Gå til innhold

Alkohol og leverprøver


Villanda

Anbefalte innlegg

Vil én kveld med alkohol, ca 4 enheter kanskje, påvirke ALAT etter tre dager, slik at det ser ut som Lamictal gjør mer skade enn hva dom er reelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller.. er det mest ASAT som stiger etter alkoholkonsum?  Høy ASAT/ALATratio, vil det si at ASAT er relativt høyere enn ALAT? Fint i såfall. Fint i såfall.

Det kreves kanskje uansett konsum over tid for å gi utslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det håper jeg virkelig ikke 😬

Jeg har lenge (mis)brukt alkohol, og det har aldri slått ut på leverprøver. Ikke mens jeg har stått på lamictal, eller før den tid.

Anonymkode: 803b0...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gondor skrev:

Kan Lamictal alene gi utslag på leverprøver?

 

Tror det. Ikke sikker, det kan være i kombinasjon med andre medisiner, er nok større fare da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Villanda skrev:

Tror det. Ikke sikker, det kan være i kombinasjon med andre medisiner, er nok større fare da.

Lamictal alene kan påvirke leverfunksjon. Dersom for eksempel ALAT/ASAT er forhøyet, vil det være hensiktsmessig å ta ny prøve noen uker senere for å se hvordan det utvikler seg. 

Anonymkode: b4acf...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...