Jump to content
 cilie

Tråden for oss som vil gå ned resten av sommeren

Recommended Posts

stjernestøv
13 minutter siden, cilie skrev:

Jeg tenker at gram er så lite at jeg ikke klarer å glede meg over det. Veide meg nå og må si noen hundre gram bare gjør meg irritert. Nå trodde jeg det skulle være litt mer, for i går hadde jeg på meg en t-skjorte på jobb, som jeg opplevde for trang til å bruke i vår. Kanskje jeg bare var mer kritisk i vår da vi gikk over fra store vinterjakker til mindre klær da... 

Noen gram er bedre enn ingenting, det går jo nedover da. Jeg har tatt av 1,1 kilo denne uken og skulle ønske det var mer, men en kilo frem til jul er 18 kilo det. Vi må tenke langsiktig,ting tar tid ;) 

Fortsetter under...

Gargamel
19 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg var på ferie i 9 dager, og droppet helt å telle kalorier. Spiste god mat og drakk god vin 🙂

Hadde lagt på meg ca 700 g - og føler at alt har havnet i puppene 😄 Veldig rart!

Vel jeg er tilbake på kaloritelling, og har allerede gått ned igjen 400 g - men puppene er like store. Jaja - etter hvert slankere rygg, mage og lår og et nr større i brystpartiet er kanskje ikke å forakte...!

Så alt i alt er jeg nå tilbake til der jeg var da jeg startet kartleggingen for 2 måneder siden 😛 😞 

Høres ut som du er heldig med hvor det legger seg. Det kunne vært verre i alle fall.

Jeg for min del er egentlig fornøyd nå. Offisielt rett over grensen til overvekt, men føler jo at jeg er i bra form. LITT ekstra må man få lov til å ha etter hvert.

stjernestøv
4 minutter siden, Gargamel skrev:

Høres ut som du er heldig med hvor det legger seg. Det kunne vært verre i alle fall.

Jeg for min del er egentlig fornøyd nå. Offisielt rett over grensen til overvekt, men føler jo at jeg er i bra form. LITT ekstra må man få lov til å ha etter hvert.

Ja litt ekstra må man få lov å ha,jeg går ikke inn for å bli syltynn. Bare nå trivselsvekten. 

Trine
På 13.8.2019 den 21.31, cilie skrev:

Ja, men det blir litt som i røyke-tråden; kanskje selvdisiplinen rett og slett blir brukt opp på mye annet. Slik det er nå, har jeg ikke orket å være altfor restriktiv. 

Du har absolutt et poeng der. Men les hva du skriver. "atfor restriktiv". Har du selvdisiplin og motivasjon til å være litt restriktiv? Poenget er å legge målene på et nivå hvor du kan klare å oppnå dem. Som med meg og røyk. Jeg satte et mål, jeg ville klare å oppnå. Jeg røyker fortsatt, snuser også, og har ingen planer om å slutte. Men jeg klarer med det lille jag har av selvdisiplin, å ikke røyke mer enn 3 om dagen. Prøv heller å finne ut hva som fungerer for deg i lengden, enn å sette deg måldu uansett ikke vil klare å oppnå.

påskelilje
På 16.8.2019 den 8.57, Gargamel skrev:

Jada, det kunne absolutt vært verre. Klager ikke så ofte, og særlig ikke når de hjemme hører. Har en datter som sliter med stor apetitt og noe høy vekt.

Jeg teller kalorier for tiden,  i smug, og det er neimen ikke store utskeielser som skal til for å havne over det anbefalte dagsforbruket mitt på 1300 kcal (hvis jeg skal gå ned) 😮 Hadde en kveld i helga med ekstra god mat, litt godteri og en del vin.... og vips, hadde jeg mer enn doblet det jeg egentlig skulle ha den dagen! Så da er det "bare" å knipe igjen på hverdagene og prøve å holde kaloribudsjettet (og helst ligge under) frem mot helga igjen....