Gå til innhold

Hvordan kan dette være tvangstanker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skrev her for noen dager siden, at jeg hadde begynt på cipralex fordi jeg sliter med tvangstanker og da plutselig blitt mye verre og fått veldig angst og tanker som sier at jeg har tatt livet av de rundt meg, og at ingenting som jeg ser nå er virkelig, at jeg bare drømmer. At jeg en dag kommer til å våkne opp å se hva jeg egentlig har gjort. Jeg har fått skikkelig angst for at jeg ser hallusinasjoner. Og når jeg er med andre folk så er jeg redd for at de plutselig skal si til meg at jeg har gjort noe grusomt, som jeg selv ikke er klar over. Og at jeg feks tror jeg er med en person, men egentlig har jeg tatt livet av den personen. Så får jeg tanker om at ingen kan hjelpe meg, eller det hjelper ikke med behandling, for hvordan kan jeg vite at dette er ekte, at det jeg for eksempel skriver her bare er noe jeg tror. Har skikkelig uvirkelighetsfølelse og masse angst hele tiden. Og når jeg er alene kan jeg få angst for at jeg har gjort grusomme handlinger mot noen, og må da ringe å sjekke at personen lever. Men når jeg snakker med den personen så kommer det tanker som at jeg kan jo ikke vite om jeg bare drømmer at jeg snakker med denne personen nå, og at det ikke er virkelig. Sliter skikkelig med angst og denne uvirkelighetsfølelsen og føler meg så forvirret og gal at jeg er redd for at jeg er blitt psykotisk eller på vei til å bli det. Og føler meg så alene. Når jeg får skikkelig panikk så pleier jeg å snakke med samboeren min, men nå kommer tanker som hvordan kan jeg vite at han virkelig er her osv, at jeg ikke bare har hallusinasjoner. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette forferdelige angst helvete som jeg er inni nå. Aldri hatt sånne type tanker før. Og føler disse tankene er de verste jeg har hatt for jeg blir totalt forvirret og føler meg helt alene. Er dette virkelig fortsatt tvangstanker eller har jeg klikket helt? Har veldig angst for at jeg skal utvikle falske minner og nå. Alt dette kom når jeg startet på cipralex mot tvangstankene jeg hadde da, men dette er så mye verre. 

Anonymkode: 10f4b...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje du burde få ett benzopreparat til å roe deg til den angst-dempende effekten av Cipralex kicker inn? Jeg vet att det er vanlig med forverret angst i begynnelsen av medisinering med SSRI. Det høres ut som du har ille tvangstanker nå. Tvang er vondt og kan føles veldig skremmende.

Anonymkode: c248f...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...