Gå til innhold

Forskjell på krenkelse av menn/kvinners grenser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mange politikere av det mannlige kjønn må gå ut å beklage ting. Som kvinner opplever som ugreit. Selv noen mindre forsøk på å sjekke damer  blir fremstilt nesten som ett overgrep. Man ser bilder av trump som liksom sier "hun var deilig". Hadde mannfolk reagert like kraftig når to damer sier seg i mellom han var deilig? Er det en dobbelstandard her? Jeg har blitt klådd på av damer, da jeg var yngre. Jeg har blitt kysset av en voksen dame da jeg var i tenårene. Men jeg lider ikke under dette. Hadde en kvinne opplevd det så hadde det blitt noe helt annet ut av det, virker det som.

 

Er kvinner mer ømfintlige enn menn? 

 

Jeg sier ikke dette for å provosere, jeg bare lurer. 

Anonymkode: 0346f...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange politikere av det mannlige kjønn må gå ut å beklage ting. Som kvinner opplever som ugreit. Selv noen mindre forsøk på å sjekke damer  blir fremstilt nesten som ett overgrep. Man ser bilder av trump som liksom sier "hun var deilig". Hadde mannfolk reagert like kraftig når to damer sier seg i mellom han var deilig? Er det en dobbelstandard her? Jeg har blitt klådd på av damer, da jeg var yngre. Jeg har blitt kysset av en voksen dame da jeg var i tenårene. Men jeg lider ikke under dette. Hadde en kvinne opplevd det så hadde det blitt noe helt annet ut av det, virker det som.

 

Er kvinner mer ømfintlige enn menn? 

 

Jeg sier ikke dette for å provosere, jeg bare lurer. 

Anonymkode: 0346f...83e

Ja jeg tror kvinner er mer øfintelige enn menn,kvinner har noe å lære av menn der. Men det finnes jo grenser, men litt må man tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har noen ganger lurt på, er det en krenkelse når en av sjefene på jobb sitter i hver lunsj og hinter til og vitser om seksualiten min på en ganske grov måte, så jeg blir flau? Er det ok å synes det er ubehagelig og pinlig, og gi beskjed om at han skal slutte, eller er det en av disse tingene jeg bør bite i meg, kalle det morsomheter og se på som bonus? 

Anonymkode: fe7e2...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Når sjefen min alltid tar meg på rumpa når vi er alene i lunchrommet er det en bonus jeg bør sette pris på eller er det feil?" spør for en venninne.

Anonymkode: dadfc...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Når sjefen min alltid tar meg på rumpa når vi er alene i lunchrommet er det en bonus jeg bør sette pris på eller er det feil?" spør for en venninne.

Anonymkode: dadfc...74b

Det er ikke rett! Det finnes grenser mab ikke bør overstide og dette er en av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke rett! Det finnes grenser mab ikke bør overstide og dette er en av dem!

Hva med min venninnes kollega i en annen bedrift som opplever at hennes 3 mannlige kolleger  jevnlig spør inngående spørsmål om sexlivet hennes (hun er voksen og lesbisk). De vil vite hvordan damer knuller uten penis, om det er mulig for damer å ha sex uten en mann og tilbyr pikken sin jevnlig.  Hvor går grensene? Når er noe en bonus og når er noe ikke det?

Anonymkode: dadfc...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med min venninnes kollega i en annen bedrift som opplever at hennes 3 mannlige kolleger  jevnlig spør inngående spørsmål om sexlivet hennes (hun er voksen og lesbisk). De vil vite hvordan damer knuller uten penis, om det er mulig for damer å ha sex uten en mann og tilbyr pikken sin jevnlig.  Hvor går grensene? Når er noe en bonus og når er noe ikke det?

Anonymkode: dadfc...74b

Det synes jeg også er å gå for langt. Men tror også det har med mennesketype å gjøre, noen kan lett snakke om sånt og andre ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Når sjefen min alltid tar meg på rumpa når vi er alene i lunchrommet er det en bonus jeg bør sette pris på eller er det feil?" spør for en venninne.

Anonymkode: dadfc...74b

Nei, det er uakseptabel oppførsel. Men damer jeg ikke har vært interessert i har tatt. meg på tissen. Riktignok hadde jeg ikke noe traumatisk syn på det, og hun var ikke i en maktposisjon ovenfor meg, men jeg tror en dame hadde tatt det tyngre hvis jeg hadde klådd en vilt fremmed dame på ........

Anonymkode: 0346f...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med min venninnes kollega i en annen bedrift som opplever at hennes 3 mannlige kolleger  jevnlig spør inngående spørsmål om sexlivet hennes (hun er voksen og lesbisk). De vil vite hvordan damer knuller uten penis, om det er mulig for damer å ha sex uten en mann og tilbyr pikken sin jevnlig.  Hvor går grensene? Når er noe en bonus og når er noe ikke det?

Anonymkode: dadfc...74b

Helt uakseptabelt, men kvinnegriser finnes også. 

Anonymkode: 0346f...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har noen ganger lurt på, er det en krenkelse når en av sjefene på jobb sitter i hver lunsj og hinter til og vitser om seksualiten min på en ganske grov måte, så jeg blir flau? Er det ok å synes det er ubehagelig og pinlig, og gi beskjed om at han skal slutte, eller er det en av disse tingene jeg bør bite i meg, kalle det morsomheter og se på som bonus? 

Anonymkode: fe7e2...240

Men dette da, er det greit/ikke greit? 

