Gå til innhold

Hvordan unngå negative ettervirkninger av negativ opplevelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På vei hjem i kveld ble jeg angrepet av en ung kvinne. Hun sto på motsatt side av gaten da jeg kom gående, og ropte til meg for å få oppmerksomhet. Da jeg saknet farten, ba hun om noe å tørke seg med. Jeg svarte at jeg ikke hadde det, og gikk videre, men da kom hun løpende mot meg og truet. Jeg fortsatte å gå, og da prøvde hun å slå og sparke, men hun traff ikke så mye med slagene sine, men lugget meg kraftig. Siden jeg hadde lengre armer enn henne, så klarte jeg stort sett å unngå slagene hennes. Jeg er sår i hodebunnen etter all luggingen, men for øvrig helt uskadd. 

Det som er vanskelig, er at episoden trigget gamle minner om mobbing og vold fra jevnaldrende fra oppveksten. Jeg ble veldig aktivert og er god i kritiske situasjoner, men er veldig lei meg nå i etterkant. Jeg kan ikke helt se at jeg kunne ha unngått episoden, og jeg er nødt til å gå samme vei for å komme hjem om kvelden. 

 

 

Anonymkode: 296e0...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

@kupton Har du noen innspill? Jeg har vært ute og gått samme strekning i dag, men er utrolig skvetten og reagerer sterkt dersom noen beveger seg brått eller kommer bort i meg på gaten. 

Er det vanlig å kun huske enkelte detaljer etter en slik episode? Jeg husker ansiktet på jenta som angrep meg, men klarer ikke å huske hva hun hadde på seg eller andre detaljer. 

Anonymkode: 296e0...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld

Har du anmeldt henne? Hvis ikke, bør du gjøre det. Ingen skal gå rundt å angripe helt uskyldige mennesker. Det var trist at det trigget gamle minner 😞 klem til deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er blind vold og må selvfølgelig anmeldes. Du er neppe den første eller siste som blir truet på denne måten av henne. Kanskje flere har anmeldt henne og flere anmeldelser gir lettere straff eller resultat.

Tipper forøvrig hun er psykisk syk på en eller annen måte. Kanskje til og med litt psykisk utviklingshemmet når hun gjør slik som dette. Jeg tenker kanskje særlig slik siden dette er en dame. Eneste kvinner jeg har vært vitne til være utagere mot fremmende uskyldige folk helt uprovosert, har vært damer med spesielle former for Asberger o.l Det forekommer nok litt oftere blant menn, men da ofte med et motiv (ran o.l), eller blind vold for å tøffe seg sammen med andre. Men sjeldent alene.

Uansett, dame eller mann, frisk eller psyk. Så gjør du samfunnet en tjeneste om du anmelder.

Når det gjelder vonde minner som dukker opp etter hendelsen har jeg dessverre få råd. Ble selv mobbet som barn, så kan ihvertfall leve meg inn i hvordan den krenkende opplevelsen og mindreverdighetskompleksene nå får en flashback og får deg til å tenke mer på det. Håper du har noen å snakke med om det. Hvis ikke hjelper det å skrive. Både i dagbok som terapi for deg selv, ellerni anonymt forum eller i fortrolige mail til noen du stoler på. Lykke til med alt❤️

Anonymkode: 28a14...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...