Gå til innhold

Går det virkelig an å hate noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvfølgelig går det an å hate noen. Det har også med sinne og gjøre. Har ett par stykker jeg hater som pesten. Hater man noen så er man selvfølgelig sint på de. 

Anonymkode: bd390...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig går det an å hate noen. Det har også med sinne og gjøre. Har ett par stykker jeg hater som pesten. Hater man noen så er man selvfølgelig sint på de. 

Anonymkode: bd390...30c

Ja, men betyr ikke det å hate noen at du ønsker dem alt mulig vondt? 

Jeg har sagt og trodd at jeg innimellom hater moren min. Men jeg gjør nok ikke det, for jeg ønsker henne ingenting vondt. Det eneste fæle jeg ønsker henne noen ganger er at hun skal få kjenne på sin egen kropp og sjel alt det vonde hun har gjort mot meg. Men så går det over. Jeg tror ikke at det er hat da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Å hate er bare ødeleggende og vonde følelser som tapper all kreativitet og livskraft. Derimot unner jeg enkelte å stå til ansvar under humane rettsprinsipp. Jeg unner også enkelte oppfinnere selv å prøve ut sine medisiner før de sendes ut til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
8 minutter siden, Tøffe@ skrev:

Å hate er bare ødeleggende og vonde følelser som tapper all kreativitet og livskraft. Derimot unner jeg enkelte å stå til ansvar under humane rettsprinsipp. 

Så bra sagt, og jeg er helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, Surrehuggu skrev:

Ja, men betyr ikke det å hate noen at du ønsker dem alt mulig vondt? 

Jeg har sagt og trodd at jeg innimellom hater moren min. Men jeg gjør nok ikke det, for jeg ønsker henne ingenting vondt. Det eneste fæle jeg ønsker henne noen ganger er at hun skal få kjenne på sin egen kropp og sjel alt det vonde hun har gjort mot meg. Men så går det over. Jeg tror ikke at det er hat da. 

De jeg hater som er 2 stk. Ønsker jeg alt vontd ja. Men jeg har ikke tenkt å stå for det "ontet" så de får nok ture frem til noen andre får nok av de.

Anonymkode: bd390...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De jeg hater som er 2 stk. Ønsker jeg alt vontd ja. Men jeg har ikke tenkt å stå for det "ontet" så de får nok ture frem til noen andre får nok av de.

Anonymkode: bd390...30c

Jeg synes det virker rart å ville ønske noen alt mulig vondt. Kan det være normalt? 

Rar sammenligning kanskje, men en periode var jeg religiøs og var livredd for helvete. For meg den gangen var helvete det verste av det verste en kunne bli utsatt for. Jeg var livredd for at jeg selv eller folk jeg var glad i skulle havne der. Og jeg husker jeg tenkte at jeg heller ikke unnte andre som jeg ikke var glad i å havne der. Til og med Hitler fortjente ikke evig pine, fant jeg ut.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld
13 hours ago, Surrehuggu said:

Ja, men betyr ikke det å hate noen at du ønsker dem alt mulig vondt? 

Jeg har sagt og trodd at jeg innimellom hater moren min. Men jeg gjør nok ikke det, for jeg ønsker henne ingenting vondt. Det eneste fæle jeg ønsker henne noen ganger er at hun skal få kjenne på sin egen kropp og sjel alt det vonde hun har gjort mot meg. Men så går det over. Jeg tror ikke at det er hat da. 

Det er akkurat sånn med meg. Jeg hater henne ikke, men noen ganger blir jeg irritert på henne, og ønsker at hun skal vite hvor mye skade hun har påført meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Surrehuggu skrev:

Jeg synes det virker rart å ville ønske noen alt mulig vondt. Kan det være normalt? 

Rar sammenligning kanskje, men en periode var jeg religiøs og var livredd for helvete. For meg den gangen var helvete det verste av det verste en kunne bli utsatt for. Jeg var livredd for at jeg selv eller folk jeg var glad i skulle havne der. Og jeg husker jeg tenkte at jeg heller ikke unnte andre som jeg ikke var glad i å havne der. Til og med Hitler fortjente ikke evig pine, fant jeg ut.  

Helvete er heldigvis oppdiktet av gamle ørkenvandrere.

 

Å virkerlig hate noen er en egenskap jeg har. Da med disse 2 stk. Jeg ville ikke personlig gjort de noe om jeg traff de, kanskje en lusing eller ett kne i balla, men ikke noe mer. Dette dreier seg da om tidligere mobbere. Personer jeg tipper lå godt innafor en psykopati diagnose. 

 

Jeg tenkte også slik som deg da jeg var kristen. Men det er jeg ikke lengre heldigvis. Så nå kan jeg hate uten skrupler. :D

Anonymkode: bd390...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Jeg har det også slik at der er mennesker i mitt liv jeg ikke unnskylder lenger. Jeg ser at mye var nok sykdomsbetinget men jeg unnskylder ikke lenger som jeg har gjort i alle år og gir dem ikke flere sjanser.

Men det stopper liksom der kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig jeg ikke skjønte det konkrete spørsmålet ditt. For at det finnes hat og ondskap i verden er jo helt klart. Og det er vel utelukkende også hovedgrunnen til at det skjer så mye grusomt og vondt i verden. Av og til har jeg lurt på om det finnes mer hat enn kjærlighet der ute..

Hva som bringer frem hatet er nok derimot individuelt. Men om noen har vist ondskap og hat mot en selv, så tror jeg det er lettere å hate tilbake.

Du virker som en person som tror på kjærligheten og det gode i menneske. Hadde alle vært som deg hadde verden vært god❤️

Jeg skulle ønske jeg var mer som deg. Men har dessverre sett og opplevd så mye vondt fra mennesker, at jeg ikke stoler på noen. Tror ofte folk vil meg vondt og tenker ofte det verste om folk. Er generelt mistroisk til mennesker til det motsatte er bevist. Kan derimot ikke huske jeg har direkte hatet noen selv. Men samboeren min hater lett. Og sterkt. I stedet for å gråte, viser han sterkt sinne og ønsker dem skadet eller drept. Han beskriver selv følelsen han har mot disse som hat. Syns det er skremmende at han får så sterke vonde følelser mot noen. Men det er nok dessverre menneskelig. De aller fleste praktiserer derimot heldigvis ikke hatet sitt.

 

Anonymkode: 335bc...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tøffe@

Enkelte mennesker har av forsjjellige grunner aldri vært unge tror jeg og  er dermed uten mulighet til å forstå. Følsesregisterrt er også noe som er i utvikling hos et menneske som lever et " normalt" liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg har mest tendens til å hate handlinger mer enn folk, men noen unntak finnes det alltid. Mitt svar på spørsmålet er derfor helt enkelt ja, det går an. Dessvere.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...