verken PMS eller syklus all den tid jeg tar p-piller konstant for å slippe det. 

Et veldig interessant prosjekt er å se hvordan jeg er uten. En periode jeg var uten, var jeg egentlig mye mer positiv og «stabil» - uten at det nødvendigvis skyldes fravær av hormoner da.

Ja, når p-piller kan redusere pms-plager, regner jeg med at det er fullt mulig at de ikke reduserer pms-plager også. Kan ikke huske at jeg var mindre plaget da jeg gikk på p-piller enn nå. Men jeg tror man går lettere ned i vekt uten p-piller. Eller, det er egentlig også bare noe jeg innbiller meg, så ikke stol på at det stemmer.

Det kan jo ha vært tilfeldig, men p-piller kan gi humørsvingninger, så det er jo ikke helt usannsynlig at du ble mer positiv og stabil da du sluttet på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lurer på sammenheng psykisk helse og kosthold.  Etter en tid med anarki hva angår kosthold, når tungsinnet virkelig nye høyder, men dog uten at jeg har stresset så veldig med vekt og utseende som jeg vanligvis gjør. Jaja. Får skjerpe meg og se om det hjelper da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...