Anonymkode: fe7e2...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med min venninnes kollega i en annen bedrift som opplever at hennes 3 mannlige kolleger  jevnlig spør inngående spørsmål om sexlivet hennes (hun er voksen og lesbisk). De vil vite hvordan damer knuller uten penis, om det er mulig for damer å ha sex uten en mann og tilbyr pikken sin jevnlig.  Hvor går grensene? Når er noe en bonus og når er noe ikke det?

Anonymkode: dadfc...74b

Det er selvfølgelig ikke greit overhode. Det beste er bare å overse slike idioter som best man kan. De er bare ute etter å skape en reaksjon så det beste er ikke å gi dem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎07‎.‎2019 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Har noen ganger lurt på, er det en krenkelse når en av sjefene på jobb sitter i hver lunsj og hinter til og vitser om seksualiten min på en ganske grov måte, så jeg blir flau? Er det ok å synes det er ubehagelig og pinlig, og gi beskjed om at han skal slutte, eller er det en av disse tingene jeg bør bite i meg, kalle det morsomheter og se på som bonus? 

Anonymkode: fe7e2...240

Hvis det er gjentagende og du tydelig ikke liker det, er det en uting. Om det er en engangsforeteelse som like ofte går ut over andre, er det kanskje noe en skal overse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎20‎.‎07‎.‎2019 den 16.21, AnonymBruker skrev:

"Når sjefen min alltid tar meg på rumpa når vi er alene i lunchrommet er det en bonus jeg bør sette pris på eller er det feil?" spør for en venninne.

Anonymkode: dadfc...74b

Det er det vel helt opp til henne å avgjøre. Om hun liker det, er det bonus. Om hun ikke liker det, er det feil, og han bør slutte med det asap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 19.7.2019 den 20.19, AnonymBruker skrev:

Mange politikere av det mannlige kjønn må gå ut å beklage ting. Som kvinner opplever som ugreit. Selv noen mindre forsøk på å sjekke damer  blir fremstilt nesten som ett overgrep. Man ser bilder av trump som liksom sier "hun var deilig". Hadde mannfolk reagert like kraftig når to damer sier seg i mellom han var deilig? Er det en dobbelstandard her? Jeg har blitt klådd på av damer, da jeg var yngre. Jeg har blitt kysset av en voksen dame da jeg var i tenårene. Men jeg lider ikke under dette. Hadde en kvinne opplevd det så hadde det blitt noe helt annet ut av det, virker det som.

 

Er kvinner mer ømfintlige enn menn? 

 

Jeg sier ikke dette for å provosere, jeg bare lurer. 

Anonymkode: 0346f...83e

Ja. Fordi det faktisk er stor forskjell på kvinner og menn på det seksuelle plan. Selv om nyfeminister forsøker å innbille seg det motsatte..

På det seksuelle plan har kvinner fra gammelt av hatt i oppgave å holde igjen... imens menn skal ta initiativ. En kvinne som ikke ‘holder igjen’ blir sett på som ‘billig’ og det blir dermed ofte lettere blant menn å vise henne mindre respekt. Dessverre.

Om menn behandler henne som om ‘hun skulle vært billig til tross for at hun holder igjen, er det med andre ord svært respektløst og kan selvfølgelig oppleves som svært krenkende.

Om likestillingen hadde kommet lengre, ville det riktignok mest sannsynlig ikke blitt opplevd så krenkende. Men mye tyder på at likestilling på det seksuelle plan aldri vil skje. Igjen fordi seksualiteten vår er det som kanskje skiller oss som kjønn mest.

Anonymkode: f514d...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 20.7.2019 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Nei, det er uakseptabel oppførsel. Men damer jeg ikke har vært interessert i har tatt. meg på tissen. Riktignok hadde jeg ikke noe traumatisk syn på det, og hun var ikke i en maktposisjon ovenfor meg, men jeg tror en dame hadde tatt det tyngre hvis jeg hadde klådd en vilt fremmed dame på ........

Anonymkode: 0346f...83e

 Var hun edru?!

 

10 timer siden, Lillemus skrev:

Det er selvfølgelig ikke greit overhode. Det beste er bare å overse slike idioter som best man kan. De er bare ute etter å skape en reaksjon så det beste er ikke å gi dem det.

Nettopp! Total ignorering fungerer nesten alltid. Akkurat som ved ignorering av negativ oppførsel hos små barn.

 

.

Anonymkode: f514d...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

For kvinner tror jeg sånne personer for evig og alltid blir stående i et veldig spesielt lys. Hvordan det er for menn vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Var hun edru?!

 

 

 

.

Anonymkode: f514d...e38

Nei, men det gjør det vel ikke greit? Jeg syntes det var ubehagelig, kjærriga var 20 år eldre enn meg. Men ikke noe jeg tok stor skade av. Når jeg var 13 stakk kona til onkelen min tunga inn i munnen på meg. Det var jo ikke noe jeg tok skade av, men en jente i samme situasjon? Hadde vel gjort det? Så derfor min forvirring, likestilling eller er det forskjell?

 

Se bare forskjellen på Skei- Grande og Terje Søviknes sakene. De var jo helt like. Men en måtte tåle å bli kalt "pedoen fra os" mens hun andre nærmest gikk helt fri uten særlige konsekvenser.

Anonymkode: 0346f...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, kupton skrev:

Hvis det er gjentagende og du tydelig ikke liker det, er det en uting. Om det er en engangsforeteelse som like ofte går ut over andre, er det kanskje noe en skal overse.

Takk, det er gjentakende over lengre tid og er kun ovenfor meg, men med andre tilstede, så de ser jeg reagerer og blir flau. Så utfra det du skriver går jeg da ut fra at det er greit at jeg ikke liker det. 

Anonymkode: fe7e2...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